Morjens
En löytänyt mitään aiempaa aiheesta, niimpä kyselen seuraavaa.
Moottori valo syttyi uudelleen vikakoodien nollauksen, OBD-testin & pakokaasuanalyysin jälkeen. Ei syttynyt heti ekan käynnistyksen, mutta jo toisen jälkeen. Koodi joka uusiutui oli 44 "Tank ventilation solenoidventil aktiverad" eli suomeksi bensatankin huohotinventiili aktivoitu.
Ilmeisesti tankista kulkee putki imusarjaan (alipaineinen koneen käydessä) ja heti imusarjan alla on tämä venttiili joka aika ajoin avautuu jolloin höyryt tankista imaistaan polttoon.
Tietääkö joku paremmin? Onko vastaavasta kokemusta? Venttiilikö vaan vaihtoon? Saako ko koodin kotikonstein nollattua?
-jukka
En löytänyt mitään aiempaa aiheesta, niimpä kyselen seuraavaa.
Moottori valo syttyi uudelleen vikakoodien nollauksen, OBD-testin & pakokaasuanalyysin jälkeen. Ei syttynyt heti ekan käynnistyksen, mutta jo toisen jälkeen. Koodi joka uusiutui oli 44 "Tank ventilation solenoidventil aktiverad" eli suomeksi bensatankin huohotinventiili aktivoitu.
Ilmeisesti tankista kulkee putki imusarjaan (alipaineinen koneen käydessä) ja heti imusarjan alla on tämä venttiili joka aika ajoin avautuu jolloin höyryt tankista imaistaan polttoon.
Tietääkö joku paremmin? Onko vastaavasta kokemusta? Venttiilikö vaan vaihtoon? Saako ko koodin kotikonstein nollattua?
-jukka
Comment