memebuy23buy

Perämurikka ja sen laakerointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuner
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 8
    • Tampere

    #46
    Nyt on laakerit vaihdettu ja ainakin toistaiseksi toimii hyvin.

    Laakerit mitkä tilasin olivat ihan BMW:n paketissa vaikka olevinaan näitä ei ole erikseen saatavilla. Numeroiden vastaavuudet menevät näin:
    Pinionin iso laakeri: F-237542 = 33108311190
    Pinionin pieni laakeri: F-237541 = 33108311191
    Poskilaakerit F-237543

    Ainakin kahta ensimmäistä saa ihan edullisesti maailmalta nykyään.
    Mun auto on siis e90 330d mutta taitaa olla samat laakerit aika monessa mallissa jossa on 215 tyypin perä.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4657
      • Tampere

      #47
      Originally posted by tuner View Post
      Nyt on laakerit vaihdettu ja ainakin toistaiseksi toimii hyvin.

      Laakerit mitkä tilasin olivat ihan BMW:n paketissa vaikka olevinaan näitä ei ole erikseen saatavilla. Numeroiden vastaavuudet menevät näin:
      Pinionin iso laakeri: F-237542 = 33108311190
      Pinionin pieni laakeri: F-237541 = 33108311191
      Poskilaakerit F-237543

      Ainakin kahta ensimmäistä saa ihan edullisesti maailmalta nykyään.
      Mun auto on siis e90 330d mutta taitaa olla samat laakerit aika monessa mallissa jossa on 215 tyypin perä.
      Hyvä että tuli kuntoon.

      Ilmeisesti saatavuus on parantunut siitä mitä se oli. Toki kaiken tiedon kaivaminen oli tuolloin kun itse aloitin hommaa työn ja tuskan takana kun perä oli vielä autossa ajossa ja koko homma piti saada viikonlopunaikana tehtyä. Nuo laakerit mitä itse tilasin eivät olleet bemarin paketeissa. En muista enää miten olivat paketoitu vai oliko ne vaan poistettu sitten paketista. Mistä itse hommasit nuo ja mitä maksoit niistä?
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • tuner
        Newbiemmer
        • Aug 2017
        • 8
        • Tampere

        #48
        Vaihdoin vain pinionin laakerit ja ostin ne Rolling.hu -verkkokaupasta. Aluksi vaikutti ihan edulliselta mutta loppusummaan sitten pamahti paikallinen alvi, 25%. Yhteensä osat ja öljyt maksoi n.250. Remonttiin meni noin päivä.

        Noilla bemarin numeroilla näyttää löytyvän muutaman kympin halvemmalla muualta.

        Comment

        • lepi
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 31
          • kankaanpää

          #49
          Nostellaanpas vähän vanhaa topikkia. Onko joku onnistuneesti vaihtanut E9x 325d perään laakereita? Eli tyypiltään 215l. Mistä noita laakereita kannattaisi alkaa kyselemään ja onko jollain tiedossa noiden laakereiden tyyppejä?
          E39 523ia
          E30 316 2.7
          E30 316 2.0
          Corolla -87

          Ex
          E36 318is
          E34 520i
          E30 318i
          E36 323i
          Plus muunmerkkiset

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2747
            • .fi

            #50
            Originally posted by lepi View Post
            Nostellaanpas vähän vanhaa topikkia. Onko joku onnistuneesti vaihtanut E9x 325d perään laakereita? Eli tyypiltään 215l. Mistä noita laakereita kannattaisi alkaa kyselemään ja onko jollain tiedossa noiden laakereiden tyyppejä?
            Ei ole mitään kokemusta, mutta näyttäis noihin olevan sen hintaiset osat,
            että voi valmiiks hiljaisen/ehjän perän osto tulla halvemmaksi.

            Racingdiffs myy huoltosettiä(laakerit*4+stefat*3+krymppi) vajaa 400e,
            ja täältä sama vpmotorsportilta 520e.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #51
              Tuolta kannattaa kysellä.

              Comment

              • lepi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 31
                • kankaanpää

                #52
                Originally posted by aae30 View Post
                Ei ole mitään kokemusta, mutta näyttäis noihin olevan sen hintaiset osat,
                että voi valmiiks hiljaisen/ehjän perän osto tulla halvemmaksi.

                Racingdiffs myy huoltosettiä(laakerit*4+stefat*3+krymppi) vajaa 400e,
                ja täältä sama vpmotorsportilta 520e.
                Näkyi tuolla racingdiffs illä olevan pelkkää pinion laakeri settiä mutta 215k perälle. Onkohan noilla perillä eroa tuossa pinion laakeroinnissa? Tässä kohdassa itselle kyllä riittäisi pelkkien noiden pinion laakereitten vaihto.
                E39 523ia
                E30 316 2.7
                E30 316 2.0
                Corolla -87

                Ex
                E36 318is
                E34 520i
                E30 318i
                E36 323i
                Plus muunmerkkiset

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4657
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by lepi View Post
                  Nostellaanpas vähän vanhaa topikkia. Onko joku onnistuneesti vaihtanut E9x 325d perään laakereita? Eli tyypiltään 215l. Mistä noita laakereita kannattaisi alkaa kyselemään ja onko jollain tiedossa noiden laakereiden tyyppejä?
                  Itse laakeroin ja perä pelaa vieläkin. Tuosta on 4v aikaa ja perällä lienee työnnetty lähes 100tkm remontin jälkeen.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • lepi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 31
                    • kankaanpää

                    #54
                    Päivitetäämpä sen verran että schmiedmannin valikoimasta löytyi noilla BMW:n osanumeroilla laakerit ja stefat tuohon 215l perän pinioniakselin laakereitten vaihtohommaan. Hintaakaan ei tullut kuin alle 200 kaikkinensa. Toivotaan että saa nuo kaikki vielä kasattua. :think
                    E39 523ia
                    E30 316 2.7
                    E30 316 2.0
                    Corolla -87

                    Ex
                    E36 318is
                    E34 520i
                    E30 318i
                    E36 323i
                    Plus muunmerkkiset

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3352
                      • haapavesi

                      #55
                      Originally posted by lepi View Post
                      Päivitetäämpä sen verran että schmiedmannin valikoimasta löytyi noilla BMW:n osanumeroilla laakerit ja stefat tuohon 215l perän pinioniakselin laakereitten vaihtohommaan. Hintaakaan ei tullut kuin alle 200 kaikkinensa. Toivotaan että saa nuo kaikki vielä kasattua. :think
                      toivottavasti onnistuu. mutta jos ei niin voin kasataperän.
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 4248
                        • Finnland

                        #56
                        Pyörittelin tänään tuollaisen E53:n etuperää ja se näytteli kyllä NOIN 0,5nm esijännitystä. Voisi kyllä mahdollisesti testata toisenkin onko se sama.
                        Onko nuo kaikki tyypiltään 168, välityksestä huolimatta? :think
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • Elätti
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 176
                          • Great Kuopio Area

                          #57
                          Tämä threadi lienee kysymykselleni riittävän validi:


                          Onko tavanomaista, että avoimessa perässä vetareiden laipat liikkuu karkeasti arvioiden 0,5-1mm aksiaalisuunnassaan? Eli laipasta vetäen kohti pyörää tuntuu välystä?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11219
                            • Oulu

                            #58
                            Kyllä. Ei siellä oo kun semmonen lukkorengas pitämässä tumppeja paikallaan, niin ne yleensä liikkuu pikkasen ulos/sisään.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16580
                              • Asikkala

                              #59
                              Kuten mainittu niin kyllä, eikä lukkoperä eroa tässä asiassa avoimesta mitenkään.

                              Comment

                              • Elätti
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2009
                                • 176
                                • Great Kuopio Area

                                #60
                                Kiitos vastauksista. Epäilyttävää ujellusta kuuluu jostain perän suunnasta isoissa ylämäissä isolla vaihteella, niin aattelin että onko tuo perä tuolta osin jotenkin sökö. Luulen nyt kuitenkin että toisen puolen vetarin sisäpään nivel on joka sitä ääntä päästää, kun siinä on jonkun verran väljää...

                                Comment

                                Working...
                                X