Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin tehokkaaseen 525tds?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #31
    Noniin nyt löytyi väännönkestot bmw e34 m5 spec stage kytkimille.

    Spec stage 1 = 473Nm
    Spec stage 2 = 575Nm
    Spec stage 3 = 677Nm

    Todennäköisesti tuo stage2 riittäis myös hyvin.
    Onko siis järkeä maksaa stage3:sta 100$ enemmän?
    Käytettävyys on todennäköisesti huonompi stage 3:ssa kuin stage 2:ssa?
    Lisäksi stage kakkosella on varmasti kolmosta parempi kestävyys?

    Tilaan aivan lähipäivien sisällä tuon uuc stage 2 vauhtipyörän sekä spec stage 2 tai 3 kytkimen. Jenkit ovat kovasti kehuneet tuota pakettia toimivaksi ratkaisuksi. Alunperinhän tuo vauhtipyörä+kytkin on valmistettu e34 m5 malliin, mutta sopii lisäksi myös muihin malleihin.

    Mistään en ole vielä saanut varmaa tietoa mitkä stage mallit ovat jousitettuja ja mitkä eivät. Joidenkin sivujen mukaan stage 1-3 kytkimet olisivat jousitettuja ja 4-5 ei. Voiko joku vahvistaa asian?
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #32
      e46 fanatics sivuilta löysin seuraavan tekstin uuc motorwerken työntekijän(?) kirjoittamana:

      "SPEC makes some great clutch products, and UUC is a SPEC distributor. The Stage3 is a 4-puck carbon/semi-metallic disk designed specifically for drag racing. You will experience more "abrupt" clutch engagement than with a standard clutch.

      If this is a street-driven car under 500hp, that's not the clutch you should have gotten. See our "how to choose a clutch" page:



      With the M5 clutch or our Sachs Power Clutch alternative, you get four huge advantages in your situation:

      1) More clamping force (yes, more than the SPEC Stg3 E46 pressure plate).

      2) Sprung-hub center for less gear lash noise.

      3) Smoother engagement with the OE M5-spec material.

      4) Lower cost, easy replacement availability."

      EDIT: Tuon sivun ( http://www.uucmotorwerks.com/CLUTCH/ ) luettua taidan päätyä tuohon sachs power clutch tai spec stage 2 kytkimeen. Mitä tuollainen sachs power clutch kestää vääntöä?

      EDIT2: Löysin myös tälläisen tekstin saman äijän kirjoittamana:
      "If it's only for street use with more power, then either the OEM or Sachs Power Clutch is fine. Nice and smooth, very dependable. The OEM is the same clutch that I had in my 475hp turbo M5 and have been using in my curent 380hp M5. No issues after several years of street use, no slippage."

      Joten minun käytössä tuo sachs power clutch varmasti riittää?
      Last edited by VNT; 08-06-2005, 05:27.
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #33
        Ei muuta kuin tilaukseen

        Comment

        • Mauri H.
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 270
          • Salo

          #34
          Originally posted by VNT
          Tuollaisen paketin nyt ajattelin ostaa kun ei kukaan mitään muutakaan oikein osaa ehdottaa. Hinta on kohtalaisen kova (1250$) mutta ei sitten ainakaan luista.
          Muista että jenkeistä tilattuna tulee tullit ja alv:it maksettavaksi. Jos esim. rahdit saat 100 $:lla, tulee loppuhinnaksi:

          1250+100 x 4,5% (tulli) = 60,75

          1250 + 100 + 60,75 x 22% (alv) = 310, 37

          Yht

          1721,12 $

          100 $ on halpa rahti, epäilen että saattaa olla enemmänkin.

          Muista että 300 hv dieselissä on paljon murhaavampi vääntö kuin 400 hv bensavehkeessä. Paljon alempana ja paaaaljon suurempi. Teho ei kytkintä hajoita vaan vääntö, eli mitoita kytkin väännön mukaan.

          Jos meinaat sen 300 hv ottaa bemusta niin kyllä kytkin pitää mitoittaa 600 Nm:lle. 500 Nm sieltä varmaan tulee, mutta hiukan reserviä pitää olla koska vääntö nousee todella jyrkästi.
          Last edited by Mauri H.; 08-06-2005, 09:07.
          F11 530D xDrive

          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #35
            Ostan sitten tuollaisen stage kakkosen, luultavasti se riittää?
            Onko jollakin kokemusta kuinka kauheaa tuollaisella kytkimellä on ajaa kaupungissa/ruuhkassa siitä huolimatta että se on jousitettu (onko se?) ?
            Tiedän kyllä mitä jenkeistä tilaaminen vaatii, ei ole eka kerta.
            Kiitos kuitenkin neuvoista.
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #36
              Originally posted by VNT
              Tiedän kyllä mitä jenkeistä tilaaminen vaatii, ei ole eka kerta.
              Kiitos kuitenkin neuvoista.
              Sammalla auttaa niitä ketkä on miettinyt tilausta, mutta ei ole tilanu..
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #37
                Miltä kuulostaisi tälläinen budjettiratkaisu?

                -Vauhtipyöräksi m3 e36 3.2l kaksoismassavauhtipyörä
                -Kytkimeksi SIFFO merkkinen 4-lapainen sintterikytkin
                -30% vakiota jäykempi paineasetelma

                Kytkin maksaa moposportissa 160euroa ja paineasetelma 120euroa.
                Vauhtipyörän saisi noin 100eurolla käytettynä.
                Mutta kestääkö tuo m3:sen kaksoismassavauhtipyörä yli 500Nm vääntöä?
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #38
                  kiitos ville. tuo oli muuten helvetin hyvä ehdotus. kyllä kai tuo vauhtipyörä kestää, ja voihan siihen vaihtaa tymäkämmät jouset
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • VNT
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1410
                    • Tuusula

                    #39
                    Itse en ymmärrä tuollaisen kaksoismassavauhtipyörän rakenteesta yhtään mitään. Mutta eikö kaksoismassavauhtipyörän sisällä ole pieniä jousia jotka liian tehon/väännön myötä pohjaavat? Jouset on ilmeisesti mahdollista vaihtaa jäykempiin? Kuinka paljon tälläinen operaatio maksaa?
                    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #40
                      itsehän sen voi tehä, kai

                      Jarkko.s voisi kertoa tästä operaatiosta tarkemmin, miehellä varmasti tietoa riittää kyseisestä operaatiosta.

                      mitenkä sen kampiakselin tärinän saisi poistettua. tasapainottamallako?
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        #41
                        Lakeson kyseli milloin kaksoismassa vp. tuli m21 koneeseen? Mielestäni 9/84 alkaen valmistetuissa on sellainen > koska kytkinpaketti vaihtuu tällöin.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • VNT
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1410
                          • Tuusula

                          #42
                          Tuli sitten ostettua tuollainen 55tkm ajettu e36 m3 3.2l kaksoismassavauhtipyörä + kytkin + paineasetelma. Osat saan kyllä vasta muutaman viikon kuluttua.
                          Vakio kytkimen + paineastelman myyn pois (mailatkaa jos kiinnostaa) ja ostan tilalle moposportista sintterikytkimen ja 30% jäykemmän paineasetelman. Toisaalta, onko tuollainen jäykempi paineastelma edes pakollinen tässä tapauksessa? Millaisia haittavaikutuksia jäykemmästä paineasetelmasta on?
                          Ja vielä niistä kaksoismassavauhtipyörän jousista, tietääkö kukaan voiko niitä vaihtaa jäykempiin?
                          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                          Comment

                          • tuunaaja82
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 55

                            #43
                            Hei VNT!

                            Sain vihdoinkin lastusi, mutta se ei toiminut. Laitoin sen samoin päin sinne paikoilleen kuin alkuperäinenkin, mutta auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Niissä molemmissa lastuissa, alkuperäisessä ja siinä teholastussa oli molemmissa semmoinen kolo päässä, joten en ole voinut laittaa sitä sinne väärinpäinkään. Kun laitoin alkuperäisen taas paikalleen niin auto lähti heti ekalla käyntiin, joten lastusi on täytynyt olla viallinen tai siinä on väärä ohjelma. Mikä nyt avuksi? Lähetätkö uuden tulemaan, vai mitä?

                            T: Tuunaaja82
                            Bemari sen olla pitää!

                            Comment

                            • kastemato
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 121
                              • Vantaa

                              #44
                              Originally posted by VNT View Post
                              Tuli sitten ostettua tuollainen 55tkm ajettu e36 m3 3.2l kaksoismassavauhtipyörä + kytkin + paineasetelma. Osat saan kyllä vasta muutaman viikon kuluttua.
                              Vakio kytkimen + paineastelman myyn pois (mailatkaa jos kiinnostaa) ja ostan tilalle moposportista sintterikytkimen ja 30% jäykemmän paineasetelman. Toisaalta, onko tuollainen jäykempi paineastelma edes pakollinen tässä tapauksessa? Millaisia haittavaikutuksia jäykemmästä paineasetelmasta on?
                              Ja vielä niistä kaksoismassavauhtipyörän jousista, tietääkö kukaan voiko niitä vaihtaa jäykempiin?
                              Nyt näin neljä vuotta myöhemmin taistelen itse e34 525TDS kytkinongelman kanssa... kun ei pidä niin ei pidä...

                              ...toimiko toi kyseinen paketti sulla minkä kuvailit kun sen jälkeen ei asiasta ole kirjoitettu? Jos toimii niin mielelläni ottaisin vastaan lisätietoa muutoksista mitä teit ja mitenkä sait sen paketin kasattua+toimimaan?

                              --Mato
                              I've got a need... a need for speed...

                              e34 5xxi *virn* Barbie-bemu
                              e34 5xxi (touring)
                              Volvo 850 T-5 STW "Sporttractor"
                              Saab 9000 CSE "What can you say?"

                              Comment

                              • 2fast4you2
                                Newbiemmer
                                • Aug 2012
                                • 4
                                • finland

                                #45
                                telläkin on vähän kytkimen luistamis ongelmia jos puhutaan n.200hp vehkeestä niin pitääkö kytkin jos ostaa esim sintteri levyn vaan? vai täytyykö ostaa asetelmakin? ja missä tehoissa tarvii ruveta miettiin koko pakan vaihtamista?
                                kun kova sintteri kummiskin yksin vaan sen 166e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎