Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorkki89
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 72
    • Perho

    N53 kokemuksia

    Moro
    Onko porukalla kokemuksia noista N53 bensa koneista?
    Alustavasti hierottu kauppaa E61 525iA -08 mallista.
    Jonku verran houkuttelis ku on M-sport aika lailla hyvillä mausteilla ja omasta mielestä pienillä kilometrillä (208000).
    Kiinnostas lähinnä tyyppiviat, kulutus ja moottorin toiminta noin yleisesti. Huonosti ainaki itse löysin netistä kokemuksia.
    ------------------------------------------------------------------------------------
    BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
    BMW E39 525iA -03
    BMW E34 525 tds touring -95
    BMW E34 525 td -93
    BMW E30 316i (1.8i) -89
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #2

    Comment

    • Jorkki89
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 72
      • Perho

      #3
      Kiitos
      ------------------------------------------------------------------------------------
      BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
      BMW E39 525iA -03
      BMW E34 525 tds touring -95
      BMW E34 525 td -93
      BMW E30 316i (1.8i) -89

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        #4
        Ole hyvä

        Comment

        • Jorkki89
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 72
          • Perho

          #5
          Harmi homma mutta ei taida olla kovin järkevä ostos
          ------------------------------------------------------------------------------------
          BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
          BMW E39 525iA -03
          BMW E34 525 tds touring -95
          BMW E34 525 td -93
          BMW E30 316i (1.8i) -89

          Comment

          • Maili
            BTCF Member
            • Aug 2011
            • 444
            • E-pohjanmaa

            #6
            Onhan tämä kyllä kallis harrastus
            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

            Comment

            • rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5418
              • Oulu

              #7
              Hyvä moottori se on, kunhan on nuo kriittiset osat vaihdettu

              Tämä vaan ihan mun henk.koht. mielipide: Jos E6X sarjaa katsot, niin sinuna ostaisin suoraan 530 dieselin, vaikka kilsoja ei niin kauheasti tulisikaan. Se on ainakin omien kokemuksieni mukaan todella luotettava kone ja tehoa saa kivasti irti (pelkällä softalla n. 300hp/700nm). Toisekseen, katsoppas paljon verot per vuosi tuohon bensakoneiseen... ne on yllättävän paljon. Toki paljon ne on dieselissäkin, mutta kuluttaa huomattavasti vähemmän. Toisekseen tuo iso vääntävä diesel sopii hyvin tuohon koppaan.

              Nimim. ajan tällä hetkellä 3-sarjalaisella jossa N53.

              Comment

              • Juh4
                Moderator
                • Oct 2004
                • 5448
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Jorkki89 View Post
                Harmi homma mutta ei taida olla kovin järkevä ostos
                Taidan tietää mistä autosta olet kauppaa tekemässä.

                Siihen autoon on nämä tyyppiviat korjattu jo vähintään kertaalleen, eli en yöuniani menettäisi niitten vuoksi.

                N53 moottorinen auto löytyy myös tästä taloudesta ja hyvin on mennyt, kun tyyppiviat on korjattu.

                PS: Kerrohan pojille terveisiä autokauppaan
                -Official member of BTCF-Sauna team-

                Comment

                • Jorkki89
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 72
                  • Perho

                  #9
                  Hieno homma jos kyseisestä yksilöstä tietoa löytyy! Olen yrittänyt edelliseen omistajaan saada yhteyttä juuri siksi että kyselisin huoltohistoriasta jne.
                  Trafin verolaskurin mukaan kyseisessä autossa verot olisivat 280e vuodessa joka on omasta mielestä todella vähän :think
                  ------------------------------------------------------------------------------------
                  BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
                  BMW E39 525iA -03
                  BMW E34 525 tds touring -95
                  BMW E34 525 td -93
                  BMW E30 316i (1.8i) -89

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Täydellisesti toimiessaan on tosi hieno moottori
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      #11
                      Voisko sanoa että N53 vaatii 2000-3000 euroa rempparahaa (suuttimet, puolat, nox, pumppu, mitä muuta) 100tkm välein? Toki jos uudet rev.11 suuttimet kestää paremmin niin tilanne on parantunut. Meillä vielä orkkis pumppu.

                      Vaikuttaako suuttimien kestoon bensalaatu, 95 vs. 98? Jenkkeihin tätä ei taidettu viedä kun siellä etanolia on bensassa se 10%?
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • Jorkki89
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 72
                        • Perho

                        #12
                        Tuon kyseisen auton edellisen omistajan kanssa soittelin ja hänen aikanaan ei kuulemma tekniikka puolelle oltu vaihdettu kuin 1 suutin ja sitäkään ei muistanut varmaksi Oli ollut kyseisellä omistajalla 40000 tuohon 208000 saakka mikä nyt mittarissa on. Aika pienellä remontilla selvinnyt jos muiden kokemuksiin vertaa :think
                        ------------------------------------------------------------------------------------
                        BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
                        BMW E39 525iA -03
                        BMW E34 525 tds touring -95
                        BMW E34 525 td -93
                        BMW E30 316i (1.8i) -89

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

                          #13
                          Ei ne kaikki tyyppiviat kerralla tule, esim. korkeapaine pumppu voi kestää 200tkm asti ja joillain se on hajonnut jo 50 tkm. Luulen että varsinkin merkkiliikkeet vaihdatuttaa noi kaikki tyyppiviat kerralla kun eivät viitsi etsiä todellista vikaa ja tiedossa kun on noi kaikki tyyppiviat on helpompi vaihtaa kaikki kerralla. Tiedän auton jolla oli ajettu 200tkm alkuperäisillä suuttimillakin, ennekuin ne piti vaihtaa, eli ei noi N53 nyt niin huonoja ole kuin annetaan ymmärtää.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • Maili
                            BTCF Member
                            • Aug 2011
                            • 444
                            • E-pohjanmaa

                            #14
                            Tuossa omassa 523lci kilometriä 257tkm. Suuttimet,puolat, venttiilikoppa eli huohotin, korkeapaine bensa pumppu, vesipumppu, matalapaine anturi, 1kpl lambda, nox anturi pariin kertaan. Karstat poistettu kertaalleen manuaalisesti imu puolelta.Osaa näistä vaihtanut jo edelliset omistajat.
                            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                            Comment

                            • Juh4
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 5448
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Jorkki89 View Post
                              Tuon kyseisen auton edellisen omistajan kanssa soittelin ja hänen aikanaan ei kuulemma tekniikka puolelle oltu vaihdettu kuin 1 suutin ja sitäkään ei muistanut varmaksi Oli ollut kyseisellä omistajalla 40000 tuohon 208000 saakka mikä nyt mittarissa on. Aika pienellä remontilla selvinnyt jos muiden kokemuksiin vertaa :think
                              Puolat vaihdettu 2013
                              Suuttimia 2012
                              Korkeapainepumppu 2011 ja 2008
                              Nox-sensori 2009 ja 2008

                              Tällaista löytyi BMW:n tietokannasta, eli on sinne tehty ihan kohtuudella remppaa. Ei toki enää viime vuosina ja jos kone ei mitään oirehdi, niin mitäpä sitä murehtimaan.
                              -Official member of BTCF-Sauna team-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎