Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan vaihtoa-> lisää tehoa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loyal
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1480
    • Vantaa

    Imusarjan vaihtoa-> lisää tehoa??

    Onko joku laittanut noita teho imusarjoja M52 koneeseen??
    Muistelin joskus kuulleeni, että sillä saisi jonkun verran lisää tehoa?
    Tulisi 328 koneeseen. Onko 328:ssa vm.-95 ja -96 jotain eroa koneen osalta?
    Katsoin noita shrinkin imusarjoja ja niissä oli -96 eteenpäin saatavilla hintaan 1199$...
  • Jaksu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 753
    • Kempele

    #2
    M50 koneen imusarja paikallaan vaan. Taitaa olla hieman edullisempaa mitä noi viri-imusarjat
    xdrive

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Huipputehoa tulee 5-10hp lisää, mutta samalla menetetään selkeästi vääntöä/alaa alapäässä, jolloin käytännön suorituskykyarvot pääsääntöisesti hieman laskevat. Uudempiin kuin 8/98 imusarjan vaihto ei sitten enään onnistu.

      Comment

      • loyal
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1480
        • Vantaa

        #4
        Joskus kuulin jopa 30hp lisäyksistä.. Imusarjat olis kuulema aina noiden koneiden pullonkaula.
        Voiko noiden shrinkin, hamannin ja muiden valmistajien imusarjoilla tulla enemmän kuin M50 imusarjalla, vai ajaako täysin saman asian?

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11685
          • Kouvola

          #5
          jannmann puhu joskus kyllä jotain 25-30hv teholisää tolla schrickin imusarjalla 328:iin

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Shrikillä+softalla VOI 9/98-vanhempiin M52 pannuihin saada tuon 25-30hp, mutta ei varmasti M50 sarjalla jolla 0-100kmh ajat kokeillusti heikkenee muutaman kympin...

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Shrikillä+softalla VOI 9/98-vanhempiin M52 pannuihin saada tuon 25-30hp, mutta ei varmasti M50 sarjalla jolla muuten vakion ja raskaan e39:n 0-100kmh ajat kokeillusti heikkenee muutaman kympin... Samalla alapään hengettömyys alkaa melko pian rassaamaan kaupunkiliikennöinnissä. Tosin kiertäähän se paikallaan hieman iloisemin ja imuääniäkin tulee hieman lisää kun samalla muistaa vaihtaa jonkinlaisen vaparisuodattimen koteloon. Monelle toki ko.viritys onkin selvän "katu-uskottavuuden" parantumisen myötä onnistunut koska käytännön suorituskykyarvot ei putoa kuin muutaman prosentin...

              Comment

              • loyal
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1480
                • Vantaa

                #8
                Jep, täytyypi katsoa, jos sitä saisi tuollaisen shrinkin hommattua
                ja kokeiltua todellisen teholisäyksen.

                Comment

                • jam75
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 654
                  • Tornio

                  #9



                  tuossapa tuota vertailua joku tehny

                  Eli äkkipäätä luettuna m50 sarjaan schrick nimi tuo ainoastaan nimen mukana tulevaa "rispektiä". Tuohon m52 sarjaan taas vanhempi imusarja tai schrick tuo jotain oikeastikin, mutta jos hintoja katsoo niin halvempi ja kannattavampi on kikkailla se m50-imusarja paikalle.
                  Last edited by jam75; 18-06-2005, 15:25.

                  Comment

                  • Antza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2143
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Uudempiin kuin 8/98 imusarjan vaihto ei sitten enään onnistu.
                    Paitsi, että M52TU-pannuihin on laitettu M54-moottoriperheen imusarjoja hyvin tuloksin.

                    Ja alkuperäiseen kysymykseen: täältä voi katsella erästä E36 328i:n päivitysprojektia. M50 imusarja + runko + CAI => +24hv, vääntökäyrässä ei merkittäviä muutoksia. Mielestäni onnistunut viritys vaparikoneelle, eikä edes vielä uutta softaa ole.
                    Current rides:
                    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                    Previous rides:
                    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #11
                      sarjat

                      Ainakin muuten vakiolle koneelle se M50:sen imusarja on ilmeisesti liiankin virtaava. Yläpäässä varmasti jaksaa kiertää, mutta vääntöjä menetetään. Shrickin sarjalla tulee varmempi tulos. Tietysti sitä M50 sarjaa voi yrittää modata paremmin sopivaksi...

                      Comment

                      • jam75
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 654
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by Wackot
                        Ainakin muuten vakiolle koneelle se M50:sen imusarja on ilmeisesti liiankin virtaava. Yläpäässä varmasti jaksaa kiertää, mutta vääntöjä menetetään. Shrickin sarjalla tulee varmempi tulos. Tietysti sitä M50 sarjaa voi yrittää modata paremmin sopivaksi...

                        Jees, jossain linkissä sanottiinki jotain 5000kiekasta eteenpäin virtauksilla jotain merkitystä.
                        Last edited by jam75; 18-06-2005, 16:15.

                        Comment

                        • loyal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 1480
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Antza
                          Paitsi, että M52TU-pannuihin on laitettu M54-moottoriperheen imusarjoja hyvin tuloksin.

                          Ja alkuperäiseen kysymykseen: täältä voi katsella erästä E36 328i:n päivitysprojektia. M50 imusarja + runko + CAI => +24hv, vääntökäyrässä ei merkittäviä muutoksia. Mielestäni onnistunut viritys vaparikoneelle, eikä edes vielä uutta softaa ole.
                          Eli siis näin maalikolle, mikä runko ja cai...??

                          Kyllähän siitä shrikistä sitten kannattaa maksaa 950€...
                          Kannattaako sen jälkeen laittaa putkisto/katti, virtaavat suodattimet ja sen jälkeen vasta lastu? Kannattaako tuo lastu teettää jossain mielummin, kuin laittaa tollanen valmis lastu, koska eikö toi valmis lastu ole ohjelmoitu basic koneelle, eikä duunatulle?

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Antza: Urbaanilegendaa...M52TU ja M54 imusarjat ovat käytännössä samat kaksoiskanava sarjat.

                            Comment

                            • Antza
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2143
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              Antza: Urbaanilegendaa...M52TU ja M54 imusarjat ovat käytännössä samat kaksoiskanava sarjat.
                              Kommenttini perustui Schrickin insinööriltä henkilökohtaisesti kuultuun kommenttiin. Voihan tietenkin olla, että heidänkin arvionsa perustui urbaanilegendaan.

                              loyal: läppärunko ja jonkin sortin cold air intake system minkä tarkoitus (ainakin markkinointimielessä) on parantaa ilman saantia (mutta voi todellisuudessa hurahtaa rikkaalle tai laihalle..).
                              Current rides:
                              F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                              Previous rides:
                              E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎