Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 tyhjäkäynti/säätö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cricke
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1977
    • espoo

    m10 tyhjäkäynti/säätö ongelma

    2 litranen m10 (l-jetti) on ollut osina.
    eli ongelmana on nyt että rempan jälkeen ku laittao käyntiin niin kierrokset nousee samantien 3-4000 ja sammuu heti, kaasulla pysyy kyllä käynnissä, tyhjäkäynnillä ei.
    koneessa nytt kiinni 535:sen suuttimet (voisko johtua niistä?), vakio ilmamäärämittari(535:sen on mutta ei ole kiinni)
    tyhjäkäynti ruuvia säätämällä ei tapahdu mitään, ilmamäärämittarin neulaa pitämällä tietyssä asennossa saa koneen pysymään käynnissä noin 2000 kierrroksessa..
    E38 740ia -94
    E46 316 -00
    Volvo S60
    EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
    E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Iittala

    #2
    Olet aivan varma ettei missään ole ilmavuotoja? Lisäilmaluistin on ehjä/puhdas, seokset on varmasti kohdallaan?) Epäilen että nyt kone saa liikaa bensaa kun on 535 suuttimet. Kannattaisi ehkä ensiksi kokeilla 535 ilmamäärämittarilla. Entäs mitkäs on bensanpaineet?
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • cricke
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1977
      • espoo

      #3
      Originally posted by insp
      Olet aivan varma ettei missään ole ilmavuotoja? Lisäilmaluistin on ehjä/puhdas, seokset on varmasti kohdallaan?) Epäilen että nyt kone saa liikaa bensaa kun on 535 suuttimet. Kannattaisi ehkä ensiksi kokeilla 535 ilmamäärämittarilla. Entäs mitkäs on bensanpaineet?
      ei kyll pitäis olla mitään imuvuotoja..
      joo pitää kokeila sillä isommalla ilmamäärämittarilla..
      mistä mä tiedän paljo bensapaineet on?
      E38 740ia -94
      E46 316 -00
      Volvo S60
      EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
      E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

      Comment

      • cricke
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1977
        • espoo

        #4
        luulis nyt ett jollai on vastaavia ongelmia ollut?
        entä pitääkö vanhasta ilmamäärämittarista vaihtaa piirilevy siiihen 535:sen mittarinn?
        E38 740ia -94
        E46 316 -00
        Volvo S60
        EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
        E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

        Comment

        • cricke
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1977
          • espoo

          #5
          nyt on 535:sen ilmamittari kiinni, ja pysyy tyhjäkäynnillä noin 1000 kierroksessa.piirikortti vanhasta vaihettu uuteen mut mut...
          ongelmana nyt se että kone ei nosta kierroksia kaasulla ku johkii vajaa 3 tonniin, röpöttää ja savuttaa ihan törkeesti.
          savut haisee ihan bensalle eli ilmeisesti käy tosi rikkaalla??!!
          mahdollisesti vois myöhemmin tänään saada videopätkän
          E38 740ia -94
          E46 316 -00
          Volvo S60
          EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
          E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Joo rikkaalla on ja reippaasti! Parempi se niinpäin on...
            Retard Member

            Comment

            • cricke
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1977
              • espoo

              #7
              Originally posted by herja
              Joo rikkaalla on ja reippaasti! Parempi se niinpäin on...
              joo mut mitä tolle pitää nyt sitt oikein tehdä? tai miten sen saa säätöihin?
              E38 740ia -94
              E46 316 -00
              Volvo S60
              EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
              E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

              Comment

              • Bmw316-88
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 84

                #8
                mulla samantapainen ongelma.. lämpimänä kun käynnistää (n.5min ollu sammuksissa..) niin kierrokset nousee ja jää huutamaan pariks sekunniksi.. kone hummailee kylmänä sekä lämpimänä.. ja lämpimänä ajossa kun painaa kytkimen pohjaan auto sammuu melkein joka kerta.. mistähän päin tuota vikaa alkas ehtimään..

                Edit.. niin ja konehan on se perinteinen m10b18 pierupurkilla...

                Comment

                • tepi_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2185
                  • TKu

                  #9
                  Onko minkään näköstä bensapaineensäädintä? Ja mittaria kylkeen,ni näkee mitä paineet on....

                  Comment

                  • cricke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 1977
                    • espoo

                    #10
                    Originally posted by Teppo
                    Onko minkään näköstä bensapaineensäädintä? Ja mittaria kylkeen,ni näkee mitä paineet on....
                    on mulla bensapainesäädin, vois mittarin käydä huomenna ostamassa.
                    emmäkyll saa tohon mitään edistystä, ei ymmärrä
                    minkälaiset ne paineet pitää sitten olla?
                    E38 740ia -94
                    E46 316 -00
                    Volvo S60
                    EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                    E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                    Comment

                    • tepi_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2185
                      • TKu

                      #11
                      Kai säädin on kans ahtojen mukaan säätyvä,vai onko kone vielä ilman ahdinta?Seosmittari on kans kova sana,ni näkee mitä ne paineet kuuluu olla,omassa muistaakseni jotain kolmen pintaan...

                      Comment

                      • cricke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1977
                        • espoo

                        #12
                        Originally posted by Teppo
                        Kai säädin on kans ahtojen mukaan säätyvä,vai onko kone vielä ilman ahdinta?Seosmittari on kans kova sana,ni näkee mitä ne paineet kuuluu olla,omassa muistaakseni jotain kolmen pintaan...
                        kone vielä ilman ahdinta,
                        toi on joku 3-kalvo säädin ja on ahtojen mukaan säätyvä
                        seosmittari tulossa kuha jonkun järkevän löytäis, vinkkejä????
                        tänään esinty joku outo ääni koneesta, semmonen suht koht kova napsahdus mikä esintyy vaan sillon tällöin ja se alko vasta tänään ett kai ton joutuu viel kerran purkamaan prkl...
                        kierroksia kone ei nosta ku 3 tonniin, mistä moinen voi johtua???
                        tyhjäkäynti nyt joku 1000 mutta käy tosi epätasaisesti
                        Last edited by cricke; 13-06-2005, 00:40.
                        E38 740ia -94
                        E46 316 -00
                        Volvo S60
                        EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                        E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                        Comment

                        • insp
                          BTCF Member
                          • Sep 2002
                          • 826
                          • Iittala

                          #13
                          Originally posted by cricke
                          kone vielä ilman ahdinta,
                          toi on joku 3-kalvo säädin ja on ahtojen mukaan säätyvä
                          seosmittari tulossa kuha jonkun järkevän löytäis, vinkkejä????
                          tänään esinty joku outo ääni koneesta, semmonen suht koht kova napsahdus mikä esintyy vaan sillon tällöin ja se alko vasta tänään ett kai ton joutuu viel kerran purkamaan prkl...
                          kierroksia kone ei nosta ku 3 tonniin, mistä moinen voi johtua???
                          tyhjäkäynti nyt joku 1000 mutta käy tosi epätasaisesti
                          Laita seoksia laihemmalle, eli ilmamäärämittarin jousta kireemmälle ja bensanpaineita alemmaksi.
                          Entä onko sytytys katottu että on kohdillaan? Jos ei niin katso nyt nyt ne edes. Entäs venttiilien välykset?
                          ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎