Kardaanin kumikiekko / Hardy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5323
    • Pirkkala

    #16
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo niin on tehty ja väittäisin että ovat ihan samoja kuin orggiksetkin. En ole yhtään febi bilstein hardy kiekkoa onnistunut hajottamaan.

    Ja noihin salaliittoteorioihin, niin en usko että valmistajilla on mitään erillistä linjaa/materiaaleja jne. oman merkkisille ja bmw merkkisille osille. Samalta linjalta todennäköisesti tulevat, mutta bmw esim. on antanut tietyt speksit tuotteelle. Jos nämä eivät laaduntarkkailussa täyty, osa ei mene roskiin, vaan siitä viilataan bmw logo pois ja myydään omalla tuotemerkillä. Sit toki voi olla että huonompilaatuista osaa ei tule yhtä paljon mitä sitä menisi, niin tilauksia täytetään osilla jotka menisi bmw:n speksiinkin. Mistä sit johtuu tarvikeosien suurempi laatuvaihtelu.

    Hyvin sanottu, tätä yritin itsekin selittää.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 773

      #17
      Originally posted by jou jou View Post
      Ihan mielenkiinnosta, missä kunnossa ja millä kilometreillä. Kuva ois jees


      Irrallaan kumi näytti paljon hurjemmalle.

      Varsinkin takimmaisessa oli murtumaa minun mielestä sen verran että kannatti vaihtaa kun oli kardaani irrallaan. Etummaisessa oli huomattavasti vähemmän murtumaa.

      Takimmaisessa oli jo vuosia sitten havaittavissa selvää murtumaa. Autolla on nyt ajettu 240tkm.

      Ilmeisesti kumit kestävät ainakin kevyttä ajoa aika kauan vaikka olisivatkin hiukan kurjan näköisiä.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4651
        • Tampere

        #18
        Katsoin huvikseen onko alkuperäisellä ja tarvikkeella eroa.

        Kiekko kuuluu mm 330d:n ja on varaosanroltaan: 26117542238
        Alkuperäinen:

        Tarvike (febi) josta on vain kalvettu bmw logo pois.

        Optimal (sama juttu)

        SWAG sama juttu

        Lemförder sama juttu

        Vaico sama juttu


        Meyle sen sijaan näyttää leimojen puolesta erilaiselle. Mahtaako tuo sitten olla jotain kiinatuotantoa. Meylet pysyköön jatkossakin hyllyssä.... :think


        Topranista en löytänyt tarpeeksi hyvää kuvaa mutta hintansa puolesta saattaa olla myös kiinan kuraa...
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17571
          • Turku

          #19
          Hyvä vertailu! Tällaisia saisi postailla enemmänkin.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Suh0
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2016
            • 530
            • Akaa

            #20
            Originally posted by Pazi88 View Post

            Ja noihin salaliittoteorioihin, niin en usko että valmistajilla on mitään erillistä linjaa/materiaaleja jne. oman merkkisille ja bmw merkkisille osille. Samalta linjalta todennäköisesti tulevat, mutta bmw esim. on antanut tietyt speksit tuotteelle.
            Itseasiassa on.
            Ainakin jarruosavalmitaja TRW teki ainakain jokunen vuosi sitten mersulle ensiasennusjarrupalat, mutta kun ostat trw:n jarrupala paketin mersuusi, paketissa onkin kitkapinnaltaan erinäköinen pala. Ilmoittavat käyttävänsä halvempaa materiaalia "tarvike" paloissa kuin alkuperäis.

            En tiä liittykö mihinkään, mutta tuli vain mieleeni:think
            Turbo GSX-R
            E36 Coupe
            E90 325i LCI

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5323
              • Pirkkala

              #21
              Originally posted by Suh0 View Post
              Itseasiassa on.
              Ainakin jarruosavalmitaja TRW teki ainakain jokunen vuosi sitten mersulle ensiasennusjarrupalat, mutta kun ostat trw:n jarrupala paketin mersuusi, paketissa onkin kitkapinnaltaan erinäköinen pala. Ilmoittavat käyttävänsä halvempaa materiaalia "tarvike" paloissa kuin alkuperäis.

              En tiä liittykö mihinkään, mutta tuli vain mieleeni:think
              Tätähän pazi tavallaan tarkoittikin?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 773

                #22
                Originally posted by fraatti View Post
                Katsoin huvikseen onko alkuperäisellä ja tarvikkeella eroa.

                Kiekko kuuluu mm 330d:n ja on varaosanroltaan: 26117542238
                Alkuperäinen:

                Tarvike (febi) josta on vain kalvettu bmw logo pois.

                Optimal (sama juttu)

                SWAG sama juttu

                Lemförder sama juttu

                Vaico sama juttu


                Meyle sen sijaan näyttää leimojen puolesta erilaiselle. Mahtaako tuo sitten olla jotain kiinatuotantoa. Meylet pysyköön jatkossakin hyllyssä.... :think


                Topranista en löytänyt tarpeeksi hyvää kuvaa mutta hintansa puolesta saattaa olla myös kiinan kuraa...
                Luultavasti tästäkin päätellen monen tarvike merkin tuotteet on valmistettu samassa paikassa. Tukivarsia ja puslia en ole viime vuosina käyttänyt muita kuin lemförder ja trw. Ei niissä ainakaan ole sanomista vielä ollut. Ainut kosketus meyleen tuli kun aikanaan vaihdoin alapalloniveliä e36: n. Meylet olivat huomattavasti liian väljät tukivarren reikään, juuri kestivät oman painonsa verran paikallaan. Lemförder kävi paikalleen siten kun kuuluu ja oli sopivan tiukka. Meylet ovat ilmeisesti kiina kuraa vaikka niitä mainostetaan olevan Heavy Duty tms.

                Comment

                Working...
                X