Onko kukaan mitannut puristuspaineita diesel-koneesta? Voiko tämän tehdä hehkun vai suuttimen reiästä? Olisin kiitollinen ohjeesta tai linkistä.
330d puristuspaineiden mittaus
Collapse
X
-
Hehkun kierteeseen varmaan helpompi löytää sovite. Miksi olet puristuksia mittaamassa? Jos joltain pytyltä on puristukset hukassa, niin myös suuttimen korjausarvo on reilusti plussalla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Ihan vain mielenkiinnosta ja oppimisen riemusta. Niin eli ensin kannattaa katsoa korjausarvot ja jos pahasti kuralla niin sitten vasta puristuksia mittailemaan? Miten INPAlla ajetaan tuo suutintesti tai löytyykö muista softista vastaavaa ?Originally posted by Clavurion View PostHehkun kierteeseen varmaan helpompi löytää sovite. Miksi olet puristuksia mittaamassa? Jos joltain pytyltä on puristukset hukassa, niin myös suuttimen korjausarvo on reilusti plussalla.
Comment
-
Suuttimien korjausarvot näkee ihan kun katsot live-dataa INPA:lla.Originally posted by aku1979 View PostIhan vain mielenkiinnosta ja oppimisen riemusta. Niin eli ensin kannattaa katsoa korjausarvot ja jos pahasti kuralla niin sitten vasta puristuksia mittailemaan? Miten INPAlla ajetaan tuo suutintesti tai löytyykö muista softista vastaavaa ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Suuttimien korjaus-arvoista
Jos haluat mitata harjoituksen vuoksi niin seuraavasti:
imusarja pois ja hehkun reikään käypäinen adapteri ja dieselille tarkoitettu puristuspainemittari (esim Biltema myy ihan o.k sarjaa, hinta n.300€).
Ennen mittausta suuttimilta liittimet irti ja eikun starttaat muutaman kierroksen ja katot mitä mittari sanoo.
Samalla vaihtaa uudet hehkut näppärästi niin kannattaa ne varata samaan syssyyn mukaan
When it comes to carbon footprint, bigger is better.
E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#
ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...
Comment
-
Tyhjäkäynnillä kaikki suuttimet alle 1 ja about samoja arvoja. Ei varmaan kerro vielä nuo idle-arvot koko totuutta? Testo on ilmeisesti hyvä työkalu arvojen tarkasteluun? Inpalla vähän hankalaa ajon aikana.Originally posted by HTK12 View PostSuuttimien korjausarvot näkee ihan kun katsot live-dataa INPA:lla.
Comment
-
Kiitos neuvosta. Imusarjan irroitus on kyllä sen verran kenkku homma, että hehkut kannattaa tosiaan vaihtaa samalla.Originally posted by Jussi90 View PostJos haluat mitata harjoituksen vuoksi niin seuraavasti:
imusarja pois ja hehkun reikään käypäinen adapteri ja dieselille tarkoitettu puristuspainemittari (esim Biltema myy ihan o.k sarjaa, hinta n.300€).
Ennen mittausta suuttimilta liittimet irti ja eikun starttaat muutaman kierroksen ja katot mitä mittari sanoo.
Samalla vaihtaa uudet hehkut näppärästi niin kannattaa ne varata samaan syssyyn mukaan
Comment
Comment