Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljymäärä-anturi viallinen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X07
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 107
    • Finland

    Öljymäärä-anturi viallinen?

    3.0.Si -07 X3, kone N52B30

    Uusi ongelma, just huollosta tullut ja öljymäärämittari (näyttö) näyttää koneessa olevan liikaa öljyä.

    Laskun mukaan koneeseen on laitettu 6,2 litraa öljyä, eli 0,3-litraa liian vähän. Onko näissä ollut anturivikaa ja jos on, paljonkohan kustantaa.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Oottelehhan jokunen hetki. Mulla oli yks jossa tuo sekoili hetken seljälkeen kun öljyä lisättiin koska oli ollut reippaasti liian vähän.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16422
      • Asikkala

      #3
      Eikö ole tikkua mistä voi katsoa ?

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Eikö ole tikkua mistä voi katsoa ?
        N52b30 ei ole tikkua, sääli sinänsä...
        Last edited by juha77; 17-12-2017, 21:19.
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by X07 View Post
          3.0.Si -07 X3, kone N52B30

          Uusi ongelma, just huollosta tullut ja öljymäärämittari (näyttö) näyttää koneessa olevan liikaa öljyä.

          Laskun mukaan koneeseen on laitettu 6,2 litraa öljyä, eli 0,3-litraa liian vähän. Onko näissä ollut anturivikaa ja jos on, paljonkohan kustantaa.
          No et sä sitä koneessa olevaa öljymäärää laskusta nää. Ei se tarvii kun valuttaa huolimattomasti tai väärin tyhjäksi niin se täydennysmäärä on sitten mitä sattuu.
          Sieltähän vois vaikka imasta vähän pois ja kattoo miksi se muuttuu. Itsellä tosin jos olis ao. ongelma ni veisin takas sinne missä on tehty enkä kyselis ihmisiltä jotka ei oo koko autoa nähneetkään.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1016
            • Pikis

            #6
            Mahtaakohan tikuttomasta N52 koneesta olla mahdollista imeä öljyä pois? Anturi näyttää ainakin omassa vähän väliä mitä sattuu mutta keskimäärin oikein. Jos haluaa vaihtaa niin itse anturi maksaa vajaa pari satkua. Ainakin E90:ssä vaihto on suht helppo, öljyt ja pohjamuovi pois ja anturi on muutamalla pultilla kiinni.
            Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • X07
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 107
              • Finland

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              No et sä sitä koneessa olevaa öljymäärää laskusta nää. Ei se tarvii kun valuttaa huolimattomasti tai väärin tyhjäksi niin se täydennysmäärä on sitten mitä sattuu.
              Sieltähän vois vaikka imasta vähän pois ja kattoo miksi se muuttuu. Itsellä tosin jos olis ao. ongelma ni veisin takas sinne missä on tehty enkä kyselis ihmisiltä jotka ei oo koko autoa nähneetkään.
              Kannattaisi lukea alkuperäinen viesti vielä kertaalleen, reklamoinnin osaan kyllä.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                No eipä aloituspostaus ollut aivan tyhjentävä. Sori että yritin neuvoa annettujen tietojen pohjalta. En kommentoi sanaakaan enää.

                Jarno
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • X07
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 107
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  No eipä aloituspostaus ollut aivan tyhjentävä. Sori että yritin neuvoa annettujen tietojen pohjalta. En kommentoi sanaakaan enää.

                  Jarno
                  Kiitokset avusta, yritän vain löytää mahdolliselle reklamaatiolle perusteet ja selvittää korjauskustannukset.

                  Comment

                  • X07
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 107
                    • Finland

                    #10
                    Noin 800km on ajeltu jo, mutta jos näissä antureissa muillakin on luotettavuusongelmaa, täytynee seurailla vähän aikaa ennen kuin menee meuhkaamaan huoltoliikkeeseen.

                    Tosiaan hankalaa, kun öljyn määrää ei pysty toteamaan kuin anturista, tai laskemalla järjestelmä tyhjäksi. Saattaahan öljyn määrä olla juuri anturin raja-alueella, jolloin näyttää liiallista öljyn määrää, tai sitten on reilusti yli.

                    Pakkasella kylmällä moottorilla saisi tuloksen (10-min ajoa) ilman isompaa lämpölaajenemista vrt kuuma kone...mutta kun ei ole niitä pakkasiakaan tulossa...

                    Comment

                    • kooma
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1016
                      • Pikis

                      #11
                      Ainakin E90 mielestäni sensori on öljypohjassa kuskin puolella takana eli jos auto on kallellaan apukuskin puolelle ja nokka alaspäin niin pitäisi saada mahdollisimman matala tulos. Ehkä
                      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎