Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irtonaiset alipaineletkut ahtolinjassa, 135i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grandy
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 99
    • Ristiina

    Irtonaiset alipaineletkut ahtolinjassa, 135i

    Huomasin sattumalta autoa tutkittuani(ollut vasta parisen viikkoa) että Boostiventtiilien lähellä oli kaksi irtoletkun päätä joihin oli laitettu ruuvit tulpiksi. Tarkemmin katsottuani näin että solenoidiventtiilin päät olivat vapaana ja selvisi että letkut kuuluvat venttiiliin. Toisessa venttiilissä ne olivatkin paikoillaan. Käytännössä toinen ahdin on ollut poissa pelistä, vai? Syytä en tiedä miksi näin oli tehty ja käytännössä en huomannut ajossa mitään poikkeavaa kytkennän jälkeen..en ole kylläkään käskyttänyt autoa kun nastat olisivat tämän jälkeen muualla kuin renkaissa! Alipainelinja varmaan käytävä läpi että ei olisi ahto-ongelmia. Ahtimet ovat vaihdettu viime kesänä ja siltä osin pitäisi asiat olla ok tai sitten ei. Mikähän tässä on ollut ajatuksena kysyy epätietoinen? 135i -08
    Last edited by Grandy; 16-03-2016, 18:52. Reason: Lisäsin tekstiä
  • Grandy
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 99
    • Ristiina

    #2
    Originally posted by Grandy View Post
    Huomasin sattumalta autoa tutkittuani(ollut vasta parisen viikkoa) että Boostiventtiilien lähellä oli kaksi irtoletkun päätä joihin oli laitettu ruuvit tulpiksi. Tarkemmin katsottuani näin että solenoidiventtiilin päät olivat vapaana ja selvisi että letkut kuuluvat venttiiliin. Toisessa venttiilissä ne olivatkin paikoillaan. Käytännössä toinen ahdin on ollut poissa pelistä, vai? Syytä en tiedä miksi näin oli tehty ja käytännössä en huomannut ajossa mitään poikkeavaa kytkennän jälkeen..en ole kylläkään käskyttänyt autoa kun nastat olisivat tämän jälkeen muualla kuin renkaissa! Alipainelinja varmaan käytävä läpi että ei olisi ahto-ongelmia. Ahtimet ovat vaihdettu viime kesänä ja siltä osin pitäisi asiat olla ok tai sitten ei. Mikähän tässä on ollut ajatuksena kysyy epätietoinen? 135i -08
    Sen verran tarkennan että onko tällä ratkaisulla haettu tai estetty jotain vai miksi Boostiventtiilin letkut on tulpattuttuna..pientä jelppiä kiitos, koska auto ollut vasta vähän aikaa minulla ja selvittelen samalla mitä tämä on syönyt, tärkeä asia!!

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5419
      • S:t Karins

      #3
      Onko valokuvaa tuosta. Kannessa on kiinni 2 alipaineventtiiliä. Näihin molempiin tulee letku alipainesäiliöiltä ja lähtee turboille. Jos joku näistä letkuista on irti ei ko. turbon alipainesäätö toimi...
      Last edited by Tommix; 23-03-2016, 18:10.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Grandy
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 99
        • Ristiina

        #4
        Originally posted by Tommix View Post
        Onko valokuvaa tuosta. Kannessa on kiinni 2 alipaineventtiiliä. Näihin molempiin tulee letku alipainesäiliöiltä ja lähtee turboille. Jos joku näistä letkuista on irti ei ko. turbon alipainesäätö toimi...
        Juuri näin oli toisen venttiilin kohdalla ja letkujen päät oli tulpattu ruuveilla..säätö ei toimi mutta ajatusta sille en keksi että miksi näin oli tehty? En kyllä huomannut mitään erityistä muutosta vaikka letkut takaisin kytkinkin. Keli oli silloin liukas ettei voinut liiemmin kokeilla.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5419
          • S:t Karins

          #5
          Originally posted by Grandy View Post
          Juuri näin oli toisen venttiilin kohdalla ja letkujen päät oli tulpattu ruuveilla..säätö ei toimi mutta ajatusta sille en keksi että miksi näin oli tehty? En kyllä huomannut mitään erityistä muutosta vaikka letkut takaisin kytkinkin. Keli oli silloin liukas ettei voinut liiemmin kokeilla.
          Kumiletkut tulee säiliöstä venttiilien uloimpaan liittimeen ja kudosvahvistettu lähtee sisemmästä turbojen kelloihin. Kyllä nuo kiinni pitää olla tai ajat "vapari" mosalla
          Hukkaportti on tällöin nimittäin auki...
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Grandy
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 99
            • Ristiina

            #6
            Originally posted by Tommix View Post
            Kumiletkut tulee säiliöstä venttiilien uloimpaan liittimeen ja kudosvahvistettu lähtee sisemmästä turbojen kelloihin. Kyllä nuo kiinni pitää olla tai ajat "vapari" mosalla
            Hukkaportti on tällöin nimittäin auki...
            Juu siis tiedän kyllä tuonkin asian mutta mietin vaan tarkoitusperiä, sillä auto ollut kolmisen viikkoa vasta itselläni ja tässä yksilössä paljon epäselvyyksiä tekniikan osalta sekä siinä mitä myynti-ilmoituksessa on luvattu...siksi yritän hahmotella mitä tää yksilö pitää sisällään ym. Kiitos kuitenkin

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎