Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60b44 kombinaatio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TsTPioneeri
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 258
    • Muurame

    #16
    Elvytetääs keskustelua, itselläkin vähän alkoi kuumottaa M60B40 muuttaminen M60B44ksi kun saattaisi olla B44 alakerta tarjolla... Tämmönen setuppi ilmeisesti toimii ihan M60 moottoriohjauksella mutta varmaan kandee käyttää lastulla.

    Asiasta löytyy huonosti dyno tuloksia mutta ilmeisesti pitäisi päästä 320hv nurkille?

    Mites puristussuhde, nouseeko se vai ei ? siitäkään kun ei tunnu faktaa löytyvän.
    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

    Bmw 525i E34 91'
    Bmw 540i E34 93'
    Bmw 335i E30 83'

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      #17
      n 320ho 470nm irtoaa. Sitten jos vielä nokat vaihtaa ja mahdollisesti kierrättää enemmän jos teho on nousujohteinen. Pakosarjat on myös vakiona huonohkot.
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5270
        • Pirkkala

        #18
        Minun tuotti 313hv ja oliko joku reilut 450Nm tatechin penkissä.

        Alapäästä tuo isoimman muutoksen tekee.

        Uskon että puristus kasvaa. Jäi itselläkin kiireessä mittaamatta.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • t0mpp4
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 275
          • Pori

          #19
          Onko porukka rakennellut sekasikiöitä viimeaikoina, olisi kiva tietää, jos joku on näitä mittaillut ja laskenut, että millaisiin tuloksiin on päädytty?





          Tuolla kaveri on tehnyt aikanaan hyvän näköisiä mittauksia ja tulos on tosiaan sitä luokkaa että puristus ei nouse vakio M60B40 verraten.


          Pitänee itse mitata nyt omat kun tuli M60 alakerta vaurion johdosta haettua M62B44 kellari. Ajatus on pysyä vaparina ja ajaa E85:dellä kuten nytkin, niin puristustahan saisi tuosta kympistä nostaa mieluusti tuonne 11-12 väliin. Mulla tuli koneen mukana reinzin 2milliset tiivisteet, mutta näyttäisi siltä, että noi 1.74mm olis paljon paremmat tähän. Lisäksi kansista ohut siivu pois, MLS tiiviste taitaa tykätä muutenkin mahdollisimman tasaisesta pinnasta.



          Mietityttää nyt lähinnä, jos EM. toimenpiteet ei riitä saavuttamaan edes 11 puristuksia, niin lieneekö järkeä ottaa kannesta reilummin pois vai tyydynkö vaan siihen mitä näillä saavuttaa. Sinänsä en tykkää ajatuksesta ottaa hyvänkuntoisesta kannesta isoa siivua pois, hankaloittaa aina hommia jos (kun ) tulevaisuudessa tulee moottorivaurioita.


          Eniten kiinnostaa onko muilla havaintoja, että M62 "tasalakiset" männät onkin oikeasti hieman kuppimalliset? Ja paljonko nuo oikeasti tulee dekin yli? Itselläni menee viikko pari että saan näitä mitattua. Kansien volyymin saan ehkä tällä viikolla tarkistettua.
          Höntsä kompakti

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5270
            • Pirkkala

            #20
            M62 mäntä on kuppimainen

            Puristus ei oleellisesti kasva m60 kansilla, vaikka tuossa ylempänä niin väitinkin.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • t0mpp4
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 275
              • Pori

              #21
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              M62 mäntä on kuppimainen

              Puristus ei oleellisesti kasva m60 kansilla, vaikka tuossa ylempänä niin väitinkin.
              Ok, eli puristuksen kasvatus vaatisi siis joko, kannen madallusta, lohkon madallusta, männän lakien tasoitusta ja sopivan ohutta tiivistettä. :think

              Luulen että tässä kiireessä ja budjetissa vaihtoehdoikseni jää pieni siivu kannesta pois ja ohuemman mallin tiivisteet.
              Höntsä kompakti

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5270
                • Pirkkala

                #22
                Kato tarkkaan männän ja kannen välinen rako, on muistaakseni pieni jo tehtaalta
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • t0mpp4
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 275
                  • Pori

                  #23
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Kato tarkkaan männän ja kannen välinen rako, on muistaakseni pieni jo tehtaalta
                  Joo tämä täytyy tietty mitata. Netissä näin useasti mitan että mäntä tulee 0.84mm dekin yli, 1.74 tiivisteellä rakoa jää 0.90 jota ei juuri kannata pienentää.

                  Edit: Lohkon ja mäntien koneistukset täytyisi siis tehdä yhdessä juurikin että saa raon pysymään sopivana. Ehkä tosiaan tähän hätään parasta minun kannaltani on tilailla nuo oikean paksuiset kannentiivisteet ja hieroa vähän kansista pois.
                  Last edited by t0mpp4; 28-03-2023, 19:01.
                  Höntsä kompakti

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1173
                    • lahti

                    #24
                    Vie mielummin vaikka nokat hiottavaks, enemmän hyötyä siitä saat.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • t0mpp4
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 275
                      • Pori

                      #25
                      Joo tätä puristushommaa nyt enempi vain speksailumielessä mietin, kone tarvisi saada pian kasaan joten suuria työstöjä en tosiaan ala tekemään pienen puristuksen noston takia.

                      Nokkien hionta olisi kyllä mielenkiintoinen, näissä ilmeisesti hieman sallii vakio nostajatkin tuota?
                      Onko kellään kokemuksia kuka täällä tekisi noita ja millaiseen hintaluokkaan?
                      Höntsä kompakti

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11122
                        • Oulu

                        #26
                        Kylmäkosken erikoismoottori esim. tekee vähän reiluun 400:n m6x nokat.

                        Itellä nyt tulossa vähän ihme patentti, eli vanokseton m62b44 ja siihen jytkymmät m60 nokat, mitkä vielä hiotutan. Varmaan otan siivua lohkosta/kannesta e85:sta varten jos vaan kärsii.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎