Announcement

Collapse
No announcement yet.

GS6-53DZ vaihdelaatikkojen erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    GS6-53DZ vaihdelaatikkojen erot

    Mitä eroa on E9x ja E6x GS6-53DZ laatikoilla?
    Eri varaosanumerot näyttäisi olevan.

    Onko akselin booreissa, kannakoinnissa tai kardaanin kiinnityksessä???

    Luulisi sisuskalujen olevan samat kuitenkin.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by makkis View Post
    Mitä eroa on E9x ja E6x GS6-53DZ laatikoilla?
    Eri varaosanumerot näyttäisi olevan.

    Onko akselin booreissa, kannakoinnissa tai kardaanin kiinnityksessä???

    Luulisi sisuskalujen olevan samat kuitenkin.
    Väittäisin että kyse ei niinkään ole korimalli-eroista vaan siitä mihin moottoriin ko. laatikot on pultattuna. Esim. 335i GS6-laatikot (nojoo, ovat BZ eikä DZ) menevät suoraan pulttijaon puolesta M20/M50-johdannaisiin lohkoihin kiinni, kun taas M57 perässä olevat eivät ihan heittämällä taida passata.

    Älkää ihan satafaktana ottako, muisti voi tehdä tepposet, enkä jaksanut alkaa tarkistelemaan.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Originally posted by Supra^ View Post
      Väittäisin että kyse ei niinkään ole korimalli-eroista vaan siitä mihin moottoriin ko. laatikot on pultattuna. Esim. 335i GS6-laatikot (nojoo, ovat BZ eikä DZ) menevät suoraan pulttijaon puolesta M20/M50-johdannaisiin lohkoihin kiinni, kun taas M57 perässä olevat eivät ihan heittämällä taida passata.

      Älkää ihan satafaktana ottako, muisti voi tehdä tepposet, enkä jaksanut alkaa tarkistelemaan.
      Molemmat on 30d/M57 perästä.

      Eli E90 330d GS6-53DZ - THGU 23007571420
      E60 530d GS6-53DZ - TJGA 23007571426

      :think:think
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Originally posted by makkis View Post
        Molemmat on 30d/M57 perästä.

        Eli E90 330d GS6-53DZ - THGU 23007571420
        E60 530d GS6-53DZ - TJGA 23007571426

        :think:think
        Mutuilua...

        ETK:n mukaan painossa eroa 300g.

        Kytkinlevy ja hardy molemmissa sama joten boori lienee sama, sekä ulostuloakselin pulttijako.

        Tässä e60 aski:


        ja tässä e90 aski:



        Omaan silmään en näe muuta eroa kuin startin nurkilla e90:ssä on alumiinissa kohouma "rimassa" ja että e60:ssa ulostuloakselin laippa on pidempi.

        e90:ssä käytössä oleva laippa (23 21 7 573 540) näyttää olevan käytössä 1-sarjassa, 3-sarjassa (e46 ja e90) sekä 5-sarjassa (Fxx), painoa 1,1kg

        e60:ssa oleva laippa(23 21 7 577 706) taasen 550i:ssä (F10), M5:ssa (F10) sekä E6x:ssä... 1,3kg

        Saattaa olla että tuo on ainoa ero. Ellei sitten ulostuloakselin mitassa ole eroa... Tuo 100g painoeroa voisi olla painojen pyöristyksestä johtuvaa eroa... :think
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          #5
          Heetkonen.... onhan näissä yksi varsin oleellinen ero.... Kytkinakseli...

          e60


          e90


          Josta johtuen e90 vp 21207532592:


          e60 vp 21207533869:


          Kytkimet näyttävät olevan samoja kaikilta osiltaan mutta työsylinterit ovat eri numerolla vaikka männän halkaisija on sama.
          Last edited by fraatti; 22-08-2017, 01:02.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Miuge
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 630
            • Tampere

            #6
            ETK:ssa ilmoitettujen painojen on todettu usean osan kohdalla olevan ihan hatusta temmattuja.

            Näiden laatikkojen koodit ja erot on melkoinen arvoitus, sanoisin, että menee ennemminkin korimallin kuin moottorityypin mukaan.

            Kytkinakseleita on (ainakin) kahta mallia;
            -tapilla, joka menee perinteisesti kampuran silmälaakeriin
            -neulalaakerilla, jolloin kampurassa tai vauhtiksessa oltava tappi
            Jos en ihan väärin muista, kaikissa kuitenkin aina sama boori 35mm x 26spline. ETK:n kuvat ei myöskään näytä tätä eroa.

            Kytkinkoppaa on useampaa erilaista, pulttijako ja startin sijainti vaihtelee. Kuten toisessakin topicissa oli juuri hetki sitten pohdittu, niin HGA koodilla oleva E46 330D M57N loota kait käy M50 perään..

            Bensakoneisten (BZ) laatikot eri välityksillä, näiden pulttijaon sopivuuksista ei ole minulla tietoa.
            Webshop - MRT Engineering
            Facebook - MRT Engineering
            Instagram - mrtengineering
            YouTube - miugemrt

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Kiitoksia suuresti näistä, selvensi jo paljon

              Kuinkas moni on teettäny kiinteätä vauhtipyörää dieseliin?

              Tuli testattua vuosi sitten vaimon työ Focukseen, lopputuloksella vaihdelaatikko rallattaa pahaäänisesti kun moottori hakkaa edestakaisin tyhjäkäynnillä.
              Pakko oli vaihtaa kaksoismassaan takaisin.
              Last edited by makkis; 22-08-2017, 10:52.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • kanadanmajava
                Newbiemmer
                • Feb 2016
                • 11
                • Espoo

                #8
                Minulla on yhtä tulevaa projektia varten hankittuna GS6-53BZ. Se on peräisin 545i:stä ja koodiltaan HGC. Jos muistan oikein laatikkojahdistani, niin kaikissa V8-koneisten versioissa on tuo tapillinen versio kytkinakselista.

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #9
                  Voisikohan joku ottaa GS6-53DZ vaihdelaatikosta muutaman mitan?

                  Laatikko suorassa (ei kallistettuna) kuoren korkeus kytkin-pääakselinjaan nähden 5 cm välein etupäästä alkaen? Ja samoista pisteistä kuoren leveys.

                  Pitäisi sovittaa yhteen autoon, muttei viitsi hankkia laatikkoa ennenkuin selvenee että onko mitään mahdollisuuksia ilman totaalista tunnelin tuhoamista.

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • toppe
                    BTCF Member
                    • Jan 2012
                    • 500
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by mortimer View Post
                    Voisikohan joku ottaa GS6-53DZ vaihdelaatikosta muutaman mitan?

                    Laatikko suorassa (ei kallistettuna) kuoren korkeus kytkin-pääakselinjaan nähden 5 cm välein etupäästä alkaen? Ja samoista pisteistä kuoren leveys.

                    Pitäisi sovittaa yhteen autoon, muttei viitsi hankkia laatikkoa ennenkuin selvenee että onko mitään mahdollisuuksia ilman totaalista tunnelin tuhoamista.
                    e30 koriin menee heittämällä ainakin 😁
                    E30 M3 4WD

                    VERKKOKAUPPA
                    The DynoLab
                    Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
                    Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎