Olisiko jollain kunnon vinkkiä millä suuttimen kuparitiivisteen saisi kaiveltua pois, kuudesta tiivisteestä ainoastaan kaksi lähti helposti, neljä muuta on aika kovasti kiinni, suuttimien irroituskin oli tavan työmaa mutta nyt tiivisteet on osoittautuneet ylivoimaisiksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M57D30 suuttimen kuparitiivisteen irroitus
Collapse
X
-
Itse olen tehnyt imuriin jatkeen 16 mm kupariputkesta. Sillä on saanut nätisti imuroitua poteron seinämät siistiksi ja pohjaprikatkin pääsääntöisesti nousseet. Jos pohjaprikka on ollut reilummin kiinni kannessa, niin on irronnut, kun tiivistepinnan kalvaimella on pyöräyttänyt.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Miten olette toimineet silloin jos tiivisteet ovat olleet lujasti suuttimien kärjessä kiinni? Mitään työkalua en ole tuohon uskaltanut käyttää, mutta ajattelin kokeilla vuoroin prikan kuumentamista kolvilla ja perään kylmäspray...
Yleensä nuo ovat irronneet ihan sormivoimin, mutta nyt jostai syystä vaativat enemmän suostuttelua.== e61 530d aut. Touring 05 ==
== e61 525i man. Touring 06 ==
== Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==
Comment
-
-
Originally posted by Bertram View PostMiten olette toimineet silloin jos tiivisteet ovat olleet lujasti suuttimien kärjessä kiinni? Mitään työkalua en ole tuohon uskaltanut käyttää, mutta ajattelin kokeilla vuoroin prikan kuumentamista kolvilla ja perään kylmäspray...
Yleensä nuo ovat irronneet ihan sormivoimin, mutta nyt jostai syystä vaativat enemmän suostuttelua.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Otat sen pihdeillä irti
Suutinten momentti oli 10 Nm eikö totta? :think== e61 530d aut. Touring 05 ==
== e61 525i man. Touring 06 ==
== Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==
Comment
-
-
Originally posted by Bertram View PostNäin se meni kiitos. Kaikki olivat aika tiiviisti suuttimen kärjessä kiinni, mikä toisaalta on kyllä parempi vaihtoehto kuin kannessa.
Suutinten momentti oli 10 Nm eikö totta? :think
Comment
-
Comment