Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60b44 kombinaatio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DreE30
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 115
    • Lahti

    M60b44 kombinaatio

    Olisi tarkoitus tuommonen kyhäelmä tehdä ja kaipaisin vähän neuvoja viisaammilta. Mitä kaikkea osaa tarvitsen ja onko tämä mahdollinen seuraavanlaisesti
    -m62 alakerta ✅
    -m62 kannentiiviste? M60?
    -m62 ketjukopat✅
    -m62 sähköt ja apulaitteet✅
    -m60 kokonaiset kannet✅
    -m60 jakopää osat (käykö ketjukiristin m62?) ✅
    -m60 ratasholkki kampiakseliin✅
    -m60 jakopään "ala ratasohjuri" puuttuu vielä. Tarjota saa

    Lisätkää listaan jos tarvitsen vielä jotakin ja lueskelin jenkki foorumeilta että joku öljy reikä pitäisi tukkia lohkosta??

    Rohkeasti mielipiteitä ja neuvoja tulemaan.
    Last edited by DreE30; 24-03-2017, 21:01.
    F31 318d -14 Alpinweiss III
    Ex:
    E53 4,4i -00 Stahlgrau
    E61 530xd -08 alpinweiss III
    E38 740iA -98 Orientblau
    E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
    E38 730iA -95 Orientblau
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5270
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by DreE30 View Post
    Olisi tarkoitus tuommonen kyhäelmä tehdä ja kaipaisin vähän neuvoja viisaammilta. Mitä kaikkea osaa tarvitsen ja onko tämä mahdollinen seuraavanlaisesti
    -m62 alakerta
    -m62 kannentiiviste
    -m62 ketjukopat
    -m62 sähköt ja apulaitteet
    -m60 kokonaiset kannet
    -m60 jakopää osat (käykö ketjukiristin m62?)
    -m60 ratasholkki kampiakseliin

    Lisätkää listaan jos tarvitsen vielä jotakin ja lueskelin jenkki foorumeilta että joku öljy reikä pitäisi tukkia lohkosta??

    Rohkeasti mielipiteitä ja neuvoja tulemaan.
    Jollei muistini petä niin tuo on mahdollista tehdä. Ei välttämättä aivan bolt on mutta lähes.
    öljyreiän näet minun topicista.

    nokan anturi taitaa olla m62 eripaikassa... :think
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      #3
      Kävikös tähän m60 johtosarja/sähköt?:think

      Comment

      • DreE30
        Bimmer Rookie
        • Feb 2014
        • 115
        • Lahti

        #4
        Originally posted by Gemmi View Post
        Kävikös tähän m60 johtosarja/sähköt?:think
        Idea olisi juurikin tehdä m62 sähköillä mutta onko jotain eroja säätämisessä ja jos meinaa ahtaa niin kumpi olisi psrempi. Tulossa 98vm e38 koppaan :think
        F31 318d -14 Alpinweiss III
        Ex:
        E53 4,4i -00 Stahlgrau
        E61 530xd -08 alpinweiss III
        E38 740iA -98 Orientblau
        E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
        E38 730iA -95 Orientblau

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          #5
          Itellä ainaki ku oli orkkis boksi ni m60johtosarjalla.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5270
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by DreE30 View Post
            Idea olisi juurikin tehdä m62 sähköillä mutta onko jotain eroja säätämisessä ja jos meinaa ahtaa niin kumpi olisi psrempi. Tulossa 98vm e38 koppaan :think
            Siis eikai sillä ole mitään väliä? Säädettävä ohjaus anyway tulossa? Kyllä molemmissa piuhat menee antureille asti

            M62 taitaa olla mm. Sähköisesti ohjattu termari mutta sen varmaan muutat tavalliseksi.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • DreE30
              Bimmer Rookie
              • Feb 2014
              • 115
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Siis eikai sillä ole mitään väliä? Säädettävä ohjaus anyway tulossa? Kyllä molemmissa piuhat menee antureille asti

              M62 taitaa olla mm. Sähköisesti ohjattu termari mutta sen varmaan muutat tavalliseksi.
              Meinaatko ettei kannattais omaa boksia käyä ohjelmoimassa?

              Joo termari menee vaihtoon. Onko vinkkejä mistä saa suomessa niitä sovittimia?
              F31 318d -14 Alpinweiss III
              Ex:
              E53 4,4i -00 Stahlgrau
              E61 530xd -08 alpinweiss III
              E38 740iA -98 Orientblau
              E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
              E38 730iA -95 Orientblau

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5270
                • Pirkkala

                #8
                Originally posted by DreE30 View Post
                Meinaatko ettei kannattais omaa boksia käyä ohjelmoimassa?

                Joo termari menee vaihtoon. Onko vinkkejä mistä saa suomessa niitä sovittimia?

                Omalla boksilla ahdettuna se on aivan sama kumpaa käytät molempia pystyy peukaloimaan jos haluaa. Eri asia on onko se järkevää koska säätötyötä tulee melko paljon joka taas maksaa äkkiä saman mitä säädettävä ecu. Foorumillakin on välillä myynnissä plug and play megasquirteja m60 koneeseen. Myös niiden tekijä löytyy foorumilta.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Kyllä se M62 moottorinohjaus on paras vaihtoehto, M60 ohjainboksiin pitää aina vaihtaa siru kun sitä ohjelmoi. M62 onnistuu piuhan kautta.

                  Reaaliaikaista säätöä ei toki pysty tekemään tuolla M62 boksilla, mutta itse kallistuisin nykyään noihin omiin moottorinohjauksiin kun on huomannut että niitä pystyy säätelemään joka suuntaan ja luotettavuus ja toimivuus on ihan eri luokkaa kuin esim. megasquirt
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • DreE30
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 115
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by makkis View Post
                    Kyllä se M62 moottorinohjaus on paras vaihtoehto, M60 ohjainboksiin pitää aina vaihtaa siru kun sitä ohjelmoi. M62 onnistuu piuhan kautta.

                    Reaaliaikaista säätöä ei toki pysty tekemään tuolla M62 boksilla, mutta itse kallistuisin nykyään noihin omiin moottorinohjauksiin kun on huomannut että niitä pystyy säätelemään joka suuntaan ja luotettavuus ja toimivuus on ihan eri luokkaa kuin esim. megasquirt
                    Itseäkin kiinnostaa se alkuperäinen ohjaus sen takia että konehuone pysyy mahdollisimman alkuperäisen ja siistin näköisenä. Ja tällähän ei haeta kun laatikon kestäviä tehoja. Tarkoitus siis pitää automaatti ajomukavuuden kannalta. Säädetäänkö nuo obd portin kautta vai suoraan piiristä?
                    F31 318d -14 Alpinweiss III
                    Ex:
                    E53 4,4i -00 Stahlgrau
                    E61 530xd -08 alpinweiss III
                    E38 740iA -98 Orientblau
                    E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                    E38 730iA -95 Orientblau

                    Comment

                    • ike24
                      BTCF Member
                      • Mar 2011
                      • 957
                      • haapavesi

                      #11
                      Kyllähän megaa saa alkuperäsellekki johtosarjalle. Ja ei minusta ainakaan alkuperänen johtosarja nyt nii kovin siisti.(minun mielipide). Miten kallista lie alkuperäsen säätö ja kuin moni sen pystyy tekeen? Tuossa kuva omasta moottorissa johon tehty uus johtosarja hestekille.
                      Last edited by ike24; 06-12-2021, 16:14.

                      Comment

                      • DreE30
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2014
                        • 115
                        • Lahti

                        #12
                        Elvytetään tätäkin vähän. Nyt on kannet hankittu ja kaikki tarpeellinen pitäisi löytyä. Laittelen viikonlopun jälkeen kuvia kun on kannet puhallettu. Porttaus vinkit tervetulleita
                        F31 318d -14 Alpinweiss III
                        Ex:
                        E53 4,4i -00 Stahlgrau
                        E61 530xd -08 alpinweiss III
                        E38 740iA -98 Orientblau
                        E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                        E38 730iA -95 Orientblau

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4646
                          • Tuusula

                          #13
                          Helpoimmalla paasisit jos hommaat yhdet kappaleet molempia moottoreita, voi sitten ottaa parhaat osat molemmista

                          Yksi tuollainen hybridi on tullut tehtya. Siina kaytin M62 lohkon sisuskaluineen, mutta kaikki muu M60:sta. M60 johtosarja simppelimpi.
                          Osat paikoilleen bolt-on ja tuntui moottorinohjaus adaptoituvan varsin hyvin isompaan iskutilavuuteen ja puristussuhteeseen
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • DreE30
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2014
                            • 115
                            • Lahti

                            #14
                            Originally posted by Jonsku View Post
                            Helpoimmalla paasisit jos hommaat yhdet kappaleet molempia moottoreita, voi sitten ottaa parhaat osat molemmista

                            Yksi tuollainen hybridi on tullut tehtya. Siina kaytin M62 lohkon sisuskaluineen, mutta kaikki muu M60:sta. M60 johtosarja simppelimpi.
                            Osat paikoilleen bolt-on ja tuntui moottorinohjaus adaptoituvan varsin hyvin isompaan iskutilavuuteen ja puristussuhteeseen
                            Nurkista löytyy m60b30 kaikki muut osat ja m60b40 kannet piti erikseen hankkia. Tällä hetkellä mietinnässä että kannattaako männärenkaat uusia vai kärsiikö vanhoilla vielä laittaa kasaan :think
                            F31 318d -14 Alpinweiss III
                            Ex:
                            E53 4,4i -00 Stahlgrau
                            E61 530xd -08 alpinweiss III
                            E38 740iA -98 Orientblau
                            E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                            E38 730iA -95 Orientblau

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5270
                              • Pirkkala

                              #15
                              Originally posted by DreE30 View Post
                              Nurkista löytyy m60b30 kaikki muut osat ja m60b40 kannet piti erikseen hankkia. Tällä hetkellä mietinnässä että kannattaako männärenkaat uusia vai kärsiikö vanhoilla vielä laittaa kasaan :think
                              Mittaa katkosvälys. Ovat olleet yleensä aivan kunnossa.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎