Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i lukkoperän ja laatikon vaihtoehtoöljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nut
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1613
    • Vaasa/Kauhajoki

    #16
    Tuo 25% on se 'jakosuhde' eli toiselle pyörälle siirtyy vähintään 25% vetoa koko ajan mikäli olen oikein käsittänyt.
    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      #17
      Onkohan tässä E36 25% lukkoperäs ns. ikuiset öljyt vai minkälainen vaihtoväli?

      On tullut nyt kone ja vaihteistoöljyt vaihdettuu filttereineen ja tuo peräöljyn vaihto mietityttää...
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • ktk
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 61
        • kiuruvesi

        #18
        Lukkoperäöljy

        Lukkoperään Castrol SAF-XJ 75W-140 (EI nelivetoisiin,sisällä visco,joten perään lukottoman öljy)

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          #19
          Originally posted by nut
          Tuo 25% on se 'jakosuhde' eli toiselle pyörälle siirtyy vähintään 25% vetoa koko ajan mikäli olen oikein käsittänyt.
          Tattista ja toivottavasti ei ollu MuTua
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Suutari
            jos nämä on oikeita suosituksia viskositeetin suhteen niin sinuna vaihtasin äkkiä nuo 80/90 öljyt vittuun sieltä perästä.
            Ei oo kuumana voiteluteho ja öljyn suoritusarvot ihan samoja 90 vs 140 arvoilla ...
            näillä arvoillahan kuvataan pintapaineenkestoa ja öljynominaisuuksien säilymistä jne. lämpötilan mukaan.
            ensimmäinen ilmoittaa matalan lämpötilan(ja ei suoraan vaan näille löytyy taulukko) ja jälkimmäinen miten kuumana öljy vielä pelaa. noin niinkun äkkiä suollettuna maalaisjärelle.
            Eli jos tuo jälkimmäinen "viskositeetti" arvo on noinkin paljon pienempi niin en paljo revittelis sillä
            . Voipi tulla kitkalevyistä kuumalla perällä aika paskan näkösiä ..

            Katos vaa, Haynesissa lukee:
            "Final drive: BMW approved hypod gear oil, viscosity SAE 90"

            Noh, täytyy viel kattoo bentleystä. Toivon mukaan siellä ei oo kolmatta luokitusta :P
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3064
              • Suomi

              #21
              Originally posted by Jonsku
              Katos vaa, Haynesissa lukee:
              "Final drive: BMW approved hypod gear oil, viscosity SAE 90"

              Noh, täytyy viel kattoo bentleystä. Toivon mukaan siellä ei oo kolmatta
              luokitusta :P
              Mutta tuossapa ei mainitakkaan kitkalukosta mitään. Eli tuo on normiperään johon käy sama öljy kuin lukolliseenkin, mutta ei toisinpäin.
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #22
                Originally posted by ktk
                Lukkoperään Castrol SAF-XJ 75W-140 (EI nelivetoisiin,sisällä visco,joten perään lukottoman öljy)
                Juuri tätä öljyä tuli sitten itelle..jopa paketin kyljessä on suositus by BMW heidän lukkoperiin soveltuvana. hintaa huimat 7.90e/L kärkkäisellä Oulussa!!!
                samasta mestasta lootaan castrolin 80W api-gl4 4.5e/L ja koneeseen 5w-40 castrolia...

                eipä nuo ainakaan hinnoilla ollu pilattu .
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #23
                  Originally posted by ktk
                  (EI nelivetoisiin,sisällä visco,joten perään lukottoman öljy)
                  Hmm.. varaosapulju myi ihan viskolukolliseen perseeseen normi lukkoperse ölppää. Joten siis mitä sinne kuuluu
                  Castrolin öljyä tyypiltään, ennytmuistamikä mutta Castrolin kirjaväitti sopivaksi, siis tämän varaosajampan mukaan. Ei oikeen löytynyt infoa netistä pikasesti etsittynä että mikä ölppä sinne kuuluu aikuisten oikeasti.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by Suutari
                    hintaa huimat 7.90e/L kärkkäisellä Oulussa!!!
                    No jo, tänään hain samaa litkua itselleni perään, niin 21.05ekua Rauman Varaosahallista, pientä hinta eroa... tietääpä et hakee sielt kesäl öljyt valmiiksi...
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • #BMW#
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 488
                      • Espoo

                      #25
                      alkuperäistäaihetta sivuten, missä tilanteessa 25% lukko toimii (konreettisesti huomaa)?

                      Kokeilin eilen äkkilähtöä toinen rengas asfaltilla ja toinen soralla--> kumikatuun pitävälle puolelle että miten ton 25% lukon sitten huomaa kun edellinen tilanne viittaa 100% lukkoon (munmielestä)??
                      E38 pre 740i 4.4l Manual

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3064
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by #BMW#
                        alkuperäistäaihetta sivuten, missä tilanteessa 25% lukko toimii (konreettisesti huomaa)?

                        Kokeilin eilen äkkilähtöä toinen rengas asfaltilla ja toinen soralla--> kumikatuun pitävälle puolelle että miten ton 25% lukon sitten huomaa kun edellinen tilanne viittaa 100% lukkoon (munmielestä)??
                        http://auto.howstuffworks.com/differential8.htm

                        jos enklanti taipuu .

                        ja sitten tässä on parempi pätkä jota en jaksa suomentaa.

                        Limited slip differentials (LSD’s) come in a variety of designs. Most use friction plates, cones and/or gears to reduce slippage between each of the tyres. These units have a dual power path from the differential through the spider gears to the side gears in the conventional manner. The remainder is transmitted by friction between the differential case and the clutch plates and the side gears. A certain amount of "clutch pre-load" is built into the unit in a static condition. Then, as load is applied to the differential, the separation forces between the spider gears and the side gears increases this clutch loading. This increase in friction provides for a good positive power flow from the case directly to the side gears. When traction is available to either one wheel or the other, the amount of power that can be transmitted to the other wheel, which has traction, is dependent on the friction or "pre-load" in the clutch plates. High levels of "clutch pre-load" will result in good torque transfer but some chattering of the clutches during cornering may occur. Lower levels of pre-load results in minimal chatter but reduced levels of torque transfer to the wheel with traction. Because LSD’s restrict true differential action, tyre wear is accelerated. Changes in vehicle handling may also occur, particularly on short wheelbase vehicles. Wear rates on limited slip diffs are generally higher than on other types due to the reliance on friction to reduce wheel slippage. Also, special lubricants may be required to minimize rough and noisy operation. Despite their limitations, LSD’ are popular as original equipment options as well as an aftermarket replacement because:

                        Some traction improvement off road is provided

                        Vehicle handling idiosyncrasies are not excessive

                        Installation is simple

                        Cost is reasonable.

                        Last edited by Suutari; 27-04-2005, 14:30.
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • ZoMbiE
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2583
                          • Lohja, Virkkala

                          #27
                          Originally posted by ktk
                          Lukkoperään Castrol SAF-XJ 75W-140 (EI nelivetoisiin,sisällä visco,joten perään lukottoman öljy)
                          Eikö täällä jo aiemmin ollut puhetta ,että lukottomiin käy sama öljy, kuin lukollisiin? Mutta ei toisinpäin.. Eli silloinhan tuo maininta, EI nelivetoisiin olisi turha?

                          Comment

                          • Coooper
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 1623
                            • Lahti

                            #28
                            Kaivellaas vanhaa topikkii esii.
                            Eli nyt tarvis lootaöljyt hommaa enkä nyt aivan selvää saanut tuosta että mikä ois passelia tuo castrollin varmaankin. Mikäs olis hyvä vaihtoväli lootaöljyille? Perään tuossa tulikin hommattua tuota castrollin öljyä vain 20e purkki.
                            E61 525DA - 09
                            EX: E90 325IA -06
                            EX: E46 328i 4d -00
                            Ex: E30 318i 2d -89


                            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                            Comment

                            • JT-
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 35
                              • Joensuu

                              #29
                              Tuota mobilin lukkoöljyä voi muuten olla hankalampi löytää kun itse kävin ostamassa niin tilasivat hartikaiselta..sanovat että mobil ei tomita öljyy pienemmissä kuin 20L pöntöissä ja olikoha semmosen hinta 660e
                              "Toisaalta M5:n kaltaisia autoja ei ole kyllä Suomeen tarkoitettukaan. Sen tuominen meikäläisiin tutkien, kuoppien ja yleisen kateuden vaivaamiin liikenneolosuhteisiin on suorastaan valmistajan parjaamista." Tekniikan Maailma 16/1988

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                #30
                                Originally posted by JT- View Post
                                Tuota mobilin lukkoöljyä voi muuten olla hankalampi löytää kun itse kävin ostamassa niin tilasivat hartikaiselta..sanovat että mobil ei tomita öljyy pienemmissä kuin 20L pöntöissä ja olikoha semmosen hinta 660e
                                KL-Varaosat?
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎