Heguli kyllä se vaihtaa kaiken kun kone vaihtaa sen auton ollessa käydessä ja lasiputkessa vielä näkyy öljy.
Kun kone alkaa sitä vaihtamaan niin öljy muuttuu mustasta kirkkaan punaiseksi, jos käytetään PG universaaliöljyjä mitkä täyttää täysin BMW laatuvaatimukset.
Kone siis laitetaan öljynkierron väliin ottamalla vaihteiston jäähdyttimeltä putki pois ja öljy kiertää silloin tuon koneen kautta.
Ensin siinä konetta käytetään 15-30min riippuen kuinka lämmin kone/laatikko on ja samalla siellä vaihteiston puhdistus aine puhdistaa vaihteiston.
Tämän jälkeen kone alkaa vaihtamaan öljyä ja laittaa tismalleen saman määrän sinne öljyä kuin ottaa pois(ennalta määritetyn määrän esim. 9 litraa).
Tässä vaiheessa on hyvä kattoa sitä lasiputkea missä öljy kiertää niin näkee kuinka oikeesti tulee puhtaat öljyt sisälle laatikkoon.
Lopuksia sinne sekaan vielä laitetaan öljynlisä aine mikä parantaa kitkaa sekä estää öljynhapettumista.
Itse ollut nimittäin seuraamassa tuon touhun miten meni kun epäilin kanssa sitä vähän, mutta toi ainakin vaihtaa kaikki öljyt laatikkoon. Työhön meni aikaa tosiaa asentajalta se 15min kun kiinnitti koneen öljylinjaan ja ilmotti koneelle kuinka paljon öljyä vaihdetaan sekä kuinka pitkä pesuaika on.
Lopuksi vielä varmisti, että laatikossa on riittävästi öljyä.
Hintaan ei tosiaan kyllä kuulu se suodatin/pohja, mutta kovasti PG väittää että puhdistaa/liottaa sen sakan niin hyvin ettei tartte vaihtaa suodatinta.
Itelle ei vaihettu ku en viittiny panostaa siihen n.200€ lisää ja työtä n.70€.
Toistaiseksi pelannut siltikin hyvin ku toimenpide kun tehtiin oli se 285ykm ja nyt 303tkm eikä mitään ihmeellistä temppuiluu oo sinne tullu.
Kun kone alkaa sitä vaihtamaan niin öljy muuttuu mustasta kirkkaan punaiseksi, jos käytetään PG universaaliöljyjä mitkä täyttää täysin BMW laatuvaatimukset.
Kone siis laitetaan öljynkierron väliin ottamalla vaihteiston jäähdyttimeltä putki pois ja öljy kiertää silloin tuon koneen kautta.
Ensin siinä konetta käytetään 15-30min riippuen kuinka lämmin kone/laatikko on ja samalla siellä vaihteiston puhdistus aine puhdistaa vaihteiston.
Tämän jälkeen kone alkaa vaihtamaan öljyä ja laittaa tismalleen saman määrän sinne öljyä kuin ottaa pois(ennalta määritetyn määrän esim. 9 litraa).
Tässä vaiheessa on hyvä kattoa sitä lasiputkea missä öljy kiertää niin näkee kuinka oikeesti tulee puhtaat öljyt sisälle laatikkoon.
Lopuksia sinne sekaan vielä laitetaan öljynlisä aine mikä parantaa kitkaa sekä estää öljynhapettumista.
Itse ollut nimittäin seuraamassa tuon touhun miten meni kun epäilin kanssa sitä vähän, mutta toi ainakin vaihtaa kaikki öljyt laatikkoon. Työhön meni aikaa tosiaa asentajalta se 15min kun kiinnitti koneen öljylinjaan ja ilmotti koneelle kuinka paljon öljyä vaihdetaan sekä kuinka pitkä pesuaika on.
Lopuksi vielä varmisti, että laatikossa on riittävästi öljyä.
Hintaan ei tosiaan kyllä kuulu se suodatin/pohja, mutta kovasti PG väittää että puhdistaa/liottaa sen sakan niin hyvin ettei tartte vaihtaa suodatinta.
Itelle ei vaihettu ku en viittiny panostaa siihen n.200€ lisää ja työtä n.70€.
Toistaiseksi pelannut siltikin hyvin ku toimenpide kun tehtiin oli se 285ykm ja nyt 303tkm eikä mitään ihmeellistä temppuiluu oo sinne tullu.
Comment