elikkäs auto sammuu vauhdista niin kuin käsketty, eikä joskus lähde käyntiin ennen kuin avaa hansikaslokeron ja räplää aivoboksin johtoja. mitkä johdot siellä ovat tommoisia johtoja, mitkä ovat suoraan tekemisissä auton käymisen kanssa? ei siis erinäisiä anturijohtoja jms. Kait siel on huono liitos tai kylmätinaus boksissa. Luulin ensiksi että se on päävirtareleen vetokelan johto mutta pätkii vieläkin vaikka ohitin sen johdon. Tosiaan jos joku tietäisi suoraan sanoa niin olisin kiitollinen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b25 oireilee lämpötilanvaihteluita
Collapse
X
-
toi ei piittaa mitää moottorin lämmöistä, vaan hytin lämmöstä.
ei se vika varmaan tuolla sytytysyksikössä oo koska auto tosiaan rupee toimimaan ku vähä räplää niitä boksin johtoja. tai siis kyl se ennen rupes toimimaan, mutta ei enää :( enkä ees löytäny mitää yksikköä sulakeboksin lähettyviltä :((
Comment
-
-
Jos ja kun auto sammuu "lennosta", syynä voi olla (muun muassa) viallinen kierroslukuanturin piuha. Itselläni moinen ongelma oli. Ajoittain sammui, välillä ei lähtenyt käyntiin. Välillä nyki tai nypytti ajaessa.
Paskamaisinta hommassa oli että aina kun asiaa tutki, kontaktit oli anturin liittimeltä motronic ECU:lle kunnossa, yleismittarilla mitatessa. Eli itse anturi ja sen johto oli OK, mutta johtosarjassa oleva osuus ei.
Totuus paljastui vasta oskilloskoopilla mitatessa, signaalin laatu oli kehnohko. Uusin koko motronic johtosarjan ja ongelmat loppuivat siihen.
Purin ECU liittimeltä päin johtosarjaa, kuorin RPM anturin johtoa kappaleen matkaa ja sieltähän se löytyi. Selvä katkos.
Hommaa voi demota siten, että taivuttelee johtosarjaa auton käydessä. Jos se sammuu yhtäkkiä, voit olla varma että kyseessä on johtosarja ongelma.
Timo
Comment
-
Comment