Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i coupe -92 syö öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hazys
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 404

    325i coupe -92 syö öljyä

    Onko se normaalia et joudun noin kahden kolmen viikon välein lisäämään öljyä viivan yläpuolelle? Tuntuu vaa pahalta ku se hörppäsee noin paljon. Pohjaa katoin ja sieltä ei pitäis vuotaa mitään. Onko syytä huoleen? Tiivisteen vaihto?
    Make my day, go away.
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11685
    • Kouvola

    #2
    pölläytteleekö sinistä?

    annat esim käydä minuutin tyhjäkäyntiä ja sitte polkaset kaasua ni kyllä sieltä mukava sininen pilvi tulee jos öljyä häviää reilusti!

    mitä öljyä oot käyttäny?

    Comment

    • hazys
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 404

      #3
      Pöllyttää ku polkasee pikkasen ja kone on kylmä, mut heti ku lämpeneee niin oire häviää. Oon käyttäny mobile 1 rally formula 5W50.
      Make my day, go away.

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Eihän edes se ole normaalia, että sitä öljyä lisätään viivan yläpuolelle. Mulla vei toi sama kone desin tonnille ja sillä autolla oli kuitenkin ajettu aika paljon. Sillä tiivisteiden vaihdolla se viimestään loppuu. Niitä tiivisteitä vaan on tossa koneessa about 50kpl.
        Retard Member

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Kaikki moottorit vievät enemmän öljyä jos ylitäyttää.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            #6
            Tarkoititko lisättäessä "yläviivaa" vai "alaviivaa"?Kumman merkin yli öljyä lisäilet?Ihan vaan tarkennuksena.

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #7
              Kannattaisikai sitä tuon ikäiseen autoon venttiilin kumit vaihtaa jo, jos tuollaisia ongelmiakin on...
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • hazys
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 404

                #8
                Lisäilen sillee että öljytaso menee molempien viivojen väliin. Muutaman viikon päästä se sitten tipahtaa alimman viivan alle tai siihen kohdille. Onko paha rojekti vaihtaa toi tiiviste? Paljonko sellainen rojekti suurinpiirtein maksais merkkiliikkeessä?
                Make my day, go away.

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by hazys
                  . Onko paha rojekti vaihtaa toi tiiviste?
                  Eli siis venttiilivarren tiivisteet, niitä on sitten 24 kpl. Omaani vaihdoin kansirempan yhteydessä, jossa se ei ole ollenkaan paha. Kyllä se onistuu kansi paikoillaankin, nokka-akselit täytyy ottaa pois ym.
                  Ei ehkä kuitenkaan ihan helpoin homma...

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎