Announcement

Collapse
No announcement yet.

nokka- akselista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arto
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1079
    • Vaasa

    nokka- akselista

    jos vaihtaa kireemmän nokan niin mitä on järkevää tehdä samalla? Oon suunnitellu m20b25 koneeseen 290 asteista akselia. Ilmeisesti ainakin jäykemmät venttiilijouset? Ja tehon lisäyshän tuolla ei kovin järkyttävä edes ole (muisteekseni jotain 15hp) että sen puoleen tuskin tarvii tehdä kovin radikaaleja muutoksia
    325tds -97
    GSX-R1000 -04
  • Juiza
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 164
    • Lappeenranta

    #2
    Jos raaskit panostaa, niin uusi pakosarja valun tilalle. Bensantarve saattaa kasvaa...ehkä joku ohjelmoitava lastu?
    Ja tietysti tarviit onnea päästöjen kanssa, jon vähäpäästöinen.
    M535i -85
    M5 -89

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #3
      puristussuhteen nosto.
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Arto
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1079
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by Juiza
        Jos raaskit panostaa, niin uusi pakosarja valun tilalle. Bensantarve saattaa kasvaa...ehkä joku ohjelmoitava lastu?
        Ja tietysti tarviit onnea päästöjen kanssa, jon vähäpäästöinen.
        peltisarja löytyykin ja rosteriputkisto.. ja ei ole vähäpäästöinen ohjelmoitava lastu ei onnistu armeijan päivärahoilla
        325tds -97
        GSX-R1000 -04

        Comment

        • Arto
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1079
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by jvakeva
          puristussuhteen nosto.
          miten tapahtuu ja mihin vaikuttaa?
          325tds -97
          GSX-R1000 -04

          Comment

          • Jaska.T
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1535
            • TaNpere

            #6
            Säädettävä nokkapyörä jos nenänkin vaihdat...

            G30 530e Msport
            -------------------------------------------------
            F30 330e Msport
            E60 525d Msport LCI
            E39 530d Touring
            Ex E46 320i coupé
            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
            Ex ALPINA B6
            Ex E34 525i Touring
            Ex E36 328i Coupe
            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
            Never Drive Faster Than
            Your GuardianAngel Can Fly

            Comment

            • LoudPipe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1434

              #7
              Originally posted by Arto
              Originally posted by jvakeva
              puristussuhteen nosto.
              miten tapahtuu ja mihin vaikuttaa?
              No katsos kun nokassa asteet kasvaa niin dynaaminen puristussuhde laskee. Kun staattista suhdetta nostetaan, saadaan dynaaminen suhde taas kohdilleen. 290 astetta on jo varsin pitkäkestoinen nokka, ei varmaan ihan pikkupuristuksilla toimi. Ja nostohan tapahtuu puristustilavuutta pienentämällä

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #8
                Originally posted by LoudPipe
                No katsos kun nokassa asteet kasvaa niin dynaaminen puristussuhde laskee. Kun staattista suhdetta nostetaan, saadaan dynaaminen suhde taas kohdilleen. 290 astetta on jo varsin pitkäkestoinen nokka, ei varmaan ihan pikkupuristuksilla toimi. Ja nostohan tapahtuu puristustilavuutta pienentämällä
                +ottaa huomioon ettei männät koppaa venttiileihin kannen laskun ja nokan noston lisääntyessä het ensimmäisen kerran kun antaa sitä itteään yli 6000/rpm....

                Comment

                • Arto
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1079
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by LoudPipe
                  Ja nostohan tapahtuu puristustilavuutta pienentämällä
                  esim. kantta laskemalla. onko vaihtoehtoja?
                  325tds -97
                  GSX-R1000 -04

                  Comment

                  • Arto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1079
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by LoudPipe
                    290 astetta on jo varsin pitkäkestoinen nokka, ei varmaan ihan pikkupuristuksilla toimi.
                    ja mitenkä tämä toimimattomuus ilmenee?
                    325tds -97
                    GSX-R1000 -04

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Arto
                      esim. kantta laskemalla. onko vaihtoehtoja?
                      Kannen laskeminen on jokkismiesten hommaa...
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Team Eastcorner
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1095
                        • Vimpeli

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Kannen laskeminen on jokkismiesten hommaa...
                        ai meinaakko että otetaan lohkosta siivu pois?
                        Rides:

                        -E28 518i ´86
                        -Audi A6 C5 ´99
                        -VW T4 ´97

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by Team Eastcorner
                          ai meinaakko että otetaan lohkosta siivu pois?
                          Se on taas takametsien poikien puuhastelua...
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • NHB
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1120

                            #14
                            Vai meinaako T3 että jos rahat eivät riitä lastuun, niin jotenkin ne riittäisivät korkepuristeisiin mäntiin ja poraukseen?
                            Last edited by NHB; 07-07-2005, 01:10.

                            Comment

                            • Team Eastcorner
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1095
                              • Vimpeli

                              #15
                              Originally posted by T3
                              Se on taas takametsien poikien puuhastelua...
                              tai purkkaa männän päälle, kestää vähän aikaa.. okei "hieman" OT. palotilaa voi täytehitsata ja näin uudelleen muotoilla, joskin työläämpi vaihtoehto..
                              Rides:

                              -E28 518i ´86
                              -Audi A6 C5 ´99
                              -VW T4 ´97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎