Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peränmadalluksesta(nivomatic)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wangel436
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1029
    • Ylöjärvi

    Peränmadalluksesta(nivomatic)

    Kuinka monta milliä pudottavat takajouset tuollaisen perhemalliin oikein uskaltaa laittaa ettei vaurioita noita takaiskareita(nivomatic)Tehdassarjat näyttää kauppaavan -10mm pudottavia takajousia. Edessä nyt 45-50mm pudottavat ja takapää säädetty nivomaticin avulla vähän matalemmalle,mutta lisää se vaan saisi pudota. Ja autohan oli e34:nen
    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

    E61 530D ///M-sport




  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2043
    • Riihimäki

    #2
    Samaa probleemaa täällä, e34 touring -92. Kottero on saksan poikien jäljiltä aikamoisessa etukenossa. Mitenköhän tuo nivomaticin säätö tapahtuu ja mikähän on alkuperäinen korkeus?

    Comment

    • Wangel436
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1029
      • Ylöjärvi

      #3
      Originally posted by racing02
      Samaa probleemaa täällä, e34 touring -92. Kottero on saksan poikien jäljiltä aikamoisessa etukenossa. Mitenköhän tuo nivomaticin säätö tapahtuu ja mikähän on alkuperäinen korkeus?
      Nivon avulla takapään korkeutta pystyy säätämään(jonkin verran) kun muuttaa sitä tangon asentoa joka on kiinni kallistuksenvakaajassa.
      Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

      E61 530D ///M-sport




      Comment

      • Wangel436
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1029
        • Ylöjärvi

        #4
        Eikö kenelläkään ole tietoa? Taidanpa tuupata 35mm pudottavat jouset taakse ja katsoa mitä tapahtuu.....
        Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

        E61 530D ///M-sport




        Comment

        • RiiQuu
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1367

          #5
          Originally posted by Wangel436
          Eikö kenelläkään ole tietoa? Taidanpa tuupata 35mm pudottavat jouset taakse ja katsoa mitä tapahtuu.....
          No, miten meni? Olisin kysynyt että miten toi korkeudensäätö oikein toimii? Siis miten se säädetään alemmas. Mulla on jo -35mm jouset takana E34 Farmarissa, mutta voisi olla 1-2 cm matalampi, onko kokemusta säätää se tosta vielä alemmas? Kerrohan kokemuksia, onko kuvia tosta säätöoperaatiosta? Ei oikein aukea miten täsmälleen se tanko säädetään uuteen asentoon..

          Ja modet voi rauhoittua vaikka nostelenkin tässä pari vanhempaa topiccia, onhan se parempi lisätä kysymyksiä / infoa jo olemassaoleviin threadeihin, eikä luoda uutta samasta aiheesta, IMO..
          "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
          - - -
          E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
          Cäbi©

          E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
          G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by RiiQuu
            No, miten meni? Olisin kysynyt että miten toi korkeudensäätö oikein toimii? Siis miten se säädetään alemmas. Mulla on jo -35mm jouset takana E34 Farmarissa, mutta voisi olla 1-2 cm matalampi, onko kokemusta säätää se tosta vielä alemmas? Kerrohan kokemuksia, onko kuvia tosta säätöoperaatiosta? Ei oikein aukea miten täsmälleen se tanko säädetään uuteen asentoon..
            Tuosta kuvasta tangon #1 pituutta säätämällä saa perän korkeutta muutettua. En tiedä onko toisessa päässä vasenkätinen kierre vai joutuuko jommankumman pään irroittamaan jotta pituutta pystyy säätämään.
            Originally posted by RiiQuu
            Ja modet voi rauhoittua vaikka nostelenkin tässä pari vanhempaa topiccia, onhan se parempi lisätä kysymyksiä / infoa jo olemassaoleviin threadeihin, eikä luoda uutta samasta aiheesta, IMO..
            Hyvähän se vaan on jos näihin vanhoihinkin löytyy jotain ratkaisua...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • RiiQuu
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1367

              #7
              Originally posted by Leka
              kuvasta tangon #1 pituutta säätämällä saa perän korkeutta muutettua. En tiedä onko toisessa päässä vasenkätinen kierre vai joutuuko jommankumman pään irroittamaan jotta pituutta pystyy säätämään.
              Kiitos Leka tuosta! Aukes jo paljon paremmin koko homma, kaivataan myös edelleen Wangel436 kokemuksia aiheesta..
              "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
              - - -
              E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
              Cäbi©

              E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
              G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎