Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä pakovenat turbokäyttöön? Rosteri, Inconel, vai vakio natrium täytteiset?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Palatakseni nyt vielä hieman tähän.

    Eli jos nyt ei puhuta jenkkikasipohjasta, niin tuossa aika perus Supran 2JZ 1300hv motti, johon päästään vielä ns.vakiokuorilla.
    Kuitenkin tässäkin kohtaa taitaa vaihdetuista palikoista jo 90% olla "amerikan Joen" tekeleitä(Je-mäntää, total seal rengasta, Carillo veiviä,R/D venajousta, Kelford nokkaa Crover venttiiliä, Atia...Daileyn sumppu, arppia, cleviteä, jne,jne,):

    Toyota technician Mike Carwin used a variety of factory and aftermarket parts to build a wild 2JZ that's already pumping out 1,300 horsepower on the Danzio dyno with plenty more to come. Find out more inside!


    Sitten, tästä kun mennään tuonne +2200hv kantturoihin ja yli, ja orggista 2JZ:aa on enään päämitat moottorista, ameriikan joelta tulee jo 99% palikoista.
    Jos sitten jotakin jostain muualta edes saa jotakin näihin teholuokkiin, niin hinta on moninkertainen, eikä laatu taatusti yhtään parempi.
    Joka tapauksessa kisoissa maailmalla ei mitään muuta kuin amerikan joen palikkaa enään juurikaan näe, muuta kuin ehkä jollakin ”Pelle Pelottomilla” proto yksittäiskappaleita.
    Kaikki korkeasti rasitettu liikkuva moottoriin kuin moottoriin on heti Joen verstaalta ja kun teholukemissa alkaa olemaan jokin muu kuin ykkönen edessä ja tämä on toki ihan luonnollistakin.
    Euroopassa ammattimainen Drag Racing mitätöntä pipertelyä verrattuna lähes kansallisurheilun asemassa olevaan jenkkiläiseen isoveljeensä.
    Täällä on aina tykätty ajaa enemmän ”puikkaa tai suurpuikkaa” kuin suoraan, eikä läheskään samanlaista äärimmäisen rasituksen alla olevaa osan valmistuksen tietotaitoa ja teollisuutta ole tänne kehittynyt isossa mittakaavassa.


    Jenkkilässä jauhaa 24/7 tuhansia CNC koneita tälläkin hetkellä mitä erilaisempaa billet kilpaosaa lähes kaikkiin maailman oikeisiin tehokoneisiin ja onkin lähes huvittavan absurdia jonkun oikeasti uskovan että ”jenkeistä tulee pelkkää paskaa kun esson baarissa isoilta pojilta kuulin”....).
    Todellisuudessa asia on tasan päinvastoin ja eurooppalainen hinta/laatu on tällä hetkellä edes niine osineen joissa vähän kilpailua edes voisi olla, täysin Ameriikan Joen hanskassa.

    Ja jos yhtään luit (tuskin) niin mainitsin bmw:n kohdalla..
    Mutta jos nyt niita osia luettelet, niin anna tulla vaikka s14 koneeseen jenkki osalistaa tai jos haluat hurjastella niin M12 koneen osat kiinnostaa myös.

    Ja edelleen jauhat tosiaan suu vaahdossa kiihdytys peleistä johon jo totesinkin, ettei eurooppalaisilla valmistajilla ole edes mielenkiintoa lähteä mukaan..
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by jannmann View Post
      Ja jos yhtään luit (tuskin) niin mainitsin bmw:n kohdalla..
      Mutta jos nyt niita osia luettelet, niin anna tulla vaikka s14 koneeseen jenkki osalistaa tai jos haluat hurjastella niin M12 koneen osat kiinnostaa myös.

      Ja edelleen jauhat tosiaan suu vaahdossa kiihdytys peleistä johon jo totesinkin, ettei eurooppalaisilla valmistajilla ole edes mielenkiintoa lähteä mukaan..

      Googlella löydät varmasti tarvitsemasi osat itsekkin(niitä osalistoja mm.s14 moottoriin on jenkkilässä tuhansia), mutta tässäkin kohtaa täytyy todeta että mistä muualta kuin jenkkilästä saat mm.tuohon s14 koneeseen mm.billet lohkoa ihan hyllystä?

      Kyse kuitenkin oli siitä väittämästäsi että kun oikeasti halutaan koneesta tehoa...siis puhutaan nyt siitä +1200hv luokasta, niin ei tarvita suinkaan apuun Amerikan Joea, vaan meiltä täältä euroopasta löytyy helposti ja halvalla tarvittavat palikat( ja ennen kaikkea parempilaatuisia???).
      Joelta saa tähän s14 koneeseen toki mm.billettilohkoja...mistä tai keneltä niitä voi ostaa euroopassa tehtyinä?


      Sinä voit kertoa mistä löytyy rapakon tältä puolelta vaikkapa liikkuvat osat ja millä hintaa M12 koneeseen josta pitäisi ottaa 1500hv?
      Siis jos/kun väittämäsi mukaan täältä näitä löytyy/voi kuka tahansa ostaa?

      Juuri niin, eurooppalaisilla ei olekkaan mielenkiintoa eikä markkinoita valmistaa vastaavia osia huipputehokkaisiin moottoreihin kuin mitä jenkkilä on pullollaan.
      Tätähän olen tässä yrittänyt selittääkkin ja jonka sinä dissasit?

      Eli silloin kun aletaan puhumaan yli ihan oikeista yli 1000hv moottoreista, katse on käytännössä pakko kääntää rapakon toiselle puolelle.
      Jotakin saa toki täältäkin, mutta ei kyllä juuri mitään missä olisi vastaava hinta/laatusuhde kuin mitä tänä päivänä saa suoraan valmiina Joen hyllystä.
      Last edited by Hemi; 22-06-2016, 02:03.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Googlella löydät varmasti tarvitsemasi osat itsekkin(niitä osalistoja mm.s14 moottoriin on jenkkilässä tuhansia), mutta tässäkin kohtaa täytyy todeta että mistä muualta kuin jenkkilästä saat mm.tuohon s14 koneeseen mm.billet lohkoa ihan hyllystä?

        Kyse kuitenkin oli siitä väittämästäsi että kun oikeasti halutaan koneesta tehoa...siis puhutaan nyt siitä +1200hv luokasta, niin ei tarvita suinkaan apuun Amerikan Joea, vaan meiltä täältä euroopasta löytyy helposti ja halvalla tarvittavat palikat( ja ennen kaikkea parempilaatuisia???).
        Joelta saa tähän s14 koneeseen toki mm.billettilohkoja...mistä tai keneltä niitä voi ostaa euroopassa tehtyinä?


        Sinä voit kertoa mistä löytyy rapakon tältä puolelta vaikkapa liikkuvat osat ja millä hintaa M12 koneeseen josta pitäisi ottaa 1500hv?
        Siis jos/kun väittämäsi mukaan täältä näitä löytyy/voi kuka tahansa ostaa?

        Juuri niin, eurooppalaisilla ei olekkaan mielenkiintoa eikä markkinoita valmistaa vastaavia osia huipputehokkaisiin moottoreihin kuin mitä jenkkilä on pullollaan.
        Tätähän olen tässä yrittänyt selittääkkin ja jonka sinä dissasit?

        Eli silloin kun aletaan puhumaan yli ihan oikeista yli 1000hv moottoreista, katse on käytännössä pakko kääntää rapakon toiselle puolelle.
        Jotakin saa toki täältäkin, mutta ei kyllä juuri mitään missä olisi vastaava hinta/laatusuhde kuin mitä tänä päivänä saa suoraan valmiina Joen hyllystä.

        Edelleen mä puhuin BMW koneista, en mistään +10l billet kiihdytys koneesta.

        Pistä nyt linkki siihen s14 billet lohkoon kun kuitenkin sen tiedät. Tiedä vaikka ostaisin kun uudet vakio lohkot on jo +3500€ ja tällä hetkellä nla.
        Ite tiedän tällä hetkellä vain yhden billet S14 lohkon ja sekin ymmärtääkseni Suomessa tehty.


        Mutta jotta tää väittely loppuu, annan periksi.
        Kaikkein parhaimmat osat tulee epäilemättä Joen pajasta.
        Euroopassa näperrellään vain paskaa huonoista materiaaleista.
        Kaikki Eurooppalainen moottoriurheilu teollisuus on takapajuista ja jälkeenjäänyttä puuhastelua ja huonoa kopiointia jenkkilästä. Jossa kaikki kilpamoottoreihin ja kilpa-autoihin liittyvät jutut on alun perin keksitty.
        Last edited by jannmann; 22-06-2016, 03:49.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #19
          Kyllähän ameriikan osat varmasti ovat laadukkaita silloin kun niitä tekee oikeasti osaavat kaverit. Toista on sit nää esim. 034 motorsport harrastajat joitka tekevät osia jotka ovat vaan 90%:sti sopivia, loppuosa jää asiakkaan soveltavaksi.

          Toki ainakin näissä vanhemman luokan 5syl koneissa joudutaan käyttämään kiinalaisia ja amerikkalaisia osia, esim. kiinaveivit ovat monesti ihan ok, ja sit jenkkien JE:t ja ARP:t. Itellä on tuohon Ross racingin männät. Sit kyllä kotimaastakin löytyy kustom palikkaa, esim. PO, Karpiola, Bling, jne. taholta.

          Mutta sovin kaupat nyt sit Supertechin Inconel pakovenoista, ja samalla otin FCP:n kireämmät venajouset sekä titaanilautaset. Toivotaan et noi venat ajaa asiansa.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by jannmann View Post
            Euroopassa näperrellään vain paskaa huonoista materiaaleista.
            Kaikki Eurooppalainen moottoriurheilu teollisuus on takapajuista ja jälkeenjäänyttä puuhastelua ja huonoa kopiointia jenkkilästä. Jossa kaikki kilpamoottoreihin ja kilpa-autoihin liittyvät jutut on alun perin keksitty.
            Näinkö minä sanoin? Oikeasti? Missä kohtaa?

            Kyse oli kuitenkin siis siitä että täällä euroopassa ei yksinkertaisesti ole sellaisia kuluttajien markkinoita kuin jenkkilässä, kun haetaan aivan äärimmäisiä tehoja.
            Sitä kautta osatarjontaa, tai ainakaan sellaista osatarjontaa joka on peruskuluttajan ulottuvilla, ei juurikaan ole.
            Eurooppa on täynnä laadukasta kilpa osaa ja niitä kilpa-autoiluihin liittyviä juttuja, mutta tarjonta painottuu aivan johonkin muualle kuin äärimmäisten teholukemien vaatimien osien tarjontaan (kyllä, juuri drag racingissa käytetään näitä).
            Eli, täältä saat kyllä aivan vastaavaa tavaraa kuin jenkkilästäkin, mutta et todellakaan yhtä helposti suoraan hyllystä, eikä todellakaan vastaavaan hintaan.

            Rautalankaa:
            Kuten jo totesin, silloin kun on kyse mutka-ajosta ja sen vaatimista tehotasoista maksimissaankin, täältä löytyy kyllä aivan kaikkea ja vähän päälle(ok, tällöinkin alkaa olemaan aika paljon koneissa jokäytännössä jenkkiosaa), mutta kun tästä mutka-ajoon vaadittavasta max.1000hp tehotasosta mennnään toisiin sfääreihin, kasvaa jenkkiosien määärä vastaavassa tasossa juuri ko.osien saatavuuden, laadun ja järkevän hintatason vuoksi.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Thuppu View Post
              Kyllähän ameriikan osat varmasti ovat laadukkaita silloin kun niitä tekee oikeasti osaavat kaverit. Toista on sit nää esim. 034 motorsport harrastajat joitka tekevät osia jotka ovat vaan 90%:sti sopivia, loppuosa jää asiakkaan soveltavaksi.

              Toki ainakin näissä vanhemman luokan 5syl koneissa joudutaan käyttämään kiinalaisia ja amerikkalaisia osia, esim. kiinaveivit ovat monesti ihan ok, ja sit jenkkien JE:t ja ARP:t. Itellä on tuohon Ross racingin männät. Sit kyllä kotimaastakin löytyy kustom palikkaa, esim. PO, Karpiola, Bling, jne. taholta.
              Niin, kuten tästäkin jo totesin, jenkkilässä myydään paljon myös kiinassa valmistettua paskaa, aivan kuin euroopassakin, mutta nyt kyse olikin ihan jostakin muusta kuin Biltematason ”tuunauksesta”.
              Kyse oli oikeasta luotettavan tehokoneen rakentamisesta jota nämä yli 1000hv alkaa jo olemaan.
              Euroopasta alkaa tällöin olemaan vaikeaa löytämään järkevää hinta/laatusuhteen vastinetta jo jopa käytetyille pulteille, moottorin liikkuvista nyt puhumattakaan.
              Joo, täältä kyllä teetettynä kustomosana löytyy(aihiot tulee silloinkin usein jenkkilästä) ja saat mitä haluat jos on kykyä maksaa, mutta silloin on varauduttava aivan muunlaiseen hintatasoon, eikä laatu ole yhtään sen parempi.

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                No, siis oikeasti tehokkaissa ja toki sitä kautta myös kiertävissä turbokoneissa imuventtiilit ovat kyllä käytännössä aina titaania, mutta toki pakopuolelta löytyy myös erilaisia rosterisia sekä tietenkin Inconellejä.

                mm.Tuossa aika tyypillinen ”Amerikan Joen” 4400hp tuplaturbo billet moottori jossa imut tietenkin titaania ja pako Inconell(samanlaista tavaraa oli sitten kyse vastaavasta nelos tai kutoskoneesta, merkistä riippumatta):

                http://www.hotrod.com/how-to/engine/...in-turbo-hemi/
                Titaaniventtiilit on hauraita, ei niitä yleensä käytetä misään ahdetuissa moottoreissa joiden on tarkoitus toimia yli 400m kerrallaan, ei edes imupuolella. Itse en titaaniventtiiliä ahdettuun laittaisi mutta kukin tyylillään.

                Inconel venttiilit tai jotkut tungsten alloythan perustavat hyvän jäähtyvyytensä siihen että ne painaa kuin lyijy, en niitäkään pistäisi mihinkään kiertävään koneeseen jonka pitää pysyä nipussa yli sen 400m venttiilinjousien vaihdon välillä. Ja rosteriseoshan se Inconelkin on......

                Itse jos tekisin alkuperäisen kysyjän teholuokan konetta niin pitäytyisin ihan rosterivenoissa, niitähän on nykyään vaikka millaista seosta ja ainakin nämä nykyään moottoripyörissä ja vastaavissa käytetyt mustalla pinnoitetut on aika kestäviä suurempienkin lämpökuormien alla eivätkä paina tonnia. Toki hytikkanostajat kireästä koneesta heittäisin kyllä mäkeen, ei ne kuulu edes samaan lauseeseen virikoneen kanssa....
                Last edited by naukkis; 22-06-2016, 14:37.

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Eli kyse on siis 2.2l Audin motista?

                  Jos titaaniventtiiliproggis tuntuu liian arvokkaalta, niin Ferrean 6000-sarjan Competition venttiilipaketin ainakin jenkkilästä kohtuullisen sopivasti.
                  Ilman muuta näillä tehoilla ei kannata ajatellakaan mitään muuta kuin uutta koko sarjaa ja katsoa että ohjurit ovat myös varmasti kunnossa.
                  Se lautasen putoaminen kun tietää yleensä myös totaalituhoa, joten tässä kohtaa ei kannata mennä siitä mistä aita on matalin, eli kaikki uutta, piste.
                  Nyt täyty kattoo mitä suosittelet, niin hei et oo tosissas? Nuohan on 70-luvun tekniikkaa eli pehmeään rosterivenaan hitsattu kehä joka ainakin omassa käytössä on tarkoittanut irtoavia pisteitä seetipinnoilta kovemmissa lämmöissä, kromatut venavarret joilla on huono lämmönsiirto varresta ohjuriin, leipovat herkästi kiinni ellei käytetä suuria välyksiä - miksi ihmeessä tuollaisia venttiileitä suosittelet? Nykyään poikkeuksetta hyvät rosterivenat on yksiosaisia ja joko pinnoitettu tai sitten vaikka niitä inconel-seoksia ja kummistakaan ei tarvii maksaa sen enempää kuin noita Ferrean tekeleistä.

                  Niin se musta pinnoite nykyisissä rosterivenoissa ei kait ole niinkään pinnoite vaan musta nitraus.
                  Last edited by naukkis; 22-06-2016, 15:11.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Supertech inconel pakovenat ny tulossa kuitenki, ja niille kaveriksi jämäkämmät jouset.

                    Part number VWEVI-1034F (STD, flat)Supertech inconel exhaust valveAudi / VW 4-5 cylinder engines - 1.8-2.0 16V, 2.2T-2.3 20V (ABF +1.0mm, KR, PL, 6A, 9A, 3B, AAN, ABY, ADU, 7A)


                    Part number FCPVSTRA/20FCP Engineering high performance valve double spring and retainer kitAudi Quattro, 200, S2, RS2, S6 - 2.2 20V (3B, AAN, ABY, ADU, RR)90, Coupe - 2.3 20V (7A)


                    Ja tosiaan nokkahan määrittelee koska siirrytään hytikoista kiinteisiin nostajiin. Tällä nykyisellä nokalla ny ainakin aluksi vielä meen, katotaan sit kuin rajoittaa, ehkä ei pääse lopullisiin tavoitteisiin..? Luulen et toi hyllys oleva K31 71/75mm turbokaan ei riitä sinne. Mutta joka tapauksessa kone olis tarkoitus sisuskaluiltaan olla semmonen et kestää muutaman lisäpäivityksen myöhemmin. Hytikat pelaavat näissä ok aina tuonne 8500rpm asti, eikä niiden kans muutenkaan ole ongelmia. Luultavasti kierrokset käytännössä jää sinne maks 8200rpm alueelle, kuten nytkin on ollu.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Joba
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 556

                      #25
                      Näköjään valitsit jo, mutta Inconel-venat pakopuolelle ja oemit imupuolelle jos ei halua ylikokoa. PSI:ltä venajouset niin on varmasti sitä mitä haluaa, varsinkin kun nuo Inconel-naulat painaa varmasti enemmän kuin oem ja suurempi ahtopaine yrittää pitää imuvenaa auki väkisin. Samalla lyö sinne uudet pronssiohjurit niin saa välykset kuntoon ja teetättää siihen vaikka Suomessa/Virossa CNC-koneistetut seetit.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Itse ostaisin kyllä varsinkin suhteellisen kalliiseen moottoriin vain hyvämaineisten pitkänlinjan pajojen tuotoksia. Ja audinkin tapauksessa tuntuisi hassulta että kovimmat eurooppalaiset audin moottorit pitäis sisällään muuta kuin eurooppalaisia huippu osia.
                        Niin, siis tiedätkö mistä ne eurooppalaisten pitkänlinjan pajojen huippu osat ja/tai niiden aihiot pääosin nykyisin tulee?

                        Onko mm.Schrick tällainen hyvämaineinen eurooppalainen huippuvalmistaja?
                        Last edited by Hemi; 22-06-2016, 20:00.

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Ja tosiaan nokkahan määrittelee koska siirrytään hytikoista kiinteisiin nostajiin. Tällä nykyisellä nokalla ny ainakin aluksi vielä meen, katotaan sit kuin rajoittaa, ehkä ei pääse lopullisiin tavoitteisiin..? Luulen et toi hyllys oleva K31 71/75mm turbokaan ei riitä sinne. Mutta joka tapauksessa kone olis tarkoitus sisuskaluiltaan olla semmonen et kestää muutaman lisäpäivityksen myöhemmin. Hytikat pelaavat näissä ok aina tuonne 8500rpm asti, eikä niiden kans muutenkaan ole ongelmia. Luultavasti kierrokset käytännössä jää sinne maks 8200rpm alueelle, kuten nytkin on ollu.
                          No siis venttiilikoneiston ylimääräinen paino on aina ongelma ja sitä suurempi ongelma mitä korkeampi viritysaste. Painavilla hytikoilla, painavilla venoilla ja tarvittavalla suurella seetipainolla jousista tulee niin jäykät että varmasti alkaa venttiilit/seetit olemaan tarpeettoman kovilla, varsinkin jos käyvät kovilla ahtopaineilla kunnolla kuumana. Lisäksi kun on kovat nostajat niin on helppo nähdä mitä venttiilipuolella tapahtuu ennenkuin tuhoaa koko yläkerran.

                          -> hydraulit ei kuulu kuin huonoihin tuotantokoneisin

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Niin, siis tiedätkö mistä ne eurooppalaisten pitkänlinjan pajojen huippu osat ja/tai niiden aihiot pääosin nykyisin tulee?

                            Onko mm.Schrick tällainen hyvämaineinen eurooppalainen huippuvalmistaja?
                            Enkös jo myöntänyt että euro osat on kuraa, mitä vielä jankkaat.
                            Schrick tekee pelkkää shittiä ja jos joukossa jotain hyvää, ostavat sen ilmeisesti alihankintana Joen pajasta.

                            Itse olin eiliseen asti käsityksessä että schrick on hyvämaineinen osavalmistaja mitä tulee venttiilikoneiston osiin ainakin vapari S-sarjan bemarin koneisiin.
                            Kelpo vaihtoehto BMW motorsport osille hinta laatusuhteeltaan jos hyväksytään tehossa annettava tasoitus. Harva ainakaan eurooppalainen viripaja pystyy ohittamaan esim. S14 koneen MS osia tehollisesti johtuen jo siitä n. 7vuotta kestäneestä jatkuvasta koneen kehitystyöstä kilpakäytössä.
                            Toki Joe pyöräyttää paremmat kalikat varmaan jo lounas tunnilla. Paul Rosche kun kuitenkin oli joutojätkä.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by jannmann View Post

                              Itse olin eiliseen asti käsityksessä että schrick on hyvämaineinen osavalmistaja mitä tulee venttiilikoneiston osiin ainakin vapari S-sarjan bemarin koneisiin.
                              Varmasti näin, mutta nyt puhuttiin jo ihan eri galaksista kuin mihin Schrikillä on edes tarjota oikeastaan yhtään mitään muuta kuin nokkapalikkaa(edelleen puhe oli tarvittavsta palikasta kun mennään kovaa kiertäviin ahdettuihin +1300hv moottoreihin, joihin jo pelkät pultit tulevat Joelta, pääosin liikkuvista nyt puhumattakaan).
                              Eli kyllähän vähintään mm.ne venttiilit, jouset, retainerit, männät+renkaat, kanget tulevat pääosin Joelta näissä +1000hv moottoreissa ja Joen kasa kasvaa suoraan sitä mukaa jos/kun mennään tästä ylöspäin(+tietenkin itse tehdyt/suunnitellut uniikkiosat).
                              Last edited by Hemi; 23-06-2016, 02:03.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #30
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Varmasti näin, mutta nyt puhuttiin jo ihan eri galaksista kuin mihin Schrikillä on edes tarjota oikeastaan yhtään mitään muuta kuin nokkapalikkaa(edelleen puhe oli tarvittavsta palikasta kun mennään kovaa kiertäviin ahdettuihin +1300hv moottoreihin, joihin jo pelkät pultit tulevat Joelta, pääosin liikkuvista nyt puhumattakaan).
                                Eli kyllähän vähintään mm.ne venttiilit, jouset, retainerit, männät+renkaat, kanget tulevat pääosin Joelta näissä +1000hv moottoreissa ja Joen kasa kasvaa suoraan sitä mukaa jos/kun mennään tästä ylöspäin(+tietenkin itse tehdyt/suunnitellut uniikkiosat).
                                Schrickin venoilla voi s14 konetta pyörittää 10000rpm, nostimet on myös huippukamaa. Kuten retainerit. Jouset rajoittaa hivenen kun niillä suositus on, ettei mennä hirveästi yli 9000rpm jatkuvaa. Mutta MS tarkoaa tähänkin osia joilla onnistuu 11000rpm jatkuvaa. ( jaa nää on sellaisia osia joiden toimivuudesta löytyy oikeasti helvetisti näyttöjä eikä pwljästään myyntimiesten puheita)
                                En kyllä ymmärrä mitä eroa esim carillon veiveillä on arrowin tai panklin (omistaa muuten carillon) veiveistä puhumattakaan. Mahlelta löytyy erittäin hyviä mäntiä esim m12 F1 koneeseen ja niitä saa myös s14 eri porauksilla.

                                Että en näillä euro silmillä näe kyllä s14 koneen kohdalla hirveästi Joen palikkaa tarvittavan tähän kyseiseen koneeseen. Toki se Joen hyllystä löytyvä billet lohko johon edelleen odotan linkkiä. Oma google haku ei löydä kuin sen Suomessa tehdyn billet lohkon.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎