Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 kannen hitsaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJ Tupa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 142
    • Seinäjoki

    m20b25 kannen hitsaaminen

    Eli yllättäen tuostakin bemarista kansi haljennut. Nokka-akselin alta 4. ja 5. sylinterien välissä n. 5cm pitkä hiushalkema ja kysymys kuuluu; kannattaako viedä hitsattavaksi? Kuinkas kestävyys sen jälkeen, puristukset huitelee konees lähempänä 11:1. Noita kansiakaan kun ei tahdo mistään löytyä ja uus maksaa 900e..
    VW Golf III 1.8T 20V -94

    ex-
    E36 320i Coupe -92
    E30 325i 2.7 -85
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #2
    huhu kertoo että liian ohutta hitsattavaksi eli ei kestä
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #3
      kuulemma noit on hitsailtu, mutta ei ole tietoa miten mahtaa kestää... Ja en ole yhtään hitsattua kantta nähnyt käytössä, ainakaan en ole tiennyt että autossa olisi hitsattu kansi

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17841
        • PKS

        #4
        Ei kestä kuuleman mukaan hitsattuna, eikä niitä suostu siksi monet edes hitsaamaan.

        Uusi kansi maksaa noin 800e varaosana KL:ssä ym. mutta jostain ebaysta voisit saada moisen aika halvalla (siis jopa uuden). Käytettyjen kanssa kannattaa olla varovainen, niistä ei koskaan tiedä missä kunnossa ovat ennen kuin ne koneistetaan ja koeponnistetaan.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • JJ Tupa
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 142
          • Seinäjoki

          #5
          Onko nois kansis merkittäviä eroja ku tässä kaupataan uutta kantta 87-91:seen. Entä sitte -85/-86..
          VW Golf III 1.8T 20V -94

          ex-
          E36 320i Coupe -92
          E30 325i 2.7 -85

          Comment

          • Lemon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 198
            • Joensuu

            #6

            Comment

            • kole
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 506
              • Joensuu

              #7
              Hitsautin m20b20 kannen, ei ongelmia. Sekä edellisessä dieselissäkin (324td) tais olla hitsattu kansi, ei ongelmia. Toiset sanoi silloinkin et ei kannata ja toiset jopa suositteli.
              Last edited by kole; 09-06-2005, 17:15.

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2481
                • Lohja

                #8
                Originally posted by ZoMbiE
                kuulemma noit on hitsailtu, mutta ei ole tietoa miten mahtaa kestää... Ja en ole yhtään hitsattua kantta nähnyt käytössä, ainakaan en ole tiennyt että autossa olisi hitsattu kansi
                Ootpas nähnyt ja tiedät senkin miten kestää..

                Juu, ite ainakin hommasin käytetyn kannen tilalle, kun edellinen meni halki näköjään jo kerran korjatusta kohdasta. ..eli korjauttamista en kyllä suosittelisi(jos ei sitten tosi halvalla saa)
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • JJ Tupa
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 142
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by L.H
                  Ootpas nähnyt ja tiedät senkin miten kestää..

                  Juu, ite ainakin hommasin käytetyn kannen tilalle, kun edellinen meni halki näköjään jo kerran korjatusta kohdasta. ..eli korjauttamista en kyllä suosittelisi(jos ei sitten tosi halvalla saa)
                  Joo tulin siihen päätökseen, että jostaki pitää löytää ehjä kansi tilalle. Kiitos kaikille vastanneille
                  VW Golf III 1.8T 20V -94

                  ex-
                  E36 320i Coupe -92
                  E30 325i 2.7 -85

                  Comment

                  • Suutari
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 3064
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by kole
                    Hitsautin m20b20 kannen, ei ongelmia. Sekä edellisessä dieselissäkin (324td) tais olla hitsattu kansi, ei ongelmia. Toiset sanoi silloinkin et ei kannata ja toiset jopa suositteli.
                    m20b25 on lisäkanavat(jäähdytysvedelle) palotilojen välissä juuri siinä mistä yleensä halkee...eli ei sen takia oo ihan sama kun m20b20 .
                    Just my two cents...
                    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                    -Official BTCF-Sauna Team-
                    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                    -Team BTCF Top Alcohol-
                    -Team Pimp My Bride-
                    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                    Comment

                    • knap
                      Newbiemmer
                      • Apr 2004
                      • 8
                      • Turku

                      #11
                      Kansi

                      Edellisessä tv-rimpulassa(M20B25) yhdessä vaiheessa hitsattu kansi paikoillaan. Sauma muistaakseni 5-kohdalla --> Tuhannen kilometrin ajon jälkeen koko hoito halki. En suosittele.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎