Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 oireilee lämpötilanvaihteluita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _riskus
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 102

    #16
    Originally posted by tihuovin
    Jos ja kun auto sammuu "lennosta", syynä voi olla (muun muassa) viallinen kierroslukuanturin piuha. Itselläni moinen ongelma oli. Ajoittain sammui, välillä ei lähtenyt käyntiin. Välillä nyki tai nypytti ajaessa.

    Paskamaisinta hommassa oli että aina kun asiaa tutki, kontaktit oli anturin liittimeltä motronic ECU:lle kunnossa, yleismittarilla mitatessa. Eli itse anturi ja sen johto oli OK, mutta johtosarjassa oleva osuus ei.

    Totuus paljastui vasta oskilloskoopilla mitatessa, signaalin laatu oli kehnohko. Uusin koko motronic johtosarjan ja ongelmat loppuivat siihen.

    Purin ECU liittimeltä päin johtosarjaa, kuorin RPM anturin johtoa kappaleen matkaa ja sieltähän se löytyi. Selvä katkos.

    Hommaa voi demota siten, että taivuttelee johtosarjaa auton käydessä. Jos se sammuu yhtäkkiä, voit olla varma että kyseessä on johtosarja ongelma.

    Timo
    Joo on se varmaa että vika on johtosarjassa, ja varmaan ihan siinä liittimen kohdalla, sillä kun siitä liittimen vierestä räplää johtoja niin lähtee taas käymään. sammumaan en oo sitä tosin saanu johtoja räpläämällä. Mistä mä löytäisin siihen kytkiksen että vois ruveta tarkastelemaan johtoja? Johdon värin perusteella ois vissii helpointa ettii vikaa?
    Last edited by _riskus; 13-06-2005, 20:31.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by _riskus
      Mistä mä löytäisin siihen kytkiksen että vois ruveta tarkastelemaan johtoja? Johdon värin perusteella ois vissii helpointa ettii vikaa?
      Malli ja vuosimalli auttais tähän asiaan kummasti...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #18
        Originally posted by Leka
        Malli ja vuosimalli auttais tähän asiaan kummasti...
        Tekniikanvaihto... Taitaa olla paha sanoa todellista vuosimallia, kun auto on jotain muuta kuin tekniikka ja tekniikassa melko varmasti osia eri vuosimalleista
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • _riskus
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 102

          #19
          öhm... tekniikan pitäisi olla vuosimallia 85 325i e30. Kait tuo pitää kutinsa, mutta ei kai vuosimallien välillä suuria eroja ole? ja tossa m20b25 koneessa luulis olevan sama ruiskusysteemi isommassakin korimallissa joissa on sama kone?

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #20
            tossa olisi 87:n kytkentäkaaviot http://www.autolib.diakom.ru:8001/CA...NG%20DIAGRAMS/
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • _riskus
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 102

              #21
              kiitos, mutta onko 325e:ssä sama ruiskusysteemi?

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #22
                Tuosta löytyy E30 325 -88 kytkiksiä jos siitä on jotain apua.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • _riskus
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 102

                  #23
                  kiitos näistä, kyl näillä varmasti uskaltaa ruveta aukomaan johtoja

                  Comment

                  • _riskus
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 102

                    #24
                    hmm nyt kun avasin sen niin vois kysyä olisko jollai kytkistä siihen 2-riviseen liittimeen missä on noin 35 napaa?

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #25
                      Originally posted by _riskus
                      hmm nyt kun avasin sen niin vois kysyä olisko jollai kytkistä siihen 2-riviseen liittimeen missä on noin 35 napaa?
                      Tuoltahan niitä löytyy...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • _riskus
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 102

                        #26
                        siistiä! kiitos. Tosin nyt en tiedä onko vika johtosarjassa vai boksissa, sillä auto sammui kun nostin motronicin kulmaa... olisko kellään myynnissä johtosarjaa ja/tai motronic-boksia? boksissa on seuraavat merkinnät:
                        MOTRONIC

                        BOSCH
                        0 261 200 081
                        Made in Germany 078

                        1 714 387.9

                        tämä on siis 2-rivinen 35-pinninen malli.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎