Announcement

Collapse
No announcement yet.

S62 Läppärungot M60neen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TsTPioneeri
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 258
    • Muurame

    S62 Läppärungot M60neen

    Heräsi tämmönen ajatus, kun muutenkin olen isompaa tekniikan muutostyötä tekemässä tässä kunhan talvi saapuu, niin onko tuollainen kuinka vaikea tehdä? Jotain omituisuuksia esim?

    Netistä tuntu aika heikosti löytyvän mitään fakta tietoa. :think
    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

    Bmw 525i E34 91'
    Bmw 540i E34 93'
    Bmw 335i E30 83'
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5258
    • Pirkkala

    #2
    Eikös tuo adapterilla onnistu?

    Eikö löydy valmista markkinoilta?
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      Ruotsissa on kaveri joka myy adapteri settiä jolla noi menee paikoilleen. Olisko ollu n. 460€ kaikkineen se kitti. Sen mukana tulee kierretyökalut m7->m6 jne. tarvittavat osat.

      Ite päädyin piirtämään noi ite kunhan homma etenee sinne asti. Ruotsin pojan paketissa oli huonona puolena se että myös plenumin puolelle tarvitaan adapterit. Tällöin kokonaiskorkeus kasvaa liikaa ja omassa tapauksessa e30 konehuoneessa tulee ahdasta.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by TsTPioneeri View Post
        Heräsi tämmönen ajatus, kun muutenkin olen isompaa tekniikan muutostyötä tekemässä tässä kunhan talvi saapuu, niin onko tuollainen kuinka vaikea tehdä? Jotain omituisuuksia esim?

        Netistä tuntu aika heikosti löytyvän mitään fakta tietoa. :think
        S-moottorin läppärungot M-moottoriin how to

        1) Laita kättä taskuun ja oikeesti osta ne läppärungot, osta kaikkien oheishilujen kanssa jos mahdollista.
        2) laita kone ja rungot tekemään tuttavuutta. Raavit päätä ja kiroilet kunnes olet selättänyt kaikki ongelmat mitä siinä sovittamisessa on. Jos ei kertakaikkiaan onnistu laitat läppikset myyntiin.
        3) vastaile toisten kysymyksiin "mist löysit ohjeet OMG"
        Tollalailla mä tein. Pätee aika moneen muuhunkin hommaan. Epäonnistuneet prototyypit vaan sit metalliroskiksen alimmaiseksi ja toivoo ettei kukaan nää niitä.

        Joko sulla muuten on maamoottorissa 340 heppaa?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Juho_
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2016
          • 1064
          • Suomi

          #5
          Jos osaa/jaksaa rakennella enemmän, niin moottoripyörien läppärungot ovat yksi hyvä vaihtoehto.

          Ite hommasin joskus 2x Triumph Daytona 675 läppärunkosarjoja (3x2) kutoskoneeseen.
          Niiden oman TPS:n saa toimimaan samalla tavalla kuin useimmissa autoissa (eli 0-5V väliltä tyhjäkäynti/täyskaasu) ja jakoa saa muutettua kun käyttää riittävästi vaivaa siihen.
          Sekä kaasuvaijeritkin sai jostain kelkasta (2-1) -- hyvin toimii.

          Niiden omat suuttimien paikat kannattaa tukkia ja tehdä hitsata imusarjan laippaan suuttimien holkit.
          Tuollaiset läppärungot tulee kiinni kumi/silikoniputkilla.

          Mp läppärunkoja saa parhaimmillaan jopa 50e/sarja (esim. gsxr 1000 / hayabusa yms).

          Vaivaa saa nähdä enemmän, mut maksaa vähän vähemmän.. jos budjettiratkaisua hakee esim sillä perusteella ettei halua menettää paljoo rahaa jos homma ei toimikkaan.

          Tehollinen hyöty on sit vähän kysymysmerkki.
          Jos pistää vaan huonosti virtaavat putsarit suoraan läppärunkojen jatkeeksi eikä imukanavan pituus ole sinne päinkään, niin todennäköisesti tehollinen hyöty lähempänä +/-0 jos alkuperäinen imusarja ei ole toiminut pullonkaulana millään tapaa.

          Eli riippuu täysin panostuksestasi -- kuten luultavasti sen jokainen tietääkin.
          Ts. pelkästään erilliset läppärungot ei tuo lisätehoja.

          ---

          Kunhan toin toisenlaisen vaihtoehdon esille.
          YouTube
          Instagram // Juhon Moottoripaja

          Comment

          • TsTPioneeri
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 258
            • Muurame

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            S-moottorin läppärungot M-moottoriin how to

            1) Laita kättä taskuun ja oikeesti osta ne läppärungot, osta kaikkien oheishilujen kanssa jos mahdollista.
            2) laita kone ja rungot tekemään tuttavuutta. Raavit päätä ja kiroilet kunnes olet selättänyt kaikki ongelmat mitä siinä sovittamisessa on. Jos ei kertakaikkiaan onnistu laitat läppikset myyntiin.
            3) vastaile toisten kysymyksiin "mist löysit ohjeet OMG"
            Tollalailla mä tein. Pätee aika moneen muuhunkin hommaan. Epäonnistuneet prototyypit vaan sit metalliroskiksen alimmaiseksi ja toivoo ettei kukaan nää niitä.

            Joko sulla muuten on maamoottorissa 340 heppaa?
            Ei ihan vielä Just S38 läppärungot ostin, mutta olen nyt keskittynyt koria tekemään mitä töiltä kerkeän,täytyy katsoa minä vuonna senkin saa läjään 2020 ois tavoite.

            Täytyypi siis tässä alkaa katselee S62 läppiä myös m60 moottoriin kerran kun se on kohtuullisen helppo tehdä, en viiti alkaa moottoripyörän läpistä tekee kun katuautosta on kyse.
            Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

            Bmw 525i E34 91'
            Bmw 540i E34 93'
            Bmw 335i E30 83'

            Comment

            • TsTPioneeri
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 258
              • Muurame

              #7
              Mitenhän tuon moottori ohjauksen kanssa riittääkö vakio boksin ohjelmointi?
              Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

              Bmw 525i E34 91'
              Bmw 540i E34 93'
              Bmw 335i E30 83'

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #8
                Originally posted by TsTPioneeri View Post
                Mitenhän tuon moottori ohjauksen kanssa riittääkö vakio boksin ohjelmointi?
                Varmasti riittää, kun suuttimet on oikeankokoiset ja massamittari mitoitettu kokoonpanolle.


                Ja se M60:pin Motronic ohjelmoidaan lastua vaihtamalla. Ei tapahdu ns. lennosta.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • TsTPioneeri
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 258
                  • Muurame

                  #9
                  Joo, sitä tarkoitinkin

                  Hyvä juttu.
                  Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                  Bmw 525i E34 91'
                  Bmw 540i E34 93'
                  Bmw 335i E30 83'

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎