vähä offtopiccina MILLÄ mä tungen ne öljyt sinne? se täyttöproppu on kuitenki aika snadi :/
pm /mail.kin voi vastata....
Keinot on monet, mutta minä laitoin käsikäyttöisellä imupumpulla. Eli sekatavarakaupasta, autotarvikeliikkeestä tms. ostaa sellasen öljyn vaihtoon tarkoitetun pumpun, jolla voi imeä öljyä pois tai vastaavasti pumpata sitä johonkin. Käsikäyttöinen puolen litran pumppu maksaa vajaat 10 euroa ja sähkökäyttöisiä saa about 20 eurolla. Siinä pumpussa on letku, joka laitetaan esim. perän tai vaihteiston täyttöaukkoon ja sit heitetään vellit sisään
Mitäs öljyä tohon ix:n perään pitäs laittaa? Joku lukkohan se sielläkin pitäs olla. Merkkiliikkeestä möi Mobil vs-600 eli samaa mitä etuperäänkin menee.
Menin ne jo vaihtamaankin mut ois kiva saada varmistusta asiasta, koska paikat tällä hetkellä aika tiukilla (jäärataa piikkirenkailla...)
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Mitäs öljyä tohon ix:n perään pitäs laittaa? Joku lukkohan se sielläkin pitäs olla. Merkkiliikkeestä möi Mobil vs-600 eli samaa mitä etuperäänkin menee.
Ihan oikein meni. Lukko on erilainen kuin takavedossa (visko) eikä vaadi öljyltä mitään erityistä.
Kellään mitään tietoa mistä tuota saa? Saksassa tuota suositeltiin 40% kitkalukkoperään, eli vakioperää tiukennettu.. Kuulemma moottoriurheilussa käyttävät.
Omassa kiristetty lukko kilpakäytössä,öljyt hain metroautosta , ei ole ollut ongelmia,muualta ostamalla voi muutaman euron säästää ja sitte ihmetellä onko ne nyt oikeet öljyt ja lukko ei pidä.
Omassa kiristetty lukko kilpakäytössä,öljyt hain metroautosta , ei ole ollut ongelmia,muualta ostamalla voi muutaman euron säästää ja sitte ihmetellä onko ne nyt oikeet öljyt ja lukko ei pidä.
Niin siis mitä öljyä sieltä hait? tuota 90 vai 75 vai jotain muun merkkistä, mitä?
Tiskiltä pyysin e30 m3 lukkoperäöljyä.Myytiin vain irtotavarana jote myyjä haki tyhjän 4l kannun johon 2l öljyä.Tarkkaan en muista mutta tais olla mobilia ja hintaa yli 20 e litra.
Itsellä -89 E30 316i ja perä pitää vähän ääntä.
Saako Vaasasta tota öljyä jostain, vai pitääkö tilata jostain?
Ja tosiaan minkä merkkistä ja mallista tuohon tulisi laittaa?
Paljonkos sinne muuten menee sitä öljyä?
Itsellä -89 E30 316i ja perä pitää vähän ääntä.
Saako Vaasasta tota öljyä jostain, vai pitääkö tilata jostain?
Ja tosiaan minkä merkkistä ja mallista tuohon tulisi laittaa?
Paljonkos sinne muuten menee sitä öljyä?
paat vaan sinne sitä mobil vs600:sta... pitäis varmaan löytyä...
0.9-1.1 litraa... ku auto on suorassa niin eihän sinne liikaakaan voi laittaa
Itsellä -89 E30 316i ja perä pitää vähän ääntä.
Saako Vaasasta tota öljyä jostain, vai pitääkö tilata jostain?
Ja tosiaan minkä merkkistä ja mallista tuohon tulisi laittaa?
Paljonkos sinne muuten menee sitä öljyä?
Niin ja mistä tiedän onko mulla lukkoperä?
Pitäskö lukea rekisteriotteessa?
Niin ja mistä tiedän onko mulla lukkoperä?
Pitäskö lukea rekisteriotteessa?
Rek. otteen kanssa paikalliseen merkkilikkeeseen, ne kertoo tarkkaan millaisella varustuksilla auto on uutena luovutettu asiakkaalle.
Jos epäilet / on syytä epäillä auton alkuperäisyyttä ( jos joku tuuninki pirssi ) niin kokeilemalla.
Rek. otteen kanssa paikalliseen merkkilikkeeseen, ne kertoo tarkkaan millaisella varustuksilla auto on uutena luovutettu asiakkaalle.
Jos epäilet / on syytä epäillä auton alkuperäisyyttä ( jos joku tuuninki pirssi ) niin kokeilemalla.
Tai sitten katsomalla löytyykö perän numero-sarjasta S-kirjainta
Perään voi myös laittaa Liqui-Molyn perä öljyä. Paikallisessa varaosaliikkeessä suositeltiin just tätä öljyä. Aika kallista öljyä mutta luulen että on hintansa arvoinen. Valmistajan sivuilla:
Differential, rear (System capacity: 1.7l)
FULLY SYNTHETIC HYPOID-GEAR OIL (GL5)LS SAE75W-140
Fully synthetic Hypoid gear oil with LS- additive for passenger ve-hicles, particularly BMW vehicles with locked axle systems and extended periods between oil changes as well as numerous Japa-nese transmission types. Suitable for the highest load carrying capa-cities.
Employment:
High-load vehicle hypoid transmissions. Particularly BMW vehicles with and with-out locked differential axle systems, manual transmissions and ancillary units. The manufacturer?s operating instructions must be followed.
Automobile release:
API GL 5
Liqui Moly recommend this product for vehicles for which the following specifications are required:
BMW Hinterachsgetriebeöl; Scania STO 1:0, VME; ZF TE-ML 05D, 12D, 16G
Comment