Jep, eli pitäisi tuota ilmamassamittaria hieman modata kokeilumielessä M50 moottorista ja jos (kun) sen saan rikki niin mitä tilalle muutakuin alkuperäinen? Olin jostain lukevinani että E34 540i, ja E36 M3:sen mittarit sopivat M50 koneeseen ja ovat halkaisijaltaan vakio isompia. Onko näin? Entä muita vaihtoehtoja, tuohan on ihan Boschin yleinen malli joten varmaan jossain muissakin merkeissä sitä on käytetty ja uuden saa halvemmalla kuin BMW:n varaosatiskiltä, mutta kun vaan saisi tietoon missä autoissa tuota on käytetty.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ilmamassamittarin vaihtoehdot alkuperäisen tilalle
Collapse
X
-
Originally posted by fraattiVeikkaan että menee seokset mettään kun koneeseen laitetaan suurempi ilmamäärämittari ja boksi on ohjelmoitu pienemmälle mittarille..
Comment
-
-
Originally posted by antti79Ei kai sillä mittarin halkaisijan koolla ole mitään väliä, vaan sillä mitä se kuumalanka siellä lukee ja minkäläista tietoa se antaa boxille. Samanlailla se toimii oli halkaisija oikeastaan mikä tahansa.
Jos ilmamassamittari taas on hiukan älykkäämpi, niin sitten se käsittelee tiedon itsenäisesti ja antaa eteenpäin ohi virtaavan ilmamassan todellisen määrän. Tähän hätään ei tässä ole vieressä ilmamassamittaria, joten en osaa arvailla, kummalla tavalla BMW:n ilmamassamittari toimii. Ilmamassamittarin hinnan perusteella jotakin älyä siinä voisi kyllä olettaa olevan.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Terve!
Osaisiko joku neuvoa tuon ilmamassamittarin suhteen. Auto on siis 520i E34 -93 / M50B20. Alkuperäinen taitaa olla Siemensin tekele. Tuntuu jotenkin vaikealta löytää tohon käypästä ilmamäärämittaria, koska on liian paljon erilaisia tarjokkaita, on neljä tai viisi plugia. Käykö tohon esim. saman koneen mutta 2,5l:sen mittari? Voiko jostain muusta mittarista modata tohon käypäsen? Mitenkäs Motonetin tai KL-varaosien mittarit on muilla pelannu?
Offtopic: Rupes ilmaantumaan pientä kangertelua kiihdyttäessä ja pientä nykimistä. Piruuttani/tyhmyyttäni menin ja irroitin tuon "mittariosan" siitä muovirungosta, lämmittelin sitä ensin varovasti kuumailmapuhaltimella. Sisältä paljastui jotain kummallista: toinen kuumalanka oli paikallaan ja toista ei missään, lisäksi se mihin se toinen tulisi kiinni oli vääntynyt/väännetty viimesen päälle solmuun. No äkkiä sitten vaan osat paikalleen ja tiivistesilikonia väliin. Lisäksi uusin sen haitarikumin ilmassamittarin jälkeen. Ei korjaantunu vika, vaan nyt ei useimmiten ole tyhjäkäyntiä ja pintakaasulla nykii oikein huolella, välillä myös kaasua painaessa kuuluu vaan PORRRR ja mitään ei tapahdu. Kierroksilla pelaa ok eikä kulutusmittari seilaa mihinkään, kulutuskin taitaa olla normaalin tuntumassa n.8l/100km. Akkukin on ollu jo irti toivin.
Oon menossa vikakoodienlukuun piakkoin Jyväskylään, osaisiko joku neuvoa parhaan paikan? Liekö nuo BoschCarServicet saa kaikkista koodeista selvää vai meenkö suoraan BMW-liikkeeseen?
Comment
-
-
No etk väittää että B25 on "4-pol", eli varmaankin 4-pluginen?!
Mutta sun autoon sopivan mittarin tiedoissa oli maininta MS40(?). Osaa on käytetty autoissa 9/92-lähtien. Osanumero on: 1 362 1 730 033, toki muitakin numeroita noissa saattaa olla käytetty.
Samaa mittaria on käytetty myös E36 ja E39 korimalleissa.
Edit: B25 mittari taitaa olla halkaisijaltaankin hieman isompi, koska B20 mittarin ja kumiputken liitoskohtaan tulevan klemmarin koko on 71-78mm ja B25 klemmari on 83-90mm.Last edited by jani73; 19-07-2005, 18:27.
Comment
-
Comment