Tuo 25% on se 'jakosuhde' eli toiselle pyörälle siirtyy vähintään 25% vetoa koko ajan mikäli olen oikein käsittänyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i lukkoperän ja laatikon vaihtoehtoöljyt
Collapse
X
-
Originally posted by Suutarijos nämä on oikeita suosituksia viskositeetin suhteen niin sinuna vaihtasin äkkiä nuo 80/90 öljyt vittuun sieltä perästä.
Ei oo kuumana voiteluteho ja öljyn suoritusarvot ihan samoja 90 vs 140 arvoilla...
näillä arvoillahan kuvataan pintapaineenkestoa ja öljynominaisuuksien säilymistä jne. lämpötilan mukaan.
ensimmäinen ilmoittaa matalan lämpötilan(ja ei suoraan vaan näille löytyy taulukko) ja jälkimmäinen miten kuumana öljy vielä pelaa. noin niinkun äkkiä suollettuna maalaisjärelle.
Eli jos tuo jälkimmäinen "viskositeetti" arvo on noinkin paljon pienempi niin en paljo revittelis sillä
. Voipi tulla kitkalevyistä kuumalla perällä aika paskan näkösiä
..
Katos vaa, Haynesissa lukee:
"Final drive: BMW approved hypod gear oil, viscosity SAE 90"
Noh, täytyy viel kattoo bentleystä. Toivon mukaan siellä ei oo kolmatta luokitusta :Pex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by JonskuKatos vaa, Haynesissa lukee:
"Final drive: BMW approved hypod gear oil, viscosity SAE 90"
Noh, täytyy viel kattoo bentleystä. Toivon mukaan siellä ei oo kolmatta
luokitusta :PTurbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by ktkLukkoperään Castrol SAF-XJ 75W-140 (EI nelivetoisiin,sisällä visco,joten perään lukottoman öljy)
samasta mestasta lootaan castrolin 80W api-gl4 4.5e/L ja koneeseen 5w-40 castrolia...
eipä nuo ainakaan hinnoilla ollu pilattu.
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by ktk(EI nelivetoisiin,sisällä visco,joten perään lukottoman öljy)
Castrolin öljyä tyypiltään, ennytmuistamikä mutta Castrolin kirjaväitti sopivaksi, siis tämän varaosajampan mukaan. Ei oikeen löytynyt infoa netistä pikasesti etsittynä että mikä ölppä sinne kuuluu aikuisten oikeasti.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by Suutarihintaa huimat 7.90e/L kärkkäisellä Oulussa!!!E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
alkuperäistäaihetta sivuten, missä tilanteessa 25% lukko toimii (konreettisesti huomaa)?
Kokeilin eilen äkkilähtöä toinen rengas asfaltilla ja toinen soralla--> kumikatuun pitävälle puolelle että miten ton 25% lukon sitten huomaa kun edellinen tilanne viittaa 100% lukkoon (munmielestä)??E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
-
Originally posted by #BMW#alkuperäistäaihetta sivuten, missä tilanteessa 25% lukko toimii (konreettisesti huomaa)?
Kokeilin eilen äkkilähtöä toinen rengas asfaltilla ja toinen soralla--> kumikatuun pitävälle puolelle että miten ton 25% lukon sitten huomaa kun edellinen tilanne viittaa 100% lukkoon (munmielestä)??
jos enklanti taipuu.
ja sitten tässä on parempi pätkä jota en jaksa suomentaa.
Limited slip differentials (LSD’s) come in a variety of designs. Most use friction plates, cones and/or gears to reduce slippage between each of the tyres. These units have a dual power path from the differential through the spider gears to the side gears in the conventional manner. The remainder is transmitted by friction between the differential case and the clutch plates and the side gears. A certain amount of "clutch pre-load" is built into the unit in a static condition. Then, as load is applied to the differential, the separation forces between the spider gears and the side gears increases this clutch loading. This increase in friction provides for a good positive power flow from the case directly to the side gears. When traction is available to either one wheel or the other, the amount of power that can be transmitted to the other wheel, which has traction, is dependent on the friction or "pre-load" in the clutch plates. High levels of "clutch pre-load" will result in good torque transfer but some chattering of the clutches during cornering may occur. Lower levels of pre-load results in minimal chatter but reduced levels of torque transfer to the wheel with traction. Because LSD’s restrict true differential action, tyre wear is accelerated. Changes in vehicle handling may also occur, particularly on short wheelbase vehicles. Wear rates on limited slip diffs are generally higher than on other types due to the reliance on friction to reduce wheel slippage. Also, special lubricants may be required to minimize rough and noisy operation. Despite their limitations, LSD’ are popular as original equipment options as well as an aftermarket replacement because:
Some traction improvement off road is provided
Vehicle handling idiosyncrasies are not excessive
Installation is simple
Cost is reasonable.
Last edited by Suutari; 27-04-2005, 14:30.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Kaivellaas vanhaa topikkii esii.
Eli nyt tarvis lootaöljyt hommaa enkä nyt aivan selvää saanut tuosta että mikä ois passelia tuo castrollin varmaankin. Mikäs olis hyvä vaihtoväli lootaöljyille? Perään tuossa tulikin hommattua tuota castrollin öljyä vain 20e purkki.E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Tuota mobilin lukkoöljyä voi muuten olla hankalampi löytää kun itse kävin ostamassa niin tilasivat hartikaiselta..sanovat että mobil ei tomita öljyy pienemmissä kuin 20L pöntöissä ja olikoha semmosen hinta 660e"Toisaalta M5:n kaltaisia autoja ei ole kyllä Suomeen tarkoitettukaan. Sen tuominen meikäläisiin tutkien, kuoppien ja yleisen kateuden vaivaamiin liikenneolosuhteisiin on suorastaan valmistajan parjaamista." Tekniikan Maailma 16/1988
Comment
-
-
Originally posted by JT- View PostTuota mobilin lukkoöljyä voi muuten olla hankalampi löytää kun itse kävin ostamassa niin tilasivat hartikaiselta..sanovat että mobil ei tomita öljyy pienemmissä kuin 20L pöntöissä ja olikoha semmosen hinta 660e-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Comment