Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 oireilee lämpötilanvaihteluita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _riskus
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 102

    m20b25 oireilee lämpötilanvaihteluita

    elikkäs auto sammuu vauhdista niin kuin käsketty, eikä joskus lähde käyntiin ennen kuin avaa hansikaslokeron ja räplää aivoboksin johtoja. mitkä johdot siellä ovat tommoisia johtoja, mitkä ovat suoraan tekemisissä auton käymisen kanssa? ei siis erinäisiä anturijohtoja jms. Kait siel on huono liitos tai kylmätinaus boksissa. Luulin ensiksi että se on päävirtareleen vetokelan johto mutta pätkii vieläkin vaikka ohitin sen johdon. Tosiaan jos joku tietäisi suoraan sanoa niin olisin kiitollinen.
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    otappa koko sytytysboxi pois ja kattelet ettei oo hampaissa hapettumaa
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • _riskus
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 102

      #3
      Se on kyl tehty jo..

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        onks sytytys yksikkö millo vaihdettu?
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • _riskus
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 102

          #5
          sytytysyksikkö... tarkoittaako se sitä aivoboksia joka on sielä hansikaslokeron yläpuolella vai onko sielä joku muukin vielä?

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            eiieiei.. kone huoneen puolel... kiinni sulake boksin lähettyvillä. siihe tulee 7 hampaine liitin muistaakseni.
            yksikkö on alumiini levyssä kiinni
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • _riskus
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 102

              #7
              hm. en tosiaan tiedä. auto on ollu mulla vasta vähä toista vuotta. kuluuko se sytytysyksikkö?

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #8
                multa meni yksikkö.. kesti n.1kk et hajos kokonaa ja kipinät hävis.. toimi sillei ku oli hajoomas ,, et kone kylmänä toimi iha hyvi.. mittarissa lämmöt puoles välis auto sammu koko aja...
                loppu peleis jäiki sit tien päälle...
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                • _riskus
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 102

                  #9
                  toi ei piittaa mitää moottorin lämmöistä, vaan hytin lämmöstä.
                  ei se vika varmaan tuolla sytytysyksikössä oo koska auto tosiaan rupee toimimaan ku vähä räplää niitä boksin johtoja. tai siis kyl se ennen rupes toimimaan, mutta ei enää :( enkä ees löytäny mitää yksikköä sulakeboksin lähettyviltä :((

                  Comment

                  • Bmw_e30
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1260
                    • joutseno

                    #10
                    näyttääkö ohjausboksin piuhasarja hyvältä? mites se kohta mis on reikä akun vieressä.. sarja menee konehuoneest sinne hanskalokerikkoo
                    ex 325i -85 325i
                    325i soupe -92 325i

                    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                    Comment

                    • _riskus
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 102

                      #11
                      juu kyl se ihan hyvältä näyttää, samaa ei kyl voi sanoa siitä ECU-liittimestä, jotai nippusiteitäki siinä oli ympärillä. pitää vissii kokeilla juottaa johdot uuestaa sinne liittimeen tai jotaki.

                      Comment

                      • Bmw_e30
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1260
                        • joutseno

                        #12
                        Originally posted by _riskus
                        juu kyl se ihan hyvältä näyttää, samaa ei kyl voi sanoa siitä ECU-liittimestä, jotai nippusiteitäki siinä oli ympärillä. pitää vissii kokeilla juottaa johdot uuestaa sinne liittimeen tai jotaki.
                        siis tarkotatko ny sitä motronic boksin piuha sarjaa..
                        ex 325i -85 325i
                        325i soupe -92 325i

                        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                        Comment

                        • _riskus
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 102

                          #13
                          juuri sitä.

                          Comment

                          • Bmw_e30
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1260
                            • joutseno

                            #14
                            no eihä siinä sit voi olla muutaku.. ota vaa koko piuha sarja irti ja juotat ja teippaat kunnolla. ellet sit osta koko sarjaa uusiks pitäis tommone ny joltai löytyy
                            ex 325i -85 325i
                            325i soupe -92 325i

                            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                            Comment

                            • tihuovin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1422
                              • Oulu

                              #15
                              Jos ja kun auto sammuu "lennosta", syynä voi olla (muun muassa) viallinen kierroslukuanturin piuha. Itselläni moinen ongelma oli. Ajoittain sammui, välillä ei lähtenyt käyntiin. Välillä nyki tai nypytti ajaessa.

                              Paskamaisinta hommassa oli että aina kun asiaa tutki, kontaktit oli anturin liittimeltä motronic ECU:lle kunnossa, yleismittarilla mitatessa. Eli itse anturi ja sen johto oli OK, mutta johtosarjassa oleva osuus ei.

                              Totuus paljastui vasta oskilloskoopilla mitatessa, signaalin laatu oli kehnohko. Uusin koko motronic johtosarjan ja ongelmat loppuivat siihen.

                              Purin ECU liittimeltä päin johtosarjaa, kuorin RPM anturin johtoa kappaleen matkaa ja sieltähän se löytyi. Selvä katkos.

                              Hommaa voi demota siten, että taivuttelee johtosarjaa auton käydessä. Jos se sammuu yhtäkkiä, voit olla varma että kyseessä on johtosarja ongelma.

                              Timo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎