Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo tietoa kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti_83
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 491
    • Korpilahti

    Turbo tietoa kaivataan

    Soveltuisiko tuommoinen toyota CT9 turbo tuohon omaan 2.3l neloseen? Itse epäilen et on hieman liian pieni tuohon koneeseen, mutta turbo tietäjät kertokoon mielipiteensä.

    Tuossa vielä linkki kuvaan

    CT9

    Tuossa on mittoja:

    Kompressori siipi 36-38mm
    Pakosiipi 35-36mm

    Eiköhän nuo tehot pitäisi saada tuonna 250-300hv pintaan, elikkä aika lähelle 1 bar ahtoja olisi saatava turbolta.
    Last edited by Matti_83; 05-07-2005, 15:02.
    BMW E38 730 manuaali
    ex E30 318i -91 cabrio
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    kerro ahtimen "mitat" ja paljonko haet tehoa. kuvasta nyt ei paljonkaan selviä mutta aika naurettavalta pilleriltä siinä näyttää
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • TuomasTee
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 529
      • Kotka

      #3
      Ihan liian pieni.

      Eikös tuo ole tuon linkin mukaan muuten tarkoitettu Toyota Terceliin...
      BMW F15 X5 M50d -14

      Comment

      • vpernu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 522
        • Kouvola

        #4
        ku miettii vähän et turbon pakoaukko on 1,5" ni on kyl aikamoinen kuristin..tollasel turbol luulis et ne koneen tehot vaa tippuu ja sulattaa männät ja pakovenat..

        Comment

        • Matti_83
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 491
          • Korpilahti

          #5
          Originally posted by TuomasTee
          Ihan liian pieni.

          Eikös tuo ole tuon linkin mukaan muuten tarkoitettu Toyota Terceliin...
          Taitaa diesel avensiksen vakio turbo, mikä tuolla nurkissa pyörii. Pistetään tuo turbo sivuun odottelemaan sopivaa mopoa, ja hankitaan tilalle "vähän" isompaa. Pistäkääs eri vaihtoehtoja sopivista turboista.

          Tiedossa olisi yksi todella iso holsetti pakosiipi 45-50mm ja turbiini yli 50mm, tarkempia mittoja ei vielä ole, taitaa olla hieman turhan karun kokoinen
          BMW E38 730 manuaali
          ex E30 318i -91 cabrio

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #6
            Lainataan hiukan topikkia. Itsellä turbotus menossa(m20b25) ja nyt olen hommannut uuden käyttämättömän turbon. Pakosiipi on 60mm ja kompressorisiipi 42mm eli todella pieni tuo kompurapuoli.
            Tehotavoitteet itselle ovat n. 250hv (vakioalakerta alennetuilla puristuksilla, 188cc suuttimet, joku cuuleri ja megasquirt).

            Mikäs olisi teidän mielipide? Mitä tuo pieni kompurapuoli aiheuttaa? Ahtojahan tuohon 250hv ei tartte kuin joku 0.6bar, joten omasta mielestä tuo pieni kompurapuoli ei haittaisi ollenkaan? Pakopuoli taasen on ihan ok, ei liian suuri, mutta ei liian pienikään.

            Ohessa kuva turbosta.
            Attached Files
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              Originally posted by Matti_83
              Taitaa diesel avensiksen vakio turbo, mikä tuolla nurkissa pyörii. Pistetään tuo turbo sivuun odottelemaan sopivaa mopoa, ja hankitaan tilalle "vähän" isompaa. Pistäkääs eri vaihtoehtoja sopivista turboista.

              Tiedossa olisi yksi todella iso holsetti pakosiipi 45-50mm ja turbiini yli 50mm, tarkempia mittoja ei vielä ole, taitaa olla hieman turhan karun kokoinen
              kaukana vielä todella isosta. taitaa olla H1 tuo holsetti ja mielestäni tuo on holsetin pienin turbo. tietysti tuotakin saa erikokoisilla pesillä ja siivillä mutta tuo on aikalailla T3 garretin kokoluokkaa.

              holset H1 D/E on aikalailla sopiva siihen mitä haet ja pientä varaa on vielä jäljellä. GT28 garrett on yksi vaihtoehto mikä voisi olla ihan jees tietysti siipi ja pesäkoot on tärkeät tuossakin. vaihtoehtoja on aivan tautisen paljon mutta noi nyt on hyviä vaihtoehtoja, tuon holsetin ainakin itse ottaisin
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • Matiska
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 170
                • Helsinki

                #8
                sivuaa ny vähän aihetta mut...onks kellään tietoo et paljonko irtoo tehoa tällaisella ahtimella: garrett tb25/28 ja sit jos jollakin ois tietoo kyseisen turbon pako/kompura siipien halkaisijasta? kiitokset jo etukäteen...

                Comment

                • Matti_83
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 491
                  • Korpilahti

                  #9
                  Originally posted by LASSI-S
                  kaukana vielä todella isosta. taitaa olla H1 tuo holsetti ja mielestäni tuo on holsetin pienin turbo. tietysti tuotakin saa erikokoisilla pesillä ja siivillä mutta tuo on aikalailla T3 garretin kokoluokkaa.

                  holset H1 D/E on aikalailla sopiva siihen mitä haet ja pientä varaa on vielä jäljellä. GT28 garrett on yksi vaihtoehto mikä voisi olla ihan jees tietysti siipi ja pesäkoot on tärkeät tuossakin. vaihtoehtoja on aivan tautisen paljon mutta noi nyt on hyviä vaihtoehtoja, tuon holsetin ainakin itse ottaisin

                  Nuo oli noin mittoja mitä omistaja kertoi ja ei todellakaan ole h1, tuo on kuvan perusteella halkaisijaltaan lähempänä reikäleipää
                  BMW E38 730 manuaali
                  ex E30 318i -91 cabrio

                  Comment

                  • Matti_83
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 491
                    • Korpilahti

                    #10
                    Hieman asiaa enemmän selvitettynä näyttää siltä että turboksi tulee garretin to3, riittävän herkkä ja tuon pitäisi riittää hieman yli 300hp:n tehoihin vakiokuntoisena.
                    BMW E38 730 manuaali
                    ex E30 318i -91 cabrio

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎