Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28tu asennus eri autoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mcleod
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 60
    • Ruovesi

    m52b28tu asennus eri autoon

    Itselläni on purkuautossa ylimääräisenä m52b28tu tekniikka ja tiedustelen onko se järkevällä työllä mahdollista asentaa toiseen koriin. On tuossa yksi toisen merkkinen harraste ilman tekniikkaa ja katselin että fyysinen asennus ei ole ongelma mutta sählöt on vähän kysymysmerkki. Tuottaako ajonesto suuria ongelmia. luovuttaja autossa on kaikki sähköt yms paikallaan. dme ja ews siruineen ainakin kait tarvitaan. Onko tuhoontuomittu koko homma koneen omaa moottorin ohjausta käyttäen?

    -heikkonen
    e39 540ia m-sport -01
    Opel Commodore gs -67
    Opel Rekord r6 -85
    Opel Senator 3.0 24v -89
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Ei ole mahdotonta.
    Suosittelen yhteyttä käyttäjään Pazi88. Siellä löytyy tietääkseni taito miten ajoneston saa häivytettyä DME:stä.

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #3
      Juu, Pazi88 hoitaa homman ajoneston suhteen joten siitä ei tarvitse huolehtia ainakaan..
      Mihin suunnittelin mottia änkeä?
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • mcleod
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 60
        • Ruovesi

        #4
        Ok. Homma siis etenee. Kohde olisi Opel Senator 3.0 24v
        Oma kone meni siitä toiseen rojektiin. Bmw luovuttaja on manuaali joten helpohko asentaa.
        On vähän helpompi saada osia bemun koneeseen kun c30se mottiin

        Nopeustieto mittarille on vielä vähän avoin, sähköinen anturi laatikon kyljessä alunperin on mutta bemun laatikossa ei taida olla paikkaa sille.
        Last edited by mcleod; 16-04-2018, 14:03.
        e39 540ia m-sport -01
        Opel Commodore gs -67
        Opel Rekord r6 -85
        Opel Senator 3.0 24v -89

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          #5
          Originally posted by mcleod View Post
          Ok. Homma siis etenee. Kohde olisi Opel Senator 3.0 24v
          Oma kone meni siitä toiseen rojektiin. Bmw luovuttaja on manuaali joten helpohko asentaa.
          On vähän helpompi saada osia bemun koneeseen kun c30se mottiin

          Nopeustieto mittarille on vielä vähän avoin, sähköinen anturi laatikon kyljessä alunperin on mutta bemun laatikossa ei taida olla paikkaa sille.
          Bemarissa nopeustieto tulee perästä. Itse triggeri voi tietenkin olla eri hammasluvulla ja signaalin tyyppikin eri mutta eiköhän se tehtävissä ole.
          Ei pitäisi olla bmw koneen siirto toiseen koriin mikään ropleema varsinkaan jos ajonesto disabloidaan.
          Bmw moottorin sähköt ovat yleensä melko selkeästi erillään korin sähköistä mitä kaikista automerkeistä ei todellakaan voi sanoa.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • sunbeam
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 303
            • Hämeenlinna

            #6
            Senaattoriin pitäis laittaa 4.0 v8 ,kaverilla on orkkis senator v8 diplomat kävis varmaan vertailumallina

            Comment

            • sunbeam
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 303
              • Hämeenlinna

              #7

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                Ajoneston saan minäkin pois
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • snoumaan
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 118
                  • seinäjoki

                  #9
                  Itellä oli tuos muutamavuosi sitte samat kujeet. Eli senaattoriin 2.8, joka kuitenki loppu siihen ku siinä raados löyty kokoajan enempi hitsattavaa
                  Peräkin kannattais vaihtaa johonki harvempaan, tai sitten laatikko olla lähempänä ooppelin omia välityksiä. Ja nopeustiedon taitaa saada uudemman omegan abseilla.

                  Comment

                  • mcleod
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 60
                    • Ruovesi

                    #10
                    Originally posted by snoumaan View Post
                    Itellä oli tuos muutamavuosi sitte samat kujeet. Eli senaattoriin 2.8, joka kuitenki loppu siihen ku siinä raados löyty kokoajan enempi hitsattavaa
                    Peräkin kannattais vaihtaa johonki harvempaan, tai sitten laatikko olla lähempänä ooppelin omia välityksiä. Ja nopeustiedon taitaa saada uudemman omegan abseilla.
                    Omassa on onneksi kori kondiksessa. Tuossa on 3.45 välitys. Ei kait se nyt niin tiuha kesäautoon ole.
                    V8 olis kyllä jees mutta pakosarjat menee vähän ikävästi siinä. Kiitos ajoneston poistoa tarjonneille palaan asiaan kun ajankohtaista.
                    e39 540ia m-sport -01
                    Opel Commodore gs -67
                    Opel Rekord r6 -85
                    Opel Senator 3.0 24v -89

                    Comment

                    • -TT
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 192
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by mcleod View Post
                      Omassa on onneksi kori kondiksessa. Tuossa on 3.45 välitys. Ei kait se nyt niin tiuha kesäautoon ole.
                      V8 olis kyllä jees mutta pakosarjat menee vähän ikävästi siinä. Kiitos ajoneston poistoa tarjonneille palaan asiaan kun ajankohtaista.
                      Pistä ooppeli paaliin vaan. Menee aikaa ja rahaa hukkaan tuommoisen kanssa.
                      Ei sitä kukaan halua kuitenkaan, kun on eri moottori tai on ooppeli tai on liian kallis tai... Se on ooppeli täytyy muistaa.
                      Tietysti, jos olet ajatellut pitää sen ikuisesti, niin se on eri juttu.

                      Kun pääsee ooppeleista eroon, niin se on helpotus elämässä
                      Coupe :think
                      sigpic

                      Comment

                      • mcleod
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 60
                        • Ruovesi

                        #12
                        Originally posted by -TT View Post
                        Pistä ooppeli paaliin vaan. Menee aikaa ja rahaa hukkaan tuommoisen kanssa.
                        Ei sitä kukaan halua kuitenkaan, kun on eri moottori tai on ooppeli tai on liian kallis tai... Se on ooppeli täytyy muistaa.
                        Tietysti, jos olet ajatellut pitää sen ikuisesti, niin se on eri juttu.

                        Kun pääsee ooppeleista eroon, niin se on helpotus elämässä
                        Ei se myyntiin tulekaan ollut itsellä jo 13vuotta
                        Koitan pitää käyttikset bemareina ja harrasteet ooppeleina. 3kpl löytyy Ja juu ei niitä tosiaan kukaan ostaa halua.
                        e39 540ia m-sport -01
                        Opel Commodore gs -67
                        Opel Rekord r6 -85
                        Opel Senator 3.0 24v -89

                        Comment

                        • mcleod
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 60
                          • Ruovesi

                          #13
                          Riipasin tänään bmw tekniikan irti luovuttaja autosta. Pienten mittaustoimenpiteiden jälkeen todettu että öljypohja ei taida mahtua kun on tuo simpukka mallin ohjaus senussa opelin koneessa pahka etupäässä + tu koneen katit ei mahdu olemaan. Koneen korvakkeet vain 15cm liian leveällä. Jonkin verran askaretta, noinkohan se v8 menis samalla vaivalla?
                          e39 540ia m-sport -01
                          Opel Commodore gs -67
                          Opel Rekord r6 -85
                          Opel Senator 3.0 24v -89

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11154
                            • Oulu

                            #14
                            Laita e36 koneenkorvat siihen, e34 m50 öljypohja sekä imusihti (tai e38 m52) ja sinkkuvanos m52 pakosarjat, niin helpottaa kummasti.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • mcleod
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 60
                              • Ruovesi

                              #15
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Laita e36 koneenkorvat siihen, e34 m50 öljypohja sekä imusihti (tai e38 m52) ja sinkkuvanos m52 pakosarjat, niin helpottaa kummasti.

                              Kiitos tiedosta. Onko noissa öljypohjissa pahka etupuolella vai muuten matalampi? Voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta kun ei ole kokemusta kuin e39 korisista. Koneen korvat täytyy joka tapauksessa varmaan tehdä itse. Jotain positiivistakin on, kardaani sopii suoraan bmw laatikkoon.
                              e39 540ia m-sport -01
                              Opel Commodore gs -67
                              Opel Rekord r6 -85
                              Opel Senator 3.0 24v -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎