Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 IS koneen ja laatikon tunnistusapua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J0hannes
    Newbiemmer
    • Apr 2016
    • 3
    • Espoo

    318 IS koneen ja laatikon tunnistusapua



    Käsiini kulkeutui tämmöinen "tekniikkapaketti", joka on tarkoitettu pirisistämään jotain nuhaisempaa Baijerilaista. Se mitä tästä itse ymmärrän, niin aikalailla pitäisi olla täydellinen paketti "helppoa ja nopeaa" tekniikanvaihtoa varten, kun on koneen ja laatikon lisäksi koko etukelkka, hammastanko, navat ja jarrusatulat.

    Valistuneemmalta käyttäjäkunnalta pyytäisin apua moottorin ja vaihdelaatikon mallin tunnistamisessa. Koneesta en löytänyt mitään merkintöjä, mutta ilmeisesti kyseessä on M44 kone?
    Laatikon kyljessä oli tällaiset merkinnät. Ilmeisesti sopii tuon koneen perään?



    Täsmennän siis, en ole tässä mitään myymässä, vaan pyydän tunnistusaspua.
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Tässä postauksessa on kuva M42-koneen merkinnöistä, mutta ihan samasta paikasta ne merkinnät löytyy myös M44-koneesta: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=3415
    Loota on ko. moottoriin kuuluva.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      #3
      Näyttää e36 m42b18 koneelta, m44b19 on jo muovisella öljynsuodattimen kannella (?) ja kaasuvivun/vaijerin suojus on myös m42-tyylinen.

      Comment

      • Freak
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2539
        • .

        #4
        +1
        Lisäksi nokka-anturi on pakonokassa ja M44-moottorissa imunokassa. Lisäksi letkulähdöt kannessa ovat metallia ja M44:ssä muovia. Lisäksi kyseessä on 9/93 uudempi moottori moniurahihnan perusteella.

        Boksissa on muuten EWS I -ajonesto eli kannattaa ottaa huomioon tekniikanvaihtoa tehtäessä.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • EMP
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 822
          • Kuusjoki

          #5
          Originally posted by Freak View Post
          +1
          Lisäksi nokka-anturi on pakonokassa ja M44-moottorissa imunokassa. Lisäksi letkulähdöt kannessa ovat metallia ja M44:ssä muovia. Lisäksi kyseessä on 9/93 uudempi moottori moniurahihnan perusteella.

          Boksissa on muuten EWS I -ajonesto eli kannattaa ottaa huomioon tekniikanvaihtoa tehtäessä.
          Milloin noihin m42 on tuollainen EWS I tullut ja millainen se on?
          Kun EWS II on tullut 1/95! Ja se on ainut minkä osia etk tuntee!
          E30 318i 2d M52B27 "eta"

          Comment

          • Freak
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2539
            • .

            #6
            Originally posted by EMP View Post
            Milloin noihin m42 on tuollainen EWS I tullut ja millainen se on?
            Kun EWS II on tullut 1/95! Ja se on ainut minkä osia etk tuntee!
            Tuosta lisää. Lyhyesti sanottuna keskuslukitus ohjaa käynnistyksenestoa. Mun omassa läjässä on just tämä. Kohtuu helppo ohittaa ilmeisesti.

            Btw. Tuon mukaan EWS 1 onkin tullut vasta 1/94 ja ensimmäinen versio drive away protectionista olisi ollut käytössä 9/93-12/93. Eli kysyjän moottorissa voi olla sellainenkin.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • EMP
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 822
              • Kuusjoki

              #7
              Originally posted by Freak View Post
              Tuosta lisää. Lyhyesti sanottuna keskuslukitus ohjaa käynnistyksenestoa. Mun omassa läjässä on just tämä. Kohtuu helppo ohittaa ilmeisesti.

              Btw. Tuon mukaan EWS 1 onkin tullut vasta 1/94 ja ensimmäinen versio drive away protectionista olisi ollut käytössä 9/93-12/93. Eli kysyjän moottorissa voi olla sellainenkin.
              Ok. Kiitokset tuosta lisäinfosta! En olekaan aiemmin törmännyt noihin vanhempiin.

              Omassa siis ei ole mitään noista kun vm.92
              E30 318i 2d M52B27 "eta"

              Comment

              • J0hannes
                Newbiemmer
                • Apr 2016
                • 3
                • Espoo

                #8
                Hitto, täällä on tullut paljon arvokasta tietoa!
                Pitää tuo moottorin mallinumero kaivella kyljestä, kun seuraavan kerran käyn puuhamaassa.

                Voiko tuon ews tyypin tunnistaa dme:n numeroista?

                Comment

                • EMP
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 822
                  • Kuusjoki

                  #9
                  Originally posted by J0hannes View Post
                  Voiko tuon ews tyypin tunnistaa dme:n numeroista?
                  Tuossa ecun päällä on runkonumero millä saa selville ainakin valmistus ajankohdan. Siitä selviää myös moottorin malli.

                  Kuva vaan senverran huono että en saanut siitä selvää.
                  E30 318i 2d M52B27 "eta"

                  Comment

                  • J0hannes
                    Newbiemmer
                    • Apr 2016
                    • 3
                    • Espoo

                    #10
                    Bimmer.work vin-dekooderin avulla sai tuosta tiedon pihalle.
                    Eli vuosimalli 93 M42


                    Eli nyt jos ymmärsin tuosta Freakin linkittämästä dokkarista, niin tässä todennäköisesti on tuo Drive Away Protection system. Dokkarin perusteella siis ohitettavissa, kun oikean karvan maadoittaa, että ei saa ajoneston aktivointisignaalia?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎