Announcement

Collapse
No announcement yet.

nokka- akselista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arto
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1079
    • Vaasa

    #16
    tuo bs ei mua auta yhtään. kun nyt sais selville että mitä tapahtuu jos sen pelkän nokan vaihtaa? ja jos se ei riitä niin tuskin tarvitsee koko moottoria uudestaan alkaa rakentamaan kun alkaa vaan tulla jo semmoista käsitystä
    325tds -97
    GSX-R1000 -04

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #17
      Originally posted by Arto
      ja mitenkä tämä toimimattomuus ilmenee?
      ei ole tehoja.. kiakuu kyllä. näin yksinkertaistettuna.
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Arto
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1079
        • Vaasa

        #18
        Originally posted by jvakeva
        ei ole tehoja.. kiakuu kyllä. näin yksinkertaistettuna.
        no niin. kun kaikkea ei ole varaa kerralla ostaa ja laittaa niin hyvä jos se toimii sillä pelkällä nokalla..

        1) miten paljon sitä kantta pitäisi sitten laskea että puristukset pysyy kohdallaan? ja miten paljon sitä voi laskea ettei ota männät venoihin kiinni niinkuin joku tuossa jo mainistsi? Ja ennenkaikkea mitä maksaa ja kuka laskee kansia? m-sport nyt ainakin?

        2) saako puristuksia nostettua erilaisilla männillä ja paljonko ne maksaa jos onnistuu?

        jollain on varmasti ollut 290nokka tai 288 ko. koneessa niin vois kertoa kokemuksiaan ja mitä muuta hilpettä oli kiinni?

        Luultavasti monen mielestä tyhmiä kysymyksiä mutta ei se tieto tyhjästä tule..
        325tds -97
        GSX-R1000 -04

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Arto
          1) miten paljon sitä kantta pitäisi sitten laskea että puristukset pysyy kohdallaan? ja miten paljon sitä voi laskea ettei ota männät venoihin kiinni niinkuin joku tuossa jo mainistsi? Ja ennenkaikkea mitä maksaa ja kuka laskee kansia? m-sport nyt ainakin?

          2) saako puristuksia nostettua erilaisilla männillä ja paljonko ne maksaa jos onnistuu?
          1. kaikki mootorikoneistamot pystyvät laskemaan kansia.. ja jos uudessa nokassa tulee enemmän nostoa kuin vanhassa voi jo silloin joutua tekemään mäntiin venttiilitaskut.. m-sport ei itse laske mitään vaan teettää tammer dieselissä..

          2. saa ja maksaa paljon..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Arto
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1079
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by fraatti
            1. kaikki mootorikoneistamot pystyvät laskemaan kansia.. ja jos uudessa nokassa tulee enemmän nostoa kuin vanhassa voi jo silloin joutua tekemään mäntiin venttiilitaskut.. m-sport ei itse laske mitään vaan teettää tammer dieselissä..

            2. saa ja maksaa paljon..
            Onko se kannen laskeminen miten kallista? Ja entä minkälaisessa firmassa pystytään työstämään mäntiä?
            325tds -97
            GSX-R1000 -04

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2558
              • .

              #21
              Originally posted by Arto
              Onko se kannen laskeminen miten kallista? Ja entä minkälaisessa firmassa pystytään työstämään mäntiä?
              Kerro nyt onko se kone alunperin 8.8, 9.4 vai 9,7 puristuksilla?
              288 ja 290 on jo aika rankka nokka ja ainakin itse laittaisin puristukset sinne kympin paremmalle puolelle. Parhaiten puristukset saa nousemaan, kun ottaa lohkosta siivua pois. Saa samat puristukset pienemmällä höyläysmäärällä kuin kannen laskussa.
              Tuommoinen nokka muuten ei voi toimia kunnolla, jos kone on vakio säädöissä. Vaatii ehdottomasti nokalle sopivan lastun tai uudelleen ohjelmoinnin. Samoin voi olla jo hankalaa saada päästöistä läpi, kun ilmamäärämittari alkaa vatkaamaan tyhjäkäynnillä.
              Mutta onnea matkaan teet sitten mitä teet.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • M5 talviautona
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 242
                • Kokkola

                #22
                ei kannata..

                Kaverilla on 25sesta nokan vaihto kokemus.. tehoo katos varmaan se 15heppaa pantiin säädetävä nokka pyörä ja bensanpaineen säädin, peltisatsi + putkisto ja filtteri ja lastu oli jo ennen nokkaa paikalla.. kiihtyvyys huononi jonkun verran uudella nokalla "orkkikseen" verattuna. Kanaville ja puristuksille ei tehty mitään nokkana oli joku 272 tai 274 en muista tarkkaan.. Puristukset oli jotain reilu 9.. En tiiä mikä rupes rajottamaan tehoa? Oliko kanen virtaus parhaiommillaan vakio nokan kans ja virtaus huononi sit liikaa uudella nokalla..?
                nokka pyörää säädettin yötä päivää ei mitään iloa.. Ainut mikä autto oli panna moottorin lämpötilan anturiin lisävastus sarjaan et kone sai lisää soppaa..
                Auto oli katti malli ilman kattia. ja lamda oli talella.. Et se niistä nokan vaihdoista.. Myyjä sanoi et tämä nokka toimii varmasti vakio hilujen kanssa..
                ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                325e 2,7 e30
                318i e30
                535ia e34
                m5 e34
                525 e34
                316i e30
                524td e28 = Ei savua ilman tulta
                Viimesin bemari 316i e36
                Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                Comment

                • NHB
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1120

                  #23
                  No jos kerta anturin puukottaminen auttoi, niin sehän on käynyt sitten laihalla. Pelkilla osilla ei tee mitään jos moottorin säätäminen ei onnistu.

                  Comment

                  • M5 talviautona
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 242
                    • Kokkola

                    #24
                    Autto vähä..

                    Kyllä se anturin huijaus autto sen verran että auto lähtee nyt samaan ku "vakio kunnossakin" Että mitään iloo ei ollut mistään. Rahaa meni vaan vitusti.. Kysyttiin paikalliselta endurance kuskilta et missä vika ku sillä on huippuunsa viritetty 2,5nen (samalla nokalla) jotain 210heppaa ja 280Nm vääntöö.. Se tuumas et tuo ruisku voi olla perseestä ku se on katti mallin.. ois pitänny hommata uus poxi tai joku muu ruisku.. Sit se sano et kanaviin pitää hitsata tavaraa ja tehä joku hyppyri imukanavaan niin sit nokka vois vaikuttaa.. ja puristukset myös nostaa.. Mut luoja tietää sit..?
                    Oon todennu (moni kaveri on myös todennu) jo et ei noita bemuja kannata ees yrittää virittää. tehot laskee..
                    Ne ei sovi ku taviautox ja suttaamiseen lumella ettei perät hajoa..
                    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                    325e 2,7 e30
                    318i e30
                    535ia e34
                    m5 e34
                    525 e34
                    316i e30
                    524td e28 = Ei savua ilman tulta
                    Viimesin bemari 316i e36
                    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎