Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakoputki auton sivulle ja sen laillisuus katsastuksessa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15225
    • Ajamisen Iloa

Nostetaanpa vähän vanhempaan ikään ehtinyttä topikkia.

Luulen tietäväni että nykyään kylkiputket on sallittuja, mutta kolme kysymystä aiheesta:

1. Z3 Coupe on kaksiovinen auto ja jos kyljestä meinaa niin se on samalla yhtä kuin matkustamon kohdalta. Onko laillista että kylki tulisi kynnyskotelon läpi ennen takarengasta?

2. Tappaako tuossa itsensä tai matkustajan esim ikkunat auki ajellessa tai ruuhkassa seistessä? Vai puhaltaako putki pakokaasut aina etäämmälle autosta niin ettei tuosta ole haittaa?

3. Unohdin jo mikä oli kolmas mutta kommentoikaa vapaasti kokemuksianne!

Tämän ajatuksen taustalla on siis se että toimivan diffuusorin rakentaminen on vaikeata ilman että putken ja takavaimentajan poistaa.
    Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3166
      • 47200

1. Itse helmarakenteen läpi ei saisi tuoda koska pitää silputa se helman rakenne. Itsehän tein silti niin, mutta hitsasin 110mm läpiviennin siihen tarkalla sovitteella ja hitsasin kaikkialta 100% saumalla. Sen sisään sitten 3.5" putki ja kumit väliin ettei rämise. Sitä en tiedä mitä leimamies sanoisi koska edelleen katsastamatta. Kaikki on kuitenkin nähtävissä täysin että rakenne ei ole heikentynyt ainakaan millään muotoa.

2. Ei tapa. Valoissa voi aavistus tulla haisua nokkaan, mutta se tulee välillä avollakin jos tuulee eteenpäin. Tyhjäkäynnillähän se on sellasta lehmänhenkeä mitä sieltä tulee

Comment

• Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15225
        • Ajamisen Iloa

Originally posted by pazq View Post

2. Ei tapa. Valoissa voi aavistus tulla haisua nokkaan, mutta se tulee välillä avollakin jos tuulee eteenpäin. Tyhjäkäynnillähän se on sellasta lehmänhenkeä mitä sieltä tulee
        Joo eiku meinaan aika uunitus fiilis jo nykyisellään valoissa niin...
        Enkä nyt siis tiedä onko tuo paras ratkaisu, mutta ainakaan noin ei jäisi mitään pakokaasuja kuljettavia putkia paneeleiden ja korin väliin mikä tuntuu itsestäni väkisinkin paloriskiltä.
        Z3 coupé individual

Comment

• jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

Toimiva diffuusori :think Alla on perää, vetoakselia ym. epäjohdonmukaista koteloa ja härpäkettä joka rikkoo ilmavirtauksen niin onko diffuusori toimiva muissa kuin niissä joissa auto on rakennettu aerodynamiikan "ehdoilla" alusta alkaen. Koti- tai isojen poikien tallilla tehty diffuusori tuskin toimii yhtään ?

Comment

• Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15225
            • Ajamisen Iloa

Originally posted by jr66 View Post
            Toimiva diffuusori :think Alla on perää, vetoakselia ym. epäjohdonmukaista koteloa ja härpäkettä joka rikkoo ilmavirtauksen niin onko diffuusori toimiva muissa kuin niissä joissa auto on rakennettu aerodynamiikan "ehdoilla" alusta alkaen. Koti- tai isojen poikien tallilla tehty diffuusori tuskin toimii yhtään ?
            Olen samaa mieltä. Mutta minä en tallilla pitkään viihdykkään, minä viihdyn suunnittelemassa.
            Last edited by Remotion; 02-09-2021, 18:32.
            Z3 coupé individual

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍