Huomasin sattumalta autoa tutkittuani(ollut vasta parisen viikkoa) että Boostiventtiilien lähellä oli kaksi irtoletkun päätä joihin oli laitettu ruuvit tulpiksi. Tarkemmin katsottuani näin että solenoidiventtiilin päät olivat vapaana ja selvisi että letkut kuuluvat venttiiliin. Toisessa venttiilissä ne olivatkin paikoillaan. Käytännössä toinen ahdin on ollut poissa pelistä, vai? Syytä en tiedä miksi näin oli tehty ja käytännössä en huomannut ajossa mitään poikkeavaa kytkennän jälkeen..en ole kylläkään käskyttänyt autoa kun nastat olisivat tämän jälkeen muualla kuin renkaissa! Alipainelinja varmaan käytävä läpi että ei olisi ahto-ongelmia. Ahtimet ovat vaihdettu viime kesänä ja siltä osin pitäisi asiat olla ok tai sitten ei. Mikähän tässä on ollut ajatuksena kysyy epätietoinen? 135i -08
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Irtonaiset alipaineletkut ahtolinjassa, 135i
Collapse
X
-
Originally posted by Grandy View PostHuomasin sattumalta autoa tutkittuani(ollut vasta parisen viikkoa) että Boostiventtiilien lähellä oli kaksi irtoletkun päätä joihin oli laitettu ruuvit tulpiksi. Tarkemmin katsottuani näin että solenoidiventtiilin päät olivat vapaana ja selvisi että letkut kuuluvat venttiiliin. Toisessa venttiilissä ne olivatkin paikoillaan. Käytännössä toinen ahdin on ollut poissa pelistä, vai? Syytä en tiedä miksi näin oli tehty ja käytännössä en huomannut ajossa mitään poikkeavaa kytkennän jälkeen..en ole kylläkään käskyttänyt autoa kun nastat olisivat tämän jälkeen muualla kuin renkaissa! Alipainelinja varmaan käytävä läpi että ei olisi ahto-ongelmia. Ahtimet ovat vaihdettu viime kesänä ja siltä osin pitäisi asiat olla ok tai sitten ei. Mikähän tässä on ollut ajatuksena kysyy epätietoinen? 135i -08
-
-
Onko valokuvaa tuosta. Kannessa on kiinni 2 alipaineventtiiliä. Näihin molempiin tulee letku alipainesäiliöiltä ja lähtee turboille. Jos joku näistä letkuista on irti ei ko. turbon alipainesäätö toimi...Last edited by Tommix; 23-03-2016, 18:10.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostOnko valokuvaa tuosta. Kannessa on kiinni 2 alipaineventtiiliä. Näihin molempiin tulee letku alipainesäiliöiltä ja lähtee turboille. Jos joku näistä letkuista on irti ei ko. turbon alipainesäätö toimi...
Comment
-
-
Originally posted by Grandy View PostJuuri näin oli toisen venttiilin kohdalla ja letkujen päät oli tulpattu ruuveilla..säätö ei toimi mutta ajatusta sille en keksi että miksi näin oli tehty? En kyllä huomannut mitään erityistä muutosta vaikka letkut takaisin kytkinkin. Keli oli silloin liukas ettei voinut liiemmin kokeilla.
Hukkaportti on tällöin nimittäin auki...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostKumiletkut tulee säiliöstä venttiilien uloimpaan liittimeen ja kudosvahvistettu lähtee sisemmästä turbojen kelloihin. Kyllä nuo kiinni pitää olla tai ajat "vapari" mosalla
Hukkaportti on tällöin nimittäin auki...
Comment
-
Comment