Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 suuremmat venttiilinsäätö "epäkeskoprikat"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jyri...
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 32
    • Järvenpää

    M20 suuremmat venttiilinsäätö "epäkeskoprikat"

    jeps, eli varat loppuu kesken ja nyt tollasille olis pikasta tarvetta... Mistähän löytyisi?
    BMW E53 4.4i -01
    BMW E38 750i -95
    BMW E30 320i
    Tahoe -00
    Corvette C5 -02

    Ex.
    BMW E34 530iA V8
    BMW E34 520iA
    BMW E34 525iA Touring
    BMW E30 316
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    m-sport, Viiala 03-5435100
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Jyri...
      Bimmer Rookie
      • Nov 2002
      • 32
      • Järvenpää

      #3
      Kiitos! Sieltähän niitä... on saanut, vaan eipä nyt ollut yhtään, on kuulemma tällähetkellä vähän kiven alla.
      Jos jollain olisi myydä edes kolme niin olisin erittäin tyytyväinen ja saisin auton ajoon.
      BMW E53 4.4i -01
      BMW E38 750i -95
      BMW E30 320i
      Tahoe -00
      Corvette C5 -02

      Ex.
      BMW E34 530iA V8
      BMW E34 520iA
      BMW E34 525iA Touring
      BMW E30 316

      Comment

      • bmw harrastelija
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 757
        • -

        #4
        Ite en tiiä, onko nuita ollut tapana pintakäsitellä/karkasta. Anyway, jokainen konepaja nuo pystyy tekemään, pintakäsittelystä ei tietoa.
        thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
        Alex von Falkenhausen

        Comment

        • mortimer
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1079
          • Satulinna kaukomaan

          #5
          Originally posted by bmw harrastelija
          Ite en tiiä, onko nuita ollut tapana pintakäsitellä/karkasta. Anyway, jokainen konepaja nuo pystyy tekemään, pintakäsittelystä ei tietoa.
          täytyy karkaista, perinteinen "pillikarkaisu" ei riitä vaan jäävät pehmeiksi ja venttiilinpää hakkaa kolon epäkeskoon alta aikayksikön--> täytyy siis käyttää jotain hiiletyskarkaisua tms. lisäkiusana kiristyspultin reikä ei olekaan 6mm vaan isompi, 6mm reikä on ahdas. paksuudenkin on oltava karkaisun jälkeen mitoissaan ~1/100mm, liian paksu ei mahdu pyörimään, ohut murtaa keinuvivunpään, kuppimainen tai pallomainen ei pysy säädössä.
          Last edited by mortimer; 04-05-2005, 21:51.

          i3S -20
          E30M3 slotcar 1:32
          XKE FHC 1971
          Mgb Gt -66
          T6 -19
          E91 -08

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            hieman vituiksi korjaus... mutta hiiletysterästä, ja karkasuun.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by jvakeva
              hieman vituiksi korjaus... mutta hiiletysterästä, ja karkasuun.
              CrMo:sta vähintään.

              HIILETYSTERÄKSET

              Teräslaadun valinta perustuu kappaleen koko ja käyttötarkoitus huomioiden sydänaineelta vaadittaviin ominaisuuksiin. Yksinkertaisiin, vain kulutukselle alttiiksi joutuviin osiin riittävät yleensä seostamattomat teräkset tai kromiseosteiset teräkset. Jos kappale joutuu myös väsyttävän veto-, puristus-, taivutus- tai vääntöjännityksen alaiseksi, vaaditaan sydänlujuudeltaan parempia Cr-Mo- tai Cr-Mn-teräksiä. Mikäli kuormitus on lisäksi iskumaista tai hetkelliset ylikuormitukset ovat mahdollisia, tarvitaan sitkeämpiä Ni-, Cr-Ni- tai Cr-Ni-Mo-teräksiä.
              Last edited by Leka; 05-05-2005, 22:29. Reason: Tarkennus
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #8
                Originally posted by Jyri...
                Kiitos! Sieltähän niitä... on saanut, vaan eipä nyt ollut yhtään, on kuulemma tällähetkellä vähän kiven alla.
                Jos jollain olisi myydä edes kolme niin olisin erittäin tyytyväinen ja saisin auton ajoon.
                innostuin tonkimaan autotallin aarteita... löysin 2 kpl käyttökelpoisia isompia epäkeskoja (aitoja M-sport tuotteita), siis pientä kulumaa venttiilinpään kohdalla mutta ihan "soivia" vielä. tosiostajalle bonuksena varma vinkki mistä saisi neuvoteltua vastaavan kolmannen yksilön .

                laita "Jyri" privatemessaget toimintaan niin voidaan hoidella homma kuntoon.

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #9
                  tuollaisetkin löytyi tallia tonkiessa, konepajalla teetetyt "hyvästä tavarasta" tehdyt väärin (?) karkaistut isommat epäkeskot. nämä ovat siis ihan ammattimiehen tilauksesta tekemät yksilöt, eivätkä todellakaan ole ajokilometrien takia tässä kunnossa.

                  mitäköhän tuosta voi pahimmillaan seurata ? venttiilin pää kärsii tai keinuvipu liukuu sivuun ja "lyö" ohi --> keinuvipu poikki yms muuta mahdollista kivaa.
                  Last edited by mortimer; 09-04-2006, 00:52.

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • Jyri...
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2002
                    • 32
                    • Järvenpää

                    #10
                    Sait privaa ja omanikin pitäisi nyt toimia!!
                    BMW E53 4.4i -01
                    BMW E38 750i -95
                    BMW E30 320i
                    Tahoe -00
                    Corvette C5 -02

                    Ex.
                    BMW E34 530iA V8
                    BMW E34 520iA
                    BMW E34 525iA Touring
                    BMW E30 316

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      #11
                      http://www.bmpdesign.com/

                      http://www.bmpdesign.com/catalog/BMP_Engine_Perf.pdf

                      1 sivun alalaidassa...

                      ei varmasti maksa paljoo jos ottaa setin tuolta kirjekuoressa ja maksaa visalla. eikä varmasti tule tullejakaan.

                      by the way on muuten muutakin mielenkiintoista kamaa ..
                      Last edited by Suutari; 06-05-2005, 19:23.
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by Suutari
                        http://www.bmpdesign.com/

                        http://www.bmpdesign.com/catalog/BMP_Engine_Perf.pdf

                        1 sivun alalaidassa...

                        ei varmasti maksa paljoo jos ottaa setin tuolta kirjekuoressa ja maksaa visalla. eikä varmasti tule tullejakaan.

                        by the way on muuten muutakin mielenkiintoista kamaa ..
                        offtopic:
                        tömmyspillet nenäpyörä on melkolailla edullinen tuolla olevaan pyörään nähden.

                        Comment

                        • bmw harrastelija
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 757
                          • -

                          #13
                          Originally posted by Suutari
                          http://www.bmpdesign.com/

                          http://www.bmpdesign.com/catalog/BMP_Engine_Perf.pdf

                          1 sivun alalaidassa...

                          ei varmasti maksa paljoo jos ottaa setin tuolta kirjekuoressa ja maksaa visalla. eikä varmasti tule tullejakaan.

                          by the way on muuten muutakin mielenkiintoista kamaa ..
                          Tilataanko kimpassa?
                          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                          Alex von Falkenhausen

                          Comment

                          • iSport
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2003
                            • 40

                            #14
                            Venttiileitä voi myös jatkaa lash capeilla niin saa taas säätövaran riittämään. Venttiilivarren päähän vaan semmonen "hattu" mikä jatkaa hiukan venttiilin vartta. Semmoset ite laitoin kun ei tuntunu isompia epäkeskoja oikein saavan. Sitäpaitsi on teknisesti hyvä ja toimiva ratkaisu.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by iSport
                              Venttiileitä voi myös jatkaa lash capeilla niin saa taas säätövaran riittämään. Venttiilivarren päähän vaan semmonen "hattu" mikä jatkaa hiukan venttiilin vartta. Semmoset ite laitoin kun ei tuntunu isompia epäkeskoja oikein saavan. Sitäpaitsi on teknisesti hyvä ja toimiva ratkaisu.
                              Tulihan se sieltä, vähän jo odottelinkin... Lisäksi ne suojaa venttiilinvarren päätä tulemasta "niitatuksi" varsinkin jos sattuu olemaan rajummat jousipaineet. Noiden lash cappien käyttö on erittäin yleistä virijenkkimoottoreissa.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎