Announcement

Collapse
No announcement yet.

Momentinmuuntimen lukittumisen aikaistaminen ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1821
    • N/A

    Momentinmuuntimen lukittumisen aikaistaminen ...

    Tuon E36:ni laatikkona taitaa olla A4S 310R (joidenkin lähteiden mukaan A4S 270R). Tässä momentinmuunnin lukittuu vasta nopeudessa 55mph, eli 88km/h.

    Kaivanko verta nenästäni, jos lasken lukittumisnopeutta jonnekin 70-75 km/h paikkeille? Aiheutuuko momentinmuuntimen aikaisemmasta lukittumisesta jotain ylimääräistä mekaanista rasitusta laatikolle tai momentinmuuntimelle?

    Jos tähän nyt pitää joku syy tai motiivi keksiä, siis joku muu kuin harrastaminen, niin sanotaan nyt vaikka polttoaineen kulutus ...
    Last edited by bmw323it; 11-04-2016, 11:45. Reason: Typo
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    E36 323ia? Eiköhän siellä zf 5hp18 ole?

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #3
      ZF 5HP18 (eli A5S 310Z) kait on jos kyseessä E36 323i/ti. Käsittääkseni ainoastaa Z3:ssa on GM:n 4L30E (eli A4S 310R), kun puhutaan E36-korista.

      Onko vaihteita neljä vai viisi? Sillähän se selviää.
      Last edited by böntti; 11-04-2016, 22:35.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by böntti View Post
        Käsittääkseni ainoastaa Z3:ssa on GM:n 4L30E (eli A4S 310R), kun puhutaan E36-korista.

        .
        Nelipyttysissä on nelivaihteiset automaatit.

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1821
          • N/A

          #5
          OK .. ehkäpä laatikon tyyppiä täytyy vielä selvitellä.

          Mutta anyway, onko momentinmuuntimen lukittumisnopeuden laskemisesta jotain haittaa laatikolle tai momentinmuuntimelle? Ei viitsisi hyvää laatikkoa rikkoa näillä hupiprojekteilla
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            #6
            Ja täällä kiinnostais e28 automaagin "converter-lockup-clutchin" pois kytkentä kokonaan tai kytky päälle vasta kovemmissa vauhdeissa... Vinkkiä?

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Nelipyttysissä on nelivaihteiset automaatit.
              Juu, niin näyttää olevan.

              Z3 M52B28 A4S 310R turbiini muuten lukittuu nopeudessa 80km/h.

              Miten meinaat laskea lukitusnopeutta? Ei kait sillä äkkiseltään luulis mitään harmia saavan aikaan vaikka nopeutta laskeekin. Ottaisin kuitenkin harkintaan että millä vaihteilla laatikko lukittuu, pelkällä vitosella vai myös nelosella?
              Last edited by böntti; 13-04-2016, 00:15.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1821
                • N/A

                #8
                Originally posted by böntti View Post
                Juu, niin näyttää olevan.

                Z3 M52B28 A4S 310R turbiini muuten lukittuu nopeudessa 80km/h.

                Miten meinaat laskea lukitusnopeutta? Ei kait sillä äkkiseltään luulis mitään harmia saavan aikaan vaikka nopeutta laskeekin. Ottaisin kuitenkin harkintaan että millä vaihteilla laatikko lukittuu, pelkällä vitosella vai myös nelosella?
                No elegantti ja pro-ratkaisu olisi tietysti EGS:n roplaaminen, mutta kun siitä mulla ei ole mitään käsitystä, niin ajattelin että tekisin EGS:n ja laatikon väliin boksin, joka muuttaisi lukittumisen ohjausta.

                Esim. lukitsisi turbiinin yli 75km/h nopeudessa, jos EGS ohjaa suurimmalle vaihteelle, keppi on D:llä ja kaasupoljin ei-tayskaasulla. Ei kuullostaisi kovin monimutkaiselta?
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1821
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by bmw323it View Post
                  No elegantti ja pro-ratkaisu olisi tietysti EGS:n roplaaminen, mutta kun siitä mulla ei ole mitään käsitystä, niin ajattelin että tekisin EGS:n ja laatikon väliin boksin, joka muuttaisi lukittumisen ohjausta.

                  Esim. lukitsisi turbiinin yli 75km/h nopeudessa, jos EGS ohjaa suurimmalle vaihteelle, keppi on D:llä ja kaasupoljin ei-tayskaasulla. Ei kuullostaisi kovin monimutkaiselta?
                  Tietysti voisi turbiinin voisi lukita kahdella suurimmalla vaihteella, mutta särkyykö jotain jos logiikka pettää (siis joku tilanne jää huomioimatta) ja EGS vaihtaa vaihdetta kun turbiini on lukossa?

                  Tietysti voisi siepata kaikkien solenoidien signaalit, mutta systeemi monimutkaistuu ikävästi.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎