Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynjäähdyttimen asennuksesta ja Ö lämpöanturi asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4987
    • 013

    Öljynjäähdyttimen asennuksesta ja Ö lämpöanturi asiaa

    Moinen tuli mieleen että onko öljynjäähdyttimen paikan korkeudella merkitystä? Eli yleensähän ne on aika alhaalla mutta onko mitään haittaa jos laittaa ylemmäksi?

    Sama juttu syylärissä että onko korkeudella väliä? Pitäisi isompaa syyläriä vissiin katsella niin miettiny vähän miten asian toteuttaisi..

    Missä Sijaitsee öljyn lämpötila anturi M5ssa?
    Last edited by Janza182; 17-07-2005, 17:45.
  • Miika Tissari
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1802
    • Varkaus

    #2
    Öljyjäähdyttimessä tietääkseni moottorin öljynpaine eli ei luulis korkeuden vaikuttavan asiaan. Syyläri taas jos on liian alaalla, niin varmaan hankaloittaa järjestelmän ilmausta...
    E28 ///M-tech V8 -83
    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4987
      • 013

      #3
      Jep! tämäpä jo selventi asiaa vähän ajattelinkin ett ölppäpaine avittaa asiaa mut toi syyläri oli vähän toinen juttu

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4987
        • 013

        #4
        Kertokaas Missä sijaitsee Öljyn lämpötila anturi ämmä malleissa?

        tuossa eräs kaveri kertoili ett haarottimella painevalon anturin kans samaan ois ihan ok paikka (käytännössä testattu että toimii)

        Paljon on ok öljyjen käyttölämpötila? (normi ölpät)

        Comment

        • Korpisoturi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 473
          • Kristiinankaupunki

          #5
          Hieman offtopic:
          Voiko vanhaa lämppärin kennoa käyttää öljynjäähdyttimena, siis pääsekö öljy kuumana virtaamaan niiden kanavien läpi?

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Janza182
            Kertokaas Missä sijaitsee Öljyn lämpötila anturi ämmä malleissa?
            E34 M5:ssa öljynsuodattimen jalassa tuossa kuvassa osa# 11.

            Edit: Hieman M5 öljyjen lämpötila-asiaa:

            I drive off pretty much straight away after starting the engine. Valve noise is normal when the engine is very cold, but should disappear after a few minutes. I don't rev above 2500rpm until the valve noise stops.

            I don't rev above 3000rpm, or use much throttle, until the water has reached its normal temperature. This only takes 5 to 10 minutes, depending on the weather. At this stage the oil gauge won't have moved from its resting point of 50C (106F).

            When the oil reaches 60C (127F), I increase my rev limit to 4000rpm

            When the oil reaches 70C (149F), I increase my rev limit to 5000rpm

            When the oil reaches 80C (170F), I increase my rev limit to 6000rpm

            After the oil has reached its normal temperature, I increase the limit to the redline, and start to use full throttle. What is normal temperature? This depends on the ambient temperature, how old your oil is, and the driving conditions. On a cold day, just driving around town, my oil temp doesn't go about 95C (205F). On a hot day on the track, it might go as high as 105C (222F).
            Last edited by Leka; 17-07-2005, 18:17.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4987
              • 013

              #7
              Lekalle Kiitos!

              Mut Sanokaas kannattaako toi paikka mitä aikasemmin sanoin vai pitääkö ruveta tekemään paikkaa alemmaks?

              Comment

              • Pluto
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1860
                • Raisio

                #8
                Originally posted by Korpisoturi
                Hieman offtopic:
                Voiko vanhaa lämppärin kennoa käyttää öljynjäähdyttimena, siis pääsekö öljy kuumana virtaamaan niiden kanavien läpi?
                Pääseehän se virtaamaan.. Mutta ota huomioon että öljy on joku 140C? ja 5bar paineella, kuntaas vesi on pikkusen viileempää ja max 1bar painetta.
                BMW F32 435d

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎