Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d puristuspaineiden mittaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    330d puristuspaineiden mittaus

    Onko kukaan mitannut puristuspaineita diesel-koneesta? Voiko tämän tehdä hehkun vai suuttimen reiästä? Olisin kiitollinen ohjeesta tai linkistä.
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Hehkun kierteeseen varmaan helpompi löytää sovite. Miksi olet puristuksia mittaamassa? Jos joltain pytyltä on puristukset hukassa, niin myös suuttimen korjausarvo on reilusti plussalla.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Hehkun kierteeseen varmaan helpompi löytää sovite. Miksi olet puristuksia mittaamassa? Jos joltain pytyltä on puristukset hukassa, niin myös suuttimen korjausarvo on reilusti plussalla.
      Ihan vain mielenkiinnosta ja oppimisen riemusta. Niin eli ensin kannattaa katsoa korjausarvot ja jos pahasti kuralla niin sitten vasta puristuksia mittailemaan? Miten INPAlla ajetaan tuo suutintesti tai löytyykö muista softista vastaavaa ?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by aku1979 View Post
        Ihan vain mielenkiinnosta ja oppimisen riemusta. Niin eli ensin kannattaa katsoa korjausarvot ja jos pahasti kuralla niin sitten vasta puristuksia mittailemaan? Miten INPAlla ajetaan tuo suutintesti tai löytyykö muista softista vastaavaa ?
        Suuttimien korjausarvot näkee ihan kun katsot live-dataa INPA:lla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jussi90
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 48
          • Joensuu

          #5
          Suuttimien korjaus-arvoista

          Jos haluat mitata harjoituksen vuoksi niin seuraavasti:
          imusarja pois ja hehkun reikään käypäinen adapteri ja dieselille tarkoitettu puristuspainemittari (esim Biltema myy ihan o.k sarjaa, hinta n.300€).
          Ennen mittausta suuttimilta liittimet irti ja eikun starttaat muutaman kierroksen ja katot mitä mittari sanoo.

          Samalla vaihtaa uudet hehkut näppärästi niin kannattaa ne varata samaan syssyyn mukaan
          When it comes to carbon footprint, bigger is better.

          E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

          ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Suuttimien korjausarvot näkee ihan kun katsot live-dataa INPA:lla.
            Tyhjäkäynnillä kaikki suuttimet alle 1 ja about samoja arvoja. Ei varmaan kerro vielä nuo idle-arvot koko totuutta? Testo on ilmeisesti hyvä työkalu arvojen tarkasteluun? Inpalla vähän hankalaa ajon aikana.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Jussi90 View Post
              Jos haluat mitata harjoituksen vuoksi niin seuraavasti:
              imusarja pois ja hehkun reikään käypäinen adapteri ja dieselille tarkoitettu puristuspainemittari (esim Biltema myy ihan o.k sarjaa, hinta n.300€).
              Ennen mittausta suuttimilta liittimet irti ja eikun starttaat muutaman kierroksen ja katot mitä mittari sanoo.

              Samalla vaihtaa uudet hehkut näppärästi niin kannattaa ne varata samaan syssyyn mukaan
              Kiitos neuvosta. Imusarjan irroitus on kyllä sen verran kenkku homma, että hehkut kannattaa tosiaan vaihtaa samalla.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎