Announcement

Collapse
No announcement yet.

5hp24 kakkosvaihde vetää pyörät lukkoon?!?!? APUA..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwph
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 350
    • Lappeenranta

    5hp24 kakkosvaihde vetää pyörät lukkoon?!?!? APUA..

    X5sen perässä kyseinen aski joka menee vikatilaan. Kun auton käynnistää menee vajaa 10sek kun häviää pykälän osoitin mittaristosta ja loota vikatilassa. Jos taas tekee niin että kun auton käynnistää ja heti laittaa D asentoon ja keppi sivulle niin voi nytkytellä pykäliä edestakas lähes minuutin ennenkuin menee vikatilaan.. onko kellään ollut vastaavaa? Mistä löytyy vika? Nettiä selattu, vaan ei meinaa vastausta löytyä.. yks mitä pon miettiny ni on se laatikon oikeella puolella oleva vissiin joku pykälän tunnistin. Liekkö niitä vaihdeltu?

    Nii joo, ja antaa vikakoodia autocomilla 15 -paineensäädin EDS, kokonaisvirta ja inpalla 15 drucksteller EDS summenstrom

    EDIT. Solenoidien johtosarja oli vanhanmallinen. Nyt toimii muuten hyvin mutta kakkosvaihde ei rokkaa. Menee pyörät vaan lukkoon ku steppipuolelta laittaa 2vaihteen. Eli ajaa ei pysty.. ei anna vikakoodia. Eikä mene vikatilaan.. APUA!!
    Last edited by bmwph; 04-05-2018, 16:47.
    BMW E61 530i M-Sport -05

    BMW E38 740i -98 EX
    BMW E53 X5 4.4 -00 EX
    BMW E36 cabrio -94 EX
    BMW E39 528i touring -97 EX
    BMW E38 728i -97 EX
    BMW E30 323tic -84 EX
    BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
    BMW E34 535i -88 EX
    BMW E34 520i 2.3l -90 EX
    +n.10muuta BMW:tä
  • kimlahti
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 123
    • Oulu, Finland

    #2
    Laatikon kyljessä olevan boksin (inhibitor switch) jouduin rangesta putsaamaan kun siellä oli rasvat kovettunu, mutta siitä tuli ihan muunlainen vikakoodi.

    Tuo viittaisi laatikon johtosarjan tai tcm:n vikaan. En ole kuullut että noita solenoideja olisi mennyt. Ne on mahdollista mitata liittimeltä laatikon kyljestä tai tcm:lta.

    Tuolla on hyviä ohjeita.
    -08 3.6 Vogue
    -03 W220.184
    -87 951
    __________________

    Comment

    • bmwph
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 350
      • Lappeenranta

      #3
      Onkohan noista menny paljon noita ohjainlaitteita?!? Laatikon piuhat mittailtu ja tuntus olevan kunnossa. Alkaa tuntuu et vika ohjainlaitteessa.. toimiiko samoilla numeroilla oleva boksi kun heittää vaan kiinni?
      BMW E61 530i M-Sport -05

      BMW E38 740i -98 EX
      BMW E53 X5 4.4 -00 EX
      BMW E36 cabrio -94 EX
      BMW E39 528i touring -97 EX
      BMW E38 728i -97 EX
      BMW E30 323tic -84 EX
      BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
      BMW E34 535i -88 EX
      BMW E34 520i 2.3l -90 EX
      +n.10muuta BMW:tä

      Comment

      • kimlahti
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 123
        • Oulu, Finland

        #4
        Tuon linkin toisella sivulla oli x5:sta mennyt boksi joten ei ennenkuulumatonta ole. Vaihtoboksi vaatii ymmärtääkseni ncs-expertillä koodauksen auton identiteetille.
        -08 3.6 Vogue
        -03 W220.184
        -87 951
        __________________

        Comment

        • bmwph
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 350
          • Lappeenranta

          #5
          Hermot alkaa olla melko pinnassa.. Uusi ohjainlaite hommattu. Ei toimi ainakaan suoraan. Antaa samaa vikakoodia. Jostain kun löytys sälli joka osais sen parittaa tohon autoon niin sais siitäkin varmuuden. Ilmottaudu jos moinen onnistuu, mielellään suht inhimillisellä etöisyydellä lappeenrantaa.

          Tossa eräänä pöivänä huomasin et 2 vaihteella ei tapahdu mitään. Kellään uupunut kakkosvaihde ja keksinyt siihen ratkaisun?

          EDS1 solenoidin hommasin uuden. Vaan ei vaikutusta.

          Tänään kun luin realiaikaista dataa solenoideilta heti käynnistyksen jälkeen samalla vaihdekeppiä siirrellen niin huomasin että EDS4 solenoidin arvot ei muutu mihinkään. Liekkö sekin sökö.

          Jos A-Rumpu olis halki niin ei vissiin pitäis liikkua ykköselläkään mihinkään?

          Kellään mitään ideoita??!! Nyt olis apu tarpeen..
          BMW E61 530i M-Sport -05

          BMW E38 740i -98 EX
          BMW E53 X5 4.4 -00 EX
          BMW E36 cabrio -94 EX
          BMW E39 528i touring -97 EX
          BMW E38 728i -97 EX
          BMW E30 323tic -84 EX
          BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
          BMW E34 535i -88 EX
          BMW E34 520i 2.3l -90 EX
          +n.10muuta BMW:tä

          Comment

          • kimlahti
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 123
            • Oulu, Finland

            #6
            Kun mittailit laatikon piuhat niin miltä solenoidien arvot näytti? :think

            EDS4 ohjaa turbiinilukkoa niin se alkaa elää vasta liikkeellä. Rikkinäinen A-rumpu halvaannuttaa vaihteet 1-4 eteenpäin.
            -08 3.6 Vogue
            -03 W220.184
            -87 951
            __________________

            Comment

            • bmwph
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 350
              • Lappeenranta

              #7
              Originally posted by kimlahti View Post
              Kun mittailit laatikon piuhat niin miltä solenoidien arvot näytti? :think

              EDS4 ohjaa turbiinilukkoa niin se alkaa elää vasta liikkeellä. Rikkinäinen A-rumpu halvaannuttaa vaihteet 1-4 eteenpäin.
              Ne oli sitä 6> sen mitä kerkee kokeilemaan ni kaikilla muilla vaihteilla liikkuu, paitsi 2. Ja nelonen siellä on päällä kokoajan.
              BMW E61 530i M-Sport -05

              BMW E38 740i -98 EX
              BMW E53 X5 4.4 -00 EX
              BMW E36 cabrio -94 EX
              BMW E39 528i touring -97 EX
              BMW E38 728i -97 EX
              BMW E30 323tic -84 EX
              BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
              BMW E34 535i -88 EX
              BMW E34 520i 2.3l -90 EX
              +n.10muuta BMW:tä

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Selviskö tämä koskaan?

                Omaan vm. 00 seiskaan vaihdettiin käytetty 5hp24 loota, ja nyt antaa kans tota "15 drucksteller EDS summenstrom" vikakoodia ja menee limp modeen samantien ku käynnistää.

                Tuo loota on vm. 96/97 540:stä, niin onkohan noissa nyt sit jotain eroja? Ohjausmoduli ainakin on erilainen. Itellä tämmönen ja loodan mukana tuli tämän näköinen yhdellä isolla liittimellä. Johtosarja ja solenoidit on mitattu ecun päästä ja kaikki näyttää oikeita arvoja.

                Tuolta bongasin ny juttua, et laatikon sisäisessä johtosarjassa on eroja ja saman tyyppinen ongelma oli korjaantunut vaihtamalla johtosarja alkuperäisestä laatikosta. http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...53/index4.html

                Mutta ETKA näyttää kumminki saman osanumeron kummallekin autolle/vuosimallille..? :think


                Edit. Ja vielä sen verran, et vaihteet saa vaihdettua ilman jarrun painamista, vaihdenäyttö ei toimi eikä steppipuoli.
                Last edited by Thuppu; 19-03-2018, 13:59.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #9
                  Ainakin vanhemmassa on yksi solenoidi eri osanumerolla kuin uudemmissa.

                  Saattasin vaihtaa koko venttiilikoneiston pakettina uudemmasta jos ei meinaa löytyä vastausta ongelmaan
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Saas nähä, tuos bimmerforums.co.uk linkin takana tosiaan oli vaihtanut vain pelkän johtosarjan. Tiputin öljypohjan alas ja otin käteen ton johtosarjan, ja onhan ne erilaiset. Signaalijohtimet kuitenki näytti yhtäkkiä katsottuna menevän samoihin pinneihin, violetit johdot jossa eroa ovat kait maajohdotusta. Vähä epäilyttää... :think

                    Vm. 2000


                    Vm. 1996


                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Näinhän siinä nyt sitten kävi, et laatikko alko pelittämään ton johtosarjan vaihdolla. Aika käsittämätön juttu. :think

                      Eli ei herjaa trans failsafe prog:ia enää, ei mee limpmodeen, vaihdenäyttö alkoi pelittämään, eikä vaihteita pysty vaihtaan ilman jarrupolkimen painamista.

                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • bmwph
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 350
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Ite painin vieläkin tän samaisen ongelman kanssa..
                        BMW E61 530i M-Sport -05

                        BMW E38 740i -98 EX
                        BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                        BMW E36 cabrio -94 EX
                        BMW E39 528i touring -97 EX
                        BMW E38 728i -97 EX
                        BMW E30 323tic -84 EX
                        BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                        BMW E34 535i -88 EX
                        BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                        +n.10muuta BMW:tä

                        Comment

                        • bmwph
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 350
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Nonii vaihdoin itelle kans uuden johtosarjan. Ei mee enää vikatilaan ja tuntuu muuten toimivan ihan normaalisti. PAITSI ETTÄ AUTOLLA EI VOI ENÄÄ EDES AJAA KUN KAKKOSELLA AUTO EI LIIKU MIHINKÄÄN... Mikähän siellä nyt vielä vois olla ongelmana kunt toi kakkonen puuttuu?? Luulin että ois liittyny samaan..
                          BMW E61 530i M-Sport -05

                          BMW E38 740i -98 EX
                          BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                          BMW E36 cabrio -94 EX
                          BMW E39 528i touring -97 EX
                          BMW E38 728i -97 EX
                          BMW E30 323tic -84 EX
                          BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                          BMW E34 535i -88 EX
                          BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                          +n.10muuta BMW:tä

                          Comment

                          • bmwph
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 350
                            • Lappeenranta

                            #14
                            3 viikkoa toiminut oikein hyvin ku vaihdoin uuden vaihteiston.. selviää ehkä joskus miks se kakkosvaihde sieltä puuttu kunhan ehdin perehtyä ja purkaa vaihteiston ja venttiilipöydän 😊
                            BMW E61 530i M-Sport -05

                            BMW E38 740i -98 EX
                            BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                            BMW E36 cabrio -94 EX
                            BMW E39 528i touring -97 EX
                            BMW E38 728i -97 EX
                            BMW E30 323tic -84 EX
                            BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                            BMW E34 535i -88 EX
                            BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                            +n.10muuta BMW:tä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎