Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10b16 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkomies84
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1055
    • Siilinjärvi

    M10b16 ongelmaa

    Kone M10B16, solexilla. Sytytys orkkis katkojankärkisysteemi.

    Käynnistyy kylmänä oikein mallikkaasti, ajaessa tosin nykyttää jonkin aikaa, tyyliin 1km. Sen jälkeen toimii kaikki ok. Lämpimänä käynnistäessä saa sahata pitkään ja bensakin ehkä tuoksahtaa. Liittyyvätkö asiat toisiinsa jotenkin? Ajossa toimii kaikki mielestäni moitteetta.

    edit: olis varmaan kuulunut nykimisviat -topikkiin.
    Last edited by Mikkomies84; 24-05-2016, 21:53.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Yleensä kaasuttimen kanssa lämpimänä esiintyvät käynnistysongelmat johtuvat kaasuttimesta.

    Lähteekö käyntiin paremmin jos kaasua painaa puoleenväliin tai jopa pohjaan lämpimänä?

    Comment

    • Mikkomies84
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1055
      • Siilinjärvi

      #3
      Jep, juuri huomasin että lähtee kun kaasu pohjassa. Senkin jälkeen käy hetken niinkun vajailla pytyillä, mutta muutaman kerran kaasuttaa niin taas mennään ok. Olisko kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste syyllinen?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Voi toki johtua siitäkin, melkein purkaisin koko kaasarin ja puhdistaisin kaikki paikat samaan rysäykseen.

        En kyllä suoriltaan nyt sano millaiset tiivisteet Solexissa on mutta sieltäkin voi löytyä jotain korjattavaa.

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #5
          Olikos tuossa sähköinen polttoaineen katkaisusolenoidi, onko jälkikäyntiä?

          Toki tulviva kaasutin aiheuttaa myös kyseisiä oireita eli neulaventtiili vuotaa.

          Kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste voi aiheuttaa tuota nykimistä.
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • Mikkomies84
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1055
            • Siilinjärvi

            #6
            Ei ole jälkikäyntiä. Täytyypä purkaa kaasari ja puhdistaa joka rööri läpi. Ensimmäinen auton kaasari kyllä muuten kyllä tullut rassailtua.

            Saako imusarjan ja kaasarin välitiivisteen esim. leikattua jostain tiivistepaperista? Ei tarvitsisi merkkiliikkeeseen asti lähteä.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Mikkomies84 View Post
              Saako imusarjan ja kaasarin välitiivisteen esim. leikattua jostain tiivistepaperista?
              Riippuu asentajan taidoista.

              Comment

              • Mikkomies84
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1055
                • Siilinjärvi

                #8
                Tuli kaasari purettua, putsattua ja kasattua. Mitään jumivaa neulaa jne. en havainnut. Käynnistyy yhtä heikosti vieläkin, lämpimänä saa sahailla jonkin aikaa. Käynnistyessään ei ihan kun kävisi kaikilla pytyillä. Ajossa tosiaan kaikki toimii hienosti.

                Comment

                • Mikkomies84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1055
                  • Siilinjärvi

                  #9
                  Onko normaalia, tyhjäkäynnillä kun pumppaa jarrua niin tyhjäkäynti nousee samaan tahtiin n. 100 kierrosta tai sitä luokkaa? Tehostimen ja imusarjan välinen letku vaihdettu eikä pitäisi kyllä vuotaa kun klemmareilla kiinni.

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Mikkomies84 View Post
                    Onko normaalia, tyhjäkäynnillä kun pumppaa jarrua niin tyhjäkäynti nousee samaan tahtiin n. 100 kierrosta tai sitä luokkaa? Tehostimen ja imusarjan välinen letku vaihdettu eikä pitäisi kyllä vuotaa kun klemmareilla kiinni.
                    Onko siinä alipaineelle tarkoitetussa letkussa ehjä takaiskuventtiili oikeinpäin asennettuna?
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Mikkomies84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1055
                      • Siilinjärvi

                      #11
                      Testasin venttiilin ja pitäisi olla oikeinpäinkin.

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2044
                        • Riihimäki

                        #12
                        Ihan normaaliahan se on. Jarrua painettaessa moottoriin virtaa pieni määrä ilmaa tehostimen kautta ohi kaasuläpän. Jos pumppaa jatkuvasti se vastaa imuvuotoa ja käynti nousee.

                        Comment

                        • Mikkomies84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1055
                          • Siilinjärvi

                          #13
                          Joo, eli varmaan se läppäakseli olisi sitten väljä. Käytettynä tuskin löytää kovin timmikuntoisia yksilöitä. :think

                          Tulviminen myös ihmetyttää, uusi neula vaihdettu ja vielä jatkuu. Ajoin ehkä tunti ennen kaasarin irroitusta niin oli imusarjassa melkoinen lätäkkö bensaa. Myös kaupan pihasta sai vartin ajon jälkeen hieroa käyntiin ihan samalla tavalla kun ennen neulan vaihtoa.

                          Jos tilalle vaikka tällainen:linkki

                          Pitääkö tuollaiseen vaihtaa suuttimia ja säätää sun muuta?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎