Announcement

Collapse
No announcement yet.

m21 ja m20 kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    m21 ja m20 kytkin

    Pitäs pikkuhiljaa tota konepuolta alkaa ihmettelemään..

    Tossa olis yks melkein lopussa oleva kaksoismassa ja siihen pitäs ostaa kytkin/asetelma..
    Mutta mikään ei ole ilmasta ja budjetti on rajallinen.

    Mulla olis myös m20 uuttavastaavat: vauhtipyörä/painelaakri/asetelma/jousitettu levy tossa lojumassa.

    Mutta kuulopuheiden mukaan tuo yhdistelmä rikkoo kampuran diisselin värinöiden takia? Onko jollain tästä oikeasti kokemusta vai onko tämä pelkästään essonpaarin poikien juttua?
    Eli kestääkö?

    Tossa on myös ehjät m20 etan ja m52 kakoismassat. Mutta niihin pitää myös ostaa kytkinpaketti.. Taas etan kaksoismassa ja m20 jousitettu kytkinlevy alkaa kuullostaa jo liian hurjalta Toisaalta ei tarvitse ostaa mitään..
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Herätys diisselimiehet!
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Wittu_joo
      Pitäs pikkuhiljaa tota konepuolta alkaa ihmettelemään..

      Tossa olis yks melkein lopussa oleva kaksoismassa ja siihen pitäs ostaa kytkin/asetelma..
      Mutta mikään ei ole ilmasta ja budjetti on rajallinen.

      Mulla olis myös m20 uuttavastaavat: vauhtipyörä/painelaakri/asetelma/jousitettu levy tossa lojumassa.

      Mutta kuulopuheiden mukaan tuo yhdistelmä rikkoo kampuran diisselin värinöiden takia? Onko jollain tästä oikeasti kokemusta vai onko tämä pelkästään essonpaarin poikien juttua?
      Eli kestääkö?

      Tossa on myös ehjät m20 etan ja m52 kakoismassat. Mutta niihin pitää myös ostaa kytkinpaketti.. Taas etan kaksoismassa ja m20 jousitettu kytkinlevy alkaa kuullostaa jo liian hurjalta Toisaalta ei tarvitse ostaa mitään..
      Minkä kokoiselle kytkimelle tuo m52:n vauhtipyöräsi on? 228/240?
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by fraatti
        Minkä kokoiselle kytkimelle tuo m52:n vauhtipyöräsi on? 228/240?
        240mm
        Kaikki muut ovat 228mm (325i, 325e ja 324td)

        Tossa m52 vauhtipyörässä näyttäs olevan sama hammastus kuin m10 koneen pyörässä..
        Mutta mulla on m10 bendixpyörä joka pitäs sopii ton m21 starttiin.
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • nixu
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 55
          • Savo

          #5
          No tuossa varaosa-atossa oli kiintee vauhtipyörä ja mittarissa noin 500tkm.. että miten pitkään sen sitten pitäs kestää??
          Uskosin että se särkee helpommin kampiakselin, jos on kaksoismassavauhtipyörä joka kuluu jousien säryttyä järkyttävän epätasapainoseks, niinku niillä on tapana käyvvä..
          524 TD -85
          RR -76 perille asti

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            ainakaan m20/m21 koneessa ei m52vauhtipyörä mene 240 getraggiin.. ottaa kytkinkoppaan kiinne.. mutta olikos tuossa kiisselissä 260?? mut onko senkään kytkinkoppa sen isompa..

            siihen m52:seen mistä tuo sun vauhtipyöräs on laitettiin m20 vauhtipyörä ja m20 startista pendixpyörä m52 starttiin.. ihmekyllä ei boschin startin akselin halkaisija ole 20v muuttunut miksikään, vaikka muutoin niissä ei mitään yhteistä olekkaan.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by jvakeva
              ainakaan m20/m21 koneessa ei m52vauhtipyörä mene 240 getraggiin.. ottaa kytkinkoppaan kiinne.. mutta olikos tuossa kiisselissä 260?? mut onko senkään kytkinkoppa sen isompa..

              siihen m52:seen mistä tuo sun vauhtipyöräs on laitettiin m20 vauhtipyörä ja m20 startista pendixpyörä m52 starttiin.. ihmekyllä ei boschin startin akselin halkaisija ole 20v muuttunut miksikään, vaikka muutoin niissä ei mitään yhteistä olekkaan.
              Onhan noita 260 getraggeja tossa kolme.. Se ei ole ongelma..
              Etassa ja kiisselissä on saman kokoinen kaksoismassa ja molemmissa myös 260getrag. Kyllä se sinne menee..

              Itse tein tohon edelliseen m20 koneeseen m10 startin.. Bendixpyörä ja se alumiini koppa piti vaihtaa. M10 koppa otti vauhtipyrään kiinni.
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎