Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60-ongelma (V8) .:help needed:.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benzino
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1402
    • EFHK

    #16
    Re: m60

    Originally posted by jannmann
    vuotaako sulla öljyä sinne tulppien juureen ventiilikopan tiivisteistä?
    sinuna vaihtaisin tulpat myös alkuperäisiä vastaaviksi, tossa kun voi olla etk:n mukaan kahta eri tulppaa Bosch F7 LDCR tai NGK BKR 6 EK
    , mutta jos pelissä on joku muutos tehty ( TIS rompulla olis lisäinfoa ) käy tulpaksi enää NGK 6 EQUP . Kannattaa varmistaa kumpi tulppa tyyppi on oikea.
    Jep, yhdessä tulpassa sekä puolassa oli öljyjälkiä.
    En tiedä oisko pelkästään noista tulppatyypeistä kiinni kun sen takia aloin alunperin tulppia vaihtamaan kun käyntiääni oli erikoista ja paikoillaan kokeiltaessa kaasua panamalla oli kuultavissa pieni paukaus takaa. Ajattelin että joku tulppa on vaan pimeenä tms. Tosiaan oli NGK:t aiemmin ja vaihettin ne Boschin vastaavat listan mukaan.

    Comment

    • porokoira2
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 49
      • vantaa

      #17
      jeps

      ootko vetänyt tulpanjohdoista irti eikä hatuista ne johdot kannattas
      vastusmitata sama ohomi arvo kaikilla johdoilla tietenkin pienet erot sallitaan kontaktipinnat puhtaat :juo :juo voi
      olla kirjoitusvrheitä tulppa voi likaantua huonosta kipinästä vaikka
      olis kuinka hyvä jos liikaa ohmeja todettavissa tavallisella yleismittarilla
      tietäjät esiin puhtaus a ja o putsaa vaikka pinnat esim crc kanssa
      hinkaten ei ainakaan pahenna tulosta :juo :juo :juo :idea:

      Comment

      • porokoira2
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 49
        • vantaa

        #18
        jeps ei välltämättä näy voinhan ne sulle yrittää vikakoodit lukee
        vielä v8 käy mut ei v12 v8 on kaksi ajotietokonetta 6+6
        ps kirjoita tänne email osoite on töihin lomalla

        Comment

        • porokoira2
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 49
          • vantaa

          #19
          piip

          ps onko kukaan tutustunut nakukutus tunnistimien elektroniikkaan
          sekin perkules sotki yhden koneen tänään 2pv sitten oli välilä kunossa
          välillä ei nyt testeri tarttui siihen kiinni testasit tietenkin se oli kunnossa
          nnossa mutta nyt 2pv löydön jälkeen :?:
          elikkä 3 sylinterin tunnistin haluaakohan noi merkki huollot rahaa
          kun nillä on varmasti paremmat laitteet kuin mulla vai mitä mieltä
          olette..

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #20
            Eiköhän sulla, porokoira2 ole paremmat vehkeet kuin merkkiliikkeellä, kun onnistuu tuo kasikoneen tulpanjohdon vastusmittaus Ei taida kovin monelta onnistua.

            Comment

            • porokoira2
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 49
              • vantaa

              #21
              mittaus

              Tulpanjohtojen vastusmittaukseen riittää yleismittari ja maalaisjärkee
              Tuolla aikaisemmalla sivulla oli juttua sivu 1 että testerillä ei vättämättä
              puolaviat näy kirjoitin yleisesti mihin koneisiin saakka mun lukia käy
              elikkä ei v12 :roll: nakutustunnistimet onkin eri asia
              EN MINÄKÄÄN KAIKKEA TIEDÄ mutta vähän on oppinut 45 v aikana
              Elikkä lisätieto ei ole pahasta mullekkaan :idea: :idea: :idea:

              Comment

              • porokoira2
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 49
                • vantaa

                #22
                ai niin

                ei mulla ule kun nämä http://www.peakeresearch.com/
                tietenkin yleismittari :(

                Comment

                • bemu e34 540ia
                  Newbiemmer
                  • Oct 2005
                  • 9

                  #23
                  Onko tämä ongelma ratkennu? Itellä e34 540 ilmaantu samanlaisia oireita ja vikakoodeja en oo vielä kerenny käydä luetuttamassa. voisko olla joku anturivika ku oireet poistuu hetkeks ku käyttää akunkenkiä irti ja yhdessä?

                  Comment

                  • Sami
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1332
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by porokoira2
                    ps onko kukaan tutustunut nakukutus tunnistimien elektroniikkaan
                    sekin perkules sotki yhden koneen tänään 2pv sitten oli välilä kunossa
                    välillä ei nyt testeri tarttui siihen kiinni testasit tietenkin se oli kunnossa
                    nnossa mutta nyt 2pv löydön jälkeen :?:
                    elikkä 3 sylinterin tunnistin haluaakohan noi merkki huollot rahaa
                    kun nillä on varmasti paremmat laitteet kuin mulla vai mitä mieltä
                    olette..
                    Ota nakutus tunnistin irti ja puhdista tasopinta ja momenttiin takasi....Sitte oskiloskoopilla testiä toimiiko....Mutta en taas tiiä onko tällä nakutus tunnistimella mitään yhteistä tähän vikaan mitä aloitus topicissa oireina...Eli en oo lukenu koko tekstiä mitä vikoja löytyny, mutta puolat voi myös mitata oskiloskoopilla...siitä lähtisin minä liikkeelle vian etsinnässä...Merkkiliikkeessä löytyy oikeat "jouset" eli puolan päälle tuleva viritys joilla voi mitata puolat. mutta niitten avulla diaknosointi tarvii kokemusta että saa vian esiin..eli pitää tietää mitä kattoo siinä oskiloskoopin näyttämässä...samoin myös jos mittaa ohjainlaitteelta....ammattimies joka tutustunut aiheeseen löytää alustavan puolavian ennen kuin auton oma vika diaknoosi uudemmissa autoissa...

                    Mulla on semmonen kutina ton tulppien öljyvuodon kanssa että v8:ssa on hieman erilainen tiiviste joka vuotaa eli yksi iso tiiviste joka kiertää "kannen"....tuoreemman tiedon haltija korjaa asian.... Sitten ilmamassamittari ei ole ikuinen noissa...

                    Comment

                    • 540iA Tapsa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 97
                      • Kangasala

                      #25
                      pakokaasutesterissä pitäis näkyä jos on puolaongelmaa.. ainakin BMW-huoltomies kertoi.. puolat on tyyppivika M60 koneissa..
                      -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

                      Auto: e46 330d manual touring -00
                      -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
                      -ex: e34 525tds touring -94
                      -ex: e34 540iA
                      -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

                      Moottoripyörät:
                      Yamaha R6 -01 kilpapyörä
                      KTM EXC-F 250 -08
                      ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
                      ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
                      ex: Gas Gas EC300
                      ex: Husqvarna CR125

                      Comment

                      • bemu e34 540ia
                        Newbiemmer
                        • Oct 2005
                        • 9

                        #26
                        Mistä se voi johtua et vika saattaa hävitä päiviks ku ottaa akun kengät irti ja käyttää niitä yhdessä? Oon ymmärtäny et sillon ecu nollaantuu et oisko mahollista et joku tunnistin aika ajoin temppuilee ja ecu menee jollekkin varaohjelmalle joka aiheuttaa sen et tuntuu et ei kävis kaikilla pytyillä?

                        Comment

                        • Sami
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1332
                          • Kajaani

                          #27
                          Originally posted by bemu e34 540ia
                          Mistä se voi johtua et vika saattaa hävitä päiviks ku ottaa akun kengät irti ja käyttää niitä yhdessä? Oon ymmärtäny et sillon ecu nollaantuu et oisko mahollista et joku tunnistin aika ajoin temppuilee ja ecu menee jollekkin varaohjelmalle joka aiheuttaa sen et tuntuu et ei kävis kaikilla pytyillä?

                          Periaatteessa noissa vanhemmissa just akunkengän irrottaminen voi auttaa vikaan kun ohjainlaite menee hetkeksi ns. asetusarvoihin ja alkaa toimia moottorin omien arvojen (alkukantainen moottorin seoksen oppimisarvo) perusteella vasta myöhemmin ...eli käytännössä vika päällä ja niin pitkään toimii hyvin kun tehtaan arvoilla toimii...uudemmissa autoissa on niin sanottu "hätäkäyttö" tiukentuneiden päästörajoitusten takia ja moottori menee tuntuvasti hätäkäyttö asetukselle ja näin ollen nilkutus (oikeastaan Mersun juttuja) toiminto johtaa väkisin korjaamo käyntiin...

                          Ecu ei nollaannu vaan menee hetkeksi tehtaan "asetus" arvoille ja näin ollen pelaa hyvin..tai paremmin...eli pääteltävissä oleva asia on että moottorissa jokin vika joka tarvitsee korjausta / säätöä...
                          Last edited by Sami; 17-12-2005, 22:58.

                          Comment

                          • bemu e34 540ia
                            Newbiemmer
                            • Oct 2005
                            • 9

                            #28
                            Kiitoksia vastauksista ja täytyy mennä luetuttamaan vikakoodit mahdollisimman pian ja toivoo et vika löytyy.

                            Comment

                            • bemu e34 540ia
                              Newbiemmer
                              • Oct 2005
                              • 9

                              #29
                              Nyt on vikakoodit luettu ja molemmat lamdat kuollu.

                              Comment

                              • bemu e34 540ia
                                Newbiemmer
                                • Oct 2005
                                • 9

                                #30
                                Eipä auttanu lambdojen vaihto. Pakokaasutesterissä ilmeni et kone käy tyhjäkäynnillä tosi laihalla ja et ei yhtään pyttyä olis poissa pelistä ku hc arvo ei ollu korkee. Imuilman lämpöanturinkin vaihdoin mut ei auta asiaa, seuraavaks täytyy varmaan vaihtaa ilmamassamittari vaikka testeri ei siitä mitään herjannukkaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎