Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan vaihtoa-> lisää tehoa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Niin siis pelkällä kyseisellä imusarjasvapilla saa muutaman hevosvoiman lisäyksen huipputehoon, mutta käytännön suorituskyky laskee.
    Eli 0-100kmh ja 1/4-mile ajat huononee mutta 80-120kmh voi hyvällä onnella pysyä samassa tai jopa aavistuksen kasvaa. Tilanne toki muuttuu jos samalla vaihdetaan nokat sekä koko ruiiskujärjestelmä tai ehkä pelkkä kartta.
    Ainakin raskas e39 käy ikävän hengettömäksi ko.svapilla.

    Comment

    • Ileee
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1025
      • Espoo

      #32
      M52B25:een imusarjaa..

      Elikkä puhuttiin tässä M50 koneesta ja sen imusarjoista.. En löytäny M52:een samanlaista juttua. Onko kellään tietoa irtoaako vanhemmasta M52B25:sta tehoja eri imusarjalla? Muistaakseni jossain on lukenu että noissa on liian ahtaat imusarjat. Kai urbaanilegendaa sekin. Tämän threadin mukaan M52B25TU ja M54 imusarja ei ainakaan sovi. Onko muita mahdollisuuksia kuin "viripalikat"?
      __________
      E92 BMW 335i M-Sport -12

      "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        #33
        Oletko Hemi ikinä ajanut esim. 328 E36:tta johon tuo nimenomainen m50 imusarja on vaihdettu? Voin luvata että vakiosatsilla oleva jää taakse. Oma kosla kiihtyy aivan eri tavalla kun kierrokset on 5000 tai yli, ennen imusarjan vaihtoa ei tarvinnut kierrättää lähellekään sinne kun meno alkoi hyytyä. Ja selvimmin eron huomaa kun kokeilee huippunopeuksia.

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #34
          Originally posted by loyal
          Eikö tohon mun 328:iin saa vaihdettua lastua..? Onko tietoa?
          Lastua ei tarvitse jos vaihtaa pelkän imusarjan, siemens osaa lisätä seosta n. 10%. Oma on melko laihalla alakierroksilla (joku saastehomma), mutta yläkierroksilla juuri kohdallaan.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6709
            • PK-seutu

            #35
            Originally posted by MakeH
            Lastua ei tarvitse jos vaihtaa pelkän imusarjan, siemens osaa lisätä seosta n. 10%. Oma on melko laihalla alakierroksilla (joku saastehomma), mutta yläkierroksilla juuri kohdallaan.
            Jahas jahas. Oisko jollakin vahvistusta tähän? Ei sillä että väittäisin MakeH:ia valehtelijaksi, mutta että tietäs varman päälle
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #36
              Originally posted by pyroz
              Jahas jahas. Oisko jollakin vahvistusta tähän? Ei sillä että väittäisin MakeH:ia valehtelijaksi, mutta että tietäs varman päälle
              Karala tuon vinkin antoi. Ja koska tosiaan tuo oma ei mennyt laihalle niin toimii se myös käytännössä.

              Comment

              • kaba
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1209
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by MakeH
                Oletko Hemi ikinä ajanut esim. 328 E36:tta johon tuo nimenomainen m50 imusarja on vaihdettu? Voin luvata että vakiosatsilla oleva jää taakse. Oma kosla kiihtyy aivan eri tavalla kun kierrokset on 5000 tai yli, ennen imusarjan vaihtoa ei tarvinnut kierrättää lähellekään sinne kun meno alkoi hyytyä. Ja selvimmin eron huomaa kun kokeilee huippunopeuksia.
                Pitää jossain miitissä testata tää, sullakin on cäbi? Yhden imusarjallisen coupen kanssa oon ottanu 0-140 (tms) ja täysin rintarinnan mentiin koko matka. Coupenhan pitäisi olla 0.4sek nopeempi 0-100pyrähdyksessä painon vuoksi, joten tämä vähän saanut epäilemään "virisarjan" toimivuutta yksistään. Itsellä siis vakio.
                -kaba-,
                BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                Ex F10 M550d takaniskatuilla
                730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                ex. mb 230 coupe, -91
                ex. Ford Granada 2.0 -84
                "Tio små moppepojkar"
                "Pruritum ani"
                "Helsinki City Boys"

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #38
                  Eikös 2,8:siin (m52) kun laittoin 2,5:sen (m50) imusarjan ja ruiskun ohjelmointi, niin tho kasvoi ja samoin vääntö. Paska puhetta nuo väännön häviämiset.

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #39
                    Originally posted by MakeH
                    Karala tuon vinkin antoi. Ja koska tosiaan tuo oma ei mennyt laihalle niin toimii se myös käytännössä.
                    Muistelen, että Bemaristin artikkelissa, jossa vaihtoivat M52B28 koneeseen Schrickin imusarjan, olivat kysyneet imusarjan valmistajalta asiaa, ja heidän tietojensa mukaan Siemensin MS41 moottorinohjaus pärjää swapista hyvin.

                    Artikkelissa todettiin myös, että vakioimusarja ahdistaa kovemmilla kierroksilla, jonne saatiinkin yli 15 kW huipputehoa lisää. Kierroksilla 3000-5000 tehot tosin laskivat hieman verrattuna vakioimusarjaan ja lisätehot esiintyivät kierrosalueella 5000-7000 1/min.

                    Eli tiukat ohitukset maantiellä sujunevat nopeammin, mutta normaaliajon kiihdyttelyt sujuvat hitaammin kuin vakiolla..

                    E: Ja miettikää tai etsikää vaikka searchilla tai perusfysiikan kirjoista tietoa vääntömomentin ja tehon välisestä yhteydestä. Ei voi olla siten, että tietyllä kierrosnopeudella vääntö laskee ja teho kasvaa, vaan teho on vääntömomentin ja kierrosnopeuden tulo. Muutosten onnistumista kannattaa katsoa tehokäyrästä koko kierrosalueella eikä vain huippuarvoista..
                    Last edited by SledgeHammer82; 21-08-2006, 16:30.

                    Comment

                    • Huikkis
                      Newbiemmer
                      • Aug 2007
                      • 18

                      #40
                      Originally posted by kaba View Post
                      Pitää jossain miitissä testata tää, sullakin on cäbi? Yhden imusarjallisen coupen kanssa oon ottanu 0-140 (tms) ja täysin rintarinnan mentiin koko matka. Coupenhan pitäisi olla 0.4sek nopeempi 0-100pyrähdyksessä painon vuoksi, joten tämä vähän saanut epäilemään "virisarjan" toimivuutta yksistään. Itsellä siis vakio.
                      Ja mulla on touringi millä voisin tulla mukaan viivalle. Täysin vakio. Ois hauskaa katsoo paljon tää sitten hävii teille molemmille.
                      E36 BMW -328i touring M-paket

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #41
                        Originally posted by Huikkis View Post
                        Ja mulla on touringi millä voisin tulla mukaan viivalle. Täysin vakio. Ois hauskaa katsoo paljon tää sitten hävii teille molemmille.
                        Melkein 4v vanha threadi
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #42
                          Neljä lisää mut en lähde viivoille, kun ei oo M50 konetta.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎