Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 lambda...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikki35i
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 79

    m30 lambda...

    noniin...Auto on korinvaihto rettilö ja ongelmana on lambda!auto on alkup. -90 520 m20 ja siihen tehty tekn. vaihto(joskus),moottori on m30b35.
    Pakoputkessa ei ole satavarmasti lambdaa saatika lambdan paikkaa mutta moottorin kyljessä on lambdan liitin!!Auto varmaan käy nyt varaohjelmalla kun tyhjäkäynti soutaa...
    Onko kellään ruisku poksin numeroita mallia ilman lambdaa ja lambdalla?
    Kyllä tuo tuntuu että lambdan vaatii kuin siellä se liitinkin on...

    JA HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Katillisen boksin numero on 0-261-200-179 (M1.3) ja katittoman taitaa olla 0-261-200-150 (M1.1). Tuosta katittoman numerosta en ole 100%:n varma.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Mikki35i
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 79

      #3
      Kiitos...taas oli LEKASTA hyötyä!se toimii paikassa ku paikassa!!

      Comment

      • Mikki35i
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 79

        #4
        Leka...!

        Kyllähän sielä on "katillinen" poksi nro.0 261 200 179...
        Eli lambdaa huutaa...Miksi auto kuitenkin toimii näinkin hyvin?ja katsastettu noin kuukausi sitten!herättää tyhmässä ajatuksia...
        mitkä kaikki lambdat käy tähän?e34 535 -90...
        käykö 525 m50 lambda mulle?olisi toimiva lambda kaverilla hyllyssä...
        Mutta miksi se lambda on joskus jätetty pois?Pakoputki on koko auton läpi tuplamallia,riittääkö jos tumppaan anturin vaan toiseen putkeen?onhan siinä 50/50 mahdollisuudet!

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          M20 koneessa on muistaakseni ihan tehdastekoisesti lambda vain toisessa putkessa...
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Masinol
            M20 koneessa on muistaakseni ihan tehdastekoisesti lambda vain toisessa putkessa...
            Se on n. 15cm etuputkien laipoista alaspäin. Tulee putkien keskelle.
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Tuommoisia ne tekniikanvaihdot joskus on... -179 boksi tarvitsee lambdan signaalin että se toimii oikein, muuten se menee "varakäytölle" ja tuossa tilassa se ei mene ainakaan vähäpäästöisen arvoista läpi...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Mikki35i
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 79

                #8
                Onko kellään kokemuksia tästä "tarjous" lambdasta?heti tuo mikä on etusivulla...

                Mahtaa olla aivan hyvä keksintö?Oisko vielä johtojen värikin sama kuin buimurin alkuperäisessä...

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Boschin lambdat on laatutavaraa joten osta pois vaa.
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • an13
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 260

                    #10
                    Originally posted by Mikki35i
                    Onko kellään kokemuksia tästä "tarjous" lambdasta? http://www.vpv-motorracing.com/
                    On kokemusta sen ostamisesta, nopeasti tuli ja näyttää hyvältä ja Bosch:han nyt on "varma valinta". Mukana tuli Amp superseal liittimet, että alkuperäisestä pitää vaan se koneen pään liitin ja johdon pätkä liittää tuohon. En vain ole saanut asennettua kun M30B35:ssä on niin hankalassa paikassa ja tyhjäkäyntiongelmatkin olivat imuvuodoista.
                    Last edited by an13; 05-01-2006, 08:51.
                    ex-535iA E34

                    Comment

                    • Mikki35i
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 79

                      #11
                      Joo...alkup. paikka on kyllä vähän hankala varsinkin jos sattuu että anturi on sattunut vaikka ruostumaan kiinni...
                      Mulla ei tule lambda alkup. paikkaan kun joku on joskus laittanut tuplaputket koko auton matkalle ja jättänyt lambdan pois!!Varmaan todennut tarpeettomaksi!
                      Pitää hitsata tuo mutteri toiseen putkeen ja silleen...
                      Onkohan lambdan etäisyydellä moottoriin merkitystä?Kun jossain autoissa se on jo pakosarjassa vaikka katti on keskellä autoa ja esim. benarissa se on kohtuu "kaukana"...

                      Comment

                      • Jope86
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 97
                        • Imatra

                        #12
                        nostellaanhan tätä ikivanhaa topiccia ja ihmetellään vielä noita m30 lambdoja.

                        ostin tollasen -88 535ia:n ja ihmettelin jo heti alkuun vähän humppaavaa tyhjäkäyntiä.
                        nyt rupesin kovalla tarmolla karjalalaatikon kanssa tutkimaan vikaa..
                        eli boxi on 179 loppuinen ja lambdaa ei näy missään. mutta koneen imusarjan puolella on tulpattu pyöreä liitin joka näyttää lambdan liittimeltä ja lamdakin sattuu suoraan töpseliin..

                        voiskose olla oikeesti noin helppoo??

                        pitää vissiin purjaa tuo purkin puolen liitin ja kattoo että mihin pinneihin johdot mahollisesti menis..

                        ideoita?
                        ajatuksia??
                        _____________________________________________
                        E34 M5
                        ex: E36 325 Coupe M-Sport
                        ex: E34 535 iA
                        ex: E30 318i Touring
                        ex: E36 320 Taxi (SeKaSiKiÖ M52B25)
                        ex: E34 535
                        ex: E34 520 mosselmann turbo
                        ex: E30 320 Taxi
                        ex: E30 316i

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Originally posted by Jope86 View Post
                          nostellaanhan tätä ikivanhaa topiccia ja ihmetellään vielä noita m30 lambdoja.

                          ostin tollasen -88 535ia:n ja ihmettelin jo heti alkuun vähän humppaavaa tyhjäkäyntiä.
                          nyt rupesin kovalla tarmolla karjalalaatikon kanssa tutkimaan vikaa..
                          eli boxi on 179 loppuinen ja lambdaa ei näy missään. mutta koneen imusarjan puolella on tulpattu pyöreä liitin joka näyttää lambdan liittimeltä ja lamdakin sattuu suoraan töpseliin..

                          voiskose olla oikeesti noin helppoo??

                          pitää vissiin purjaa tuo purkin puolen liitin ja kattoo että mihin pinneihin johdot mahollisesti menis..

                          ideoita?
                          ajatuksia??
                          Entisessäni 535i:ssa oli pitkään päästöongelmia, arvot taivaissa. Lämpimänä käyntiongelmia ja humppaava tyhjäkäynti.

                          Vaihdoin tulppia, letkuja, tyhjäkäyntimoottorin, tunteja vianhakua ja muuta. Olin jo päästöjen takia kaivamassa rälläkkää esiin ja hyppäsin auton alle. Tarkoituksena sivaltaa katin kuoret auki ja kurkata onko mitään kotona, kunnes tarkastin vielä kertaalleen lambdan kaapelin ja kokeilin liitintä. Pyörähti noin 45 astetta ja napsahti kiinni, samantien pakokaasuanalysaattorin perään ja arvot kuin uudessa.

                          Comment

                          • Jigsaw
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 420
                            • Haapajärvi

                            #14
                            Originally posted by Jope86 View Post
                            nostellaanhan tätä ikivanhaa topiccia ja ihmetellään vielä noita m30 lambdoja.

                            ostin tollasen -88 535ia:n ja ihmettelin jo heti alkuun vähän humppaavaa tyhjäkäyntiä.
                            nyt rupesin kovalla tarmolla karjalalaatikon kanssa tutkimaan vikaa..
                            eli boxi on 179 loppuinen ja lambdaa ei näy missään. mutta koneen imusarjan puolella on tulpattu pyöreä liitin joka näyttää lambdan liittimeltä ja lamdakin sattuu suoraan töpseliin..

                            voiskose olla oikeesti noin helppoo??

                            pitää vissiin purjaa tuo purkin puolen liitin ja kattoo että mihin pinneihin johdot mahollisesti menis..

                            ideoita?
                            ajatuksia??
                            -179 loppuisessa boksissa on lambda ohjaus joten jos sullei sitä oo niin tarvis semmonen sinne laitella. -061 ja -150 loppuisissa bokseissa ainakaan ei ole lambd ohjausta ja käyttävät motronic 1.1 softaa.
                            E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Originally posted by Jigsaw View Post
                              -179 loppuisessa boksissa on lambda ohjaus joten jos sullei sitä oo niin tarvis semmonen sinne laitella. -061 ja -150 loppuisissa bokseissa ainakaan ei ole lambd ohjausta ja käyttävät motronic 1.1 softaa.
                              Mutuna, toisinsanoen kaikki e34 535i mallit on motronic 1.3 ja vähintään lambdalla varustettu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎