Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 318i 2008 nokkaketjun murhe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    BMW 318i 2008 nokkaketjun murhe

    Auto on ajettu vuosimallia 2008 ja ajettu alle 150k km. Mitään ennakoitavaa murhetta ei moottorista kuulunut, vaan normaalin parkkeerauksen jälkeen uudelleen käynnistys aiheutti rusahtavan äänen ja homma loppui siihen, eli auto ei enää käynnistynyt.
    Nyt on jo mennyt aikaa pari kuukautta asian selvittämiseksi, ja tilanne on tämä:
    Auto oli hinattu Hangosta Saloon huoltoon jossa hoidetaan mm Bemareita.
    Moottorin avaaminen on jo maksanut hinaamisineen 1000€ ja asiassa on selvinnyt mm:
    Irroitimme moottorin ja purimme moottorista öljypohjan(moottorissa n.4,5l öljyä) öljypohjassa jakoketjun laahaimen ohjauspultti katkennut sekä ohjauksesta/laahaimista palasia jotka kulkeutuneet öljypumpun imuaukosta pumppuun ja estäneet pumpun tehollisen toiminnan. Metallia/muovia kertynyt venttiilienajoituksien säätösolenoidien sihtiin. Öljynkierto kanteen puutteelinen ja ketjunkiristin ei toiminut joten ketju löystynyt entisestään ja hypännyt tämä on nähdäksemme tapahtumaketjun marssijärjestys se missä vaiheessa ohjaimen pultti on katkennut on epäselvää. Sylinterikantta ei ole irroitettu mutta tutkimuksissa nokka-aks.pukit/kiinnityskannet ovat murtuneet joten useampi venttili vaurioitunut ajoituksen seotessa ja venttiilien osuessa mäntään. Korjauskustannuksista , uusi moottori 5386e + tarvittava muutososa 36,75, käytetyn moottorin saatavuutta selvitetty (ei suomessa) englannista löytyy.

    Tähän vastaa auton myynyt liike:
    Mittasitteko ketjua että onko se kuinkapaljon venynyt ?

    Huolto vastaa tähän:
    Tarkkaan venymämittaan päästääkseen olisi ostettava uusi ketju vertailupohjaksi > kustannus n.80e mutta ajoitusmerkkien mukaan vajaan ketjulenkin

    Myyjä vastaa auton omistajalle näin:
    Tosiaan jonkinlaisen vikaselvityksen korjaamolta sain ja hinta-arvionkin uudella moottorilla.

    Korjaamon vikaselvityksen mukaan moottorivaurio johtuu jakoketjun ohjurin/laahaimen palasista. Vikadiagnoosissa ei oltu mainittu ketjun venymistä, sitä kysyin korjaamolta vielä ja sain tiedot että vajaan ketjulenkin verran oli venymää.

    Mielestäni siis vian aiheuttaja on tuo venynyt ketju.

    Ketjulenkin verran venynyt jakoketju pitää jo ääntä ajaessa, joten jos asiaan olisi puututtu hyvissä ajoin olisi korjauskustannukset olleet murto-osan nyt annetusta summasta.

    Koska vian aiheuttaja on venynyt ketju jota ei ole korjattu ajallaan ja moottori vaurio on seurannaisvahinkoa, emme siis ole vastuussa moottorin korjauksesta/vaihdosta aiheutuvista kustannuksista.

    Nyt kuluttaja-asiamies ehdottaa, että auton omistaja siirtäisi auton BMW:n viralliseen huoltoon ja saisi sieltä "asiantuntijan" lausunnon siitä, voiko vika johtua kuluttajan virheestä vai onko vika sellainen jossa vastuun kantaa joko myyjä tai jopa BMW?
    Jos olen ymmärtänyt oikein, niin itse ketju ei ole katkennut, ketjunkiristin on ehkä jumittunut, mikä tuo katkennut pultti on? ja konetta käynnistettäessä on nokkaketju ilmeisesti hypännyt ketjupyörien yli.
    Kysymyksiä:
    Miten voisi tavan kuluttaja huomata mitään hälyyttävää ilman että moottorista on kuulunut mitään outoja ääniä. Olen itse ollut kyseisen auton kyydissä, ja se oli itseasiassa minusta hiljaisempi kuin oma 520da samaa vuosikertaa.
    Mitä mieltä olette, onko kuluttaja ollut huolimaton ja häntä voi syyttää virheen huomaamattomuudesta, vai onko auton myyjä vastuussa myymänsä auton epätavallisen aikaisin esiintyvästä viasta ja sitä kautta siis jopa BMW olisi vastuussa laaduttomasta teknologiasta?
    Vaikka 318i:n moottorissa onkin nokkaketju edessä, se ei tarkoita, että tavan kuluttajan pitäisi epäillä vähän väliä ja tarkistaa tilanne ilman mitään merkkejä itse moottorin käynnissä, saatikka kun tuo perkeleen ketju on BMW:n mielestä ikuinen ilman mitään tarvetta vaihtoihin kuten nokkahihnat?
    Last edited by markku55; 27-05-2018, 00:31.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #2
    Kauanko on aikaa auton ostosta? Se on olennainen kysymys.
    Jos alle puoli vuotta, väittäisin että myyjäliike on vastuussa kuluista osittain.

    Se, kuinka kulut jakautuvat on sopimuskysymys ja siihen vaikuttaa auton ikä ja ajetut kilometrit.
    Sanoisin että tuossa tapauksessa 50/50 tai sitten hieman enemmän asikkaalle voisi kulut jakautua.

    En ole ammattilainen mutta jotain aiheesta tiedän.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • markku55
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2015
      • 200
      • Hanko

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Kauanko on aikaa auton ostosta? Se on olennainen kysymys.
      Jos alle puoli vuotta, väittäisin että myyjäliike on vastuussa kuluista osittain.

      Se, kuinka kulut jakautuvat on sopimuskysymys ja siihen vaikuttaa auton ikä ja ajetut kilometrit.
      Sanoisin että tuossa tapauksessa 50/50 tai sitten hieman enemmän asikkaalle voisi kulut jakautua.

      En ole ammattilainen mutta jotain aiheesta tiedän.
      Kuten aluksi kerroin, niin autolla on ajettu alle 150.000km ja se on vuosimallia 2008. Nykyinen omistaja osti auton 3v sitten.
      Kyse ei liene mistään takuusta, vaan kuluttajan suojasta, jossa määritellään tuotteen normaali käyttöikä ja mm tässä tapauksessa, koska todennäköisesti ketjun kiristin ei ole toiminut oikein, lienee kyse piilevästä ongelmasta joka ei ole normaalia autolle jonka nokkaketjulle ei ole edes määritelty mitään vaihtoaikaa, vaan sen pitäisi olla ikuinen. Olkoonkin, että oikea taho korjaamaan aiheutuneet vauriot kuuluu viimekädessä BMW:lle, niin lain mukaan kuluttajalle vastaa myyjä ongelmista, kuluttajan ei siis tarvitse ottaa yhteyttä valmistajaan vaan tuotteen myyjään.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        #4
        Tule ihmeessä kertomaan jos saat jotakin korvauksia. En jaksa uskoa yhtään asiaan jos auto ollut noin kauan oston jälkeen ajossa.
        Bmw voisi ehkä ottaa osaa kuluihin mutta metrejä on jo aika paljon ja auto vanha. Merkkiliikkeen huoltokirjasta voi olla apua.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • markku55
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2015
          • 200
          • Hanko

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Tule ihmeessä kertomaan jos saat jotakin korvauksia. En jaksa uskoa yhtään asiaan jos auto ollut noin kauan oston jälkeen ajossa.
          Bmw voisi ehkä ottaa osaa kuluihin mutta metrejä on jo aika paljon ja auto vanha. Merkkiliikkeen huoltokirjasta voi olla apua.
          Voin kertoa miten käy, mutta kys ei siis ole minun autosta, vaan exäni joka naisena ei oikein osaa asiaa ajaa, kuluttaja-asiamies on ilmeisen positiivisella kannalla, mutta tarvitsisi vielä merkkikorjaamon mielipiteen tapahtumien mahdollisesta teknisestä kulusta ja siten päästäisiin asian ytimeen, eli siihen mikä on murheen alkuperäinen aiheuttaja ja kuten hän sanoo, onko kuluttaja itse aiheuttanut ongelman tai ollut huolimaton ajatellen autosta kuuluvien outojen äänien reagointiin. Kuten taisin jo kertoa, niin tiedän, ettei autosta kuulunut mitään kummallista joka olisi herättänyt huomiota meikäläiselle, eli nokkaketju ei todellakaan pitänyt mitään ääntä ennen kuin se lopulta ilmeisesti hyppäsi ketjupyörien yli. Liika venyminen olisi alkanaut pitää ääntä, mutta koska sitä ei kuulunut, epäilen ketjunkiristäjän pettäneen.

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3599
            • Raisio

            #6
            Kaikki autoilijat eivät osaa hahmottaa esim käynnistyksen jälkeen tulevia ääniä. Osa kokee alkurahinat ja rääkäisyt normaalilsi starttausääniksi.

            Löysä ketju ja/tai väsähtänyt kiristin voinut oireilla jo kuukausia tai sitten ei.

            Joillain posahtaa jakopää alle 100tkm, toiset pääsee +200tkm, mutta toi ikä ja noin 150tkm, ollaan jo lottotuurin puolella.

            Uus vaihtokone maksaa olettaen että kyseessä sedan, auton käypäseen arvoon nähden hunajaa ja käytetyn ja samalla kestoltaan täysin arpakuntoisen koneen laitto asennuksineen vie myös useamman tuhatlappusen.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              #7
              3 vuotta ? Unohtakaa korvaukset, eihän kukaan/mikään uskalla myydä mitään kenellekkään jos tästä jutusta tulee korvauksia maksettavaksi. Oikeasti.

              Tämä kyseinen premium-merkki mikä tämän foorumin aiheena on rupeaa hiljalleen valumaan ynnämuita-osastolle kun näitä ongelmia lukee. Valitettavasti.
              Last edited by jr66; 27-05-2018, 21:24.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2732
                • Tampere

                #8
                Lukemani perusteella näkisin tämän tapauksen enemmänkin auton valmistajan eli BMW:n kuin myyjän virhevastuuna.

                Asiassa on toistaiseksi edetty mielestäni järkevästi ja pyritty selvittämään moottorivaurion aiheuttajaa objektiivisesti. Samaten auton myyjään on oltu yhteydessä ja myyjällä on ollut mahdollisuus tarjota vastine niillä taustatiedoilla, joita moottoria tarkastanut korjaamo on selvittänyt. Tarkastuksesta on tosin kertynyt jo huomattavia kustannuksia, joten auton omistajan intresseissä ei varmasti ole kasvattaa vian selvittelyyn kuluvia menoja, vaan löytää ratkaisu mahdollisesta korvausvelvollisuudesta ja korjauskulujen ja vastuiden neuvottelusta.

                Yleensä auton ostajan on näytettävä virheen olemassaolo, ellei laista tai sopimuksesta johdu muuta. Tästä lähtökohdasta poiketen kuluttajariitalautakunta on joissakin ratkaisukäytännössään katsonut, että jos autosta rikkoutuu jokin osa huomattavasti ennen sen normaalia kestoikää, eikä sille ole mitään ilmeistä syytä, on myyjäpuolen virhevastuusta vapautuakseen esitettävä selvitystä siitä, että rikkoutuminen johtuu jostain ostajan puolella olevasta seikasta.

                Nyt myyjä on korjaamolta saatujen tietojen perusteella antanut lausunnon, jonka perusteella mahdollinen epätavallinen ääni on saattanut olla kuultavissa jo ennen moottorivaurion syntymistä. Usein auton käyttöohjekirjoissakin taitaa olla mainittu mm. että auton käytön yhteydessä on kiinnitettävä huomiota epätavallisiin tai poikkeaviin ääniin ja oltava yhteydessä valtuutettuun huoltokorjaamoon. Hankalaksi menee, jos käyttäjä ei osaa tunnistaa poikkeavia ääniä elleivät ne ole erityisen voimakkaita. Nokkaketjun ongelmissa kylmänä käynnistyksessä ketju saattaa pitää voimakkaampaa ääntä, mutta toinen asia on, osaako tällaista ääntä erottaa ja erityisesti silloin kun ei ole auton edessä kuuntelemassa.

                Nokkaketjun venymisen seurauksena syntyvä moottorin rikkoutuminen ennen sen normaalin kestoiän kulumista ei tässä tapauksessa osoita auton olleen virheellinen ostotilanteessa, jolloin mahdollinen virhevastuu kohdistuu mielestäni auton valmistajaan.

                Moottorin rikkoutumista voidaan pitää kuluttajansuojalain 5 luvun 14 §:n 3 kohdan mukaisena tavaran virheenä, jos asiassa ei ole esitetty riittävää selvitystä siitä, että tavara olisi rikkoutunut ostajan menettelyn vuoksi.

                Tavaran virheen johdosta auton omistajalla olisi oikeus kuluttajansuojalain 5 luvun 19 §:n mukaiseen hinnanalennukseen, jonka määrä perustuu auton ikään, ajomäärään, virheen laatuun ja korjauskustannuksiin. Koska auto tulisi korjauksen myötä iältään ja ajomäärältään ostajan aiheellisia odotuksia parempaan kuntoon, on todennäköistä että auton omistajan edellytetään osallistuvan korjauskuluihin.

                Edelleen kuluttaja-asiamiehen ehdotus autonvalmistajan suorittamaan tarkastukseen olisi tässä mielessä järkevä, koska valmistajan edustaja todennäköisesti haluaa tutkia asiaa itse, jos arvioinnin lähtökohtana olisi kyse autonvalmistajan virhevastuun selvittämisestä. Tässä mielessä riippumattoman korjaamon jo tekemä selvitys ja lausunto on auton omistajan ja kuluttajaviranomaisen työn kannalta hyödyllinen vertailukohta.

                Edellä kirjoittamani ovat vain omaa pohditaani. Olisi kuitenkin kiinnostavaa kuulla miten asiassa edetään ja millaiseen ratkausuun lopulta päädytään.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1828
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by markku55 View Post
                  Mitä mieltä olette, onko kuluttaja ollut huolimaton ja häntä voi syyttää virheen huomaamattomuudesta, vai onko auton myyjä vastuussa myymänsä auton epätavallisen aikaisin esiintyvästä viasta ja sitä kautta siis jopa BMW olisi vastuussa laaduttomasta teknologiasta?
                  Mites se aikamme suuri ajattelija, Clint Eastwood, sanoikaan eräässä elokuvassaan: Opinions are like assholes, everyones got one.

                  Tietenkin se harmittaa, että autoon tulee 5000€ vika. Itseäni harmittaisi kuin pientä oravaa. Mutta laitapa itsesi autokauppiaan rooliin; olisiko sinusta reilua, että joutuisit osallistumaan 3v sitten myymäsi käytetyn auton korjauskustannuksiin siksi että design on alunperin susi? Entä BMW, saisitko heidät korvaamaan korjauksen ... 10v/150tkm vanhaan autoon, joka mielestäsi on kuin uusi, mutta valmistajan näkökulmasta jo 3-5v sitten suunnitellun kestoiän ylittänyt? Ongelma on yleinen, tälläkin foorumilla joka kymmenes viesti koskee tämän vuosituhannen nelipyttyisten koneiden jakopääongelmia, mutta ei BMW silti ole myöntänyt ongelmaa eikä ottanut vastuuta. Onnistuisitko sinä muuttamaan heidän kantansa, ehkäpä?

                  Se nyt on kuitenkin fakta, että se auto ei tule kuntoon tämän foorumin mielipiteillä eikä täältä löydy osallistujaa korjauskuluihinkaan. Viisastelua, "kaikkienalojen asiantuntijoita" ja sympatiaa täältä kyllä saat jos sitä pyydät.

                  Itse purisin hammasta, kaivaisin kuvetta ja laittaisin auton kuntoon. Kysyisin toki osallistumista korjauskustannuksiin asiallisesti ja kuluttaja-asiamiehen avulla BMW:ltä, mutten haaskaisi enää yhtään euroa sen hajonneen koneen diagnosointiin tai mielipiteiden hankintaan.

                  Olen pahoillani exääsi kohdanneesta kohtalosta.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #10
                    Mistähän kummasta sellainen ajatusmalli edes tulee että 10v 150tkm autosta jonkun hajotessa maksaja löytyy muualta kuin ko auton omistajasta? Ne on niitä riskejä mitä autoiluun sisältyy, jos ei semmoista kestä niin kannattanee pysyä takuunalaisissa laitteissa tai hylätä yksityisautoilu :think

                    Tuommoinen 3-5v vanha huoltohistorian omaava auto voisi saada jotain goodwilliä maahantuojalta mutta noin vanha tuskin saa enää mitään. Ja merkkiliikkeessä sen korjaaminen omaan piikkiin ei kovin fiksua ole.

                    Vaihtokone jostain ja nyrkkipajalla kiinni, tai myyntiin tuollaisenaan. Auton arvo nyt ei ehjänäkään montaa tonnia enää ole.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #11
                      Mun mielestä kuluttaja-asiamieheltä ihan älytön ehdotus lähteä hinauttelemaan autoa jollekin toiselle korjaamolle ja teettämään siihen vielä lisää tutkimuksia, kun se on ihan satavarma asia, että mikään merkkiliike ei ilmaiseksi tee tuollaiseen autoon yhtään mitään, eli hinauksen ja auton tutkimisen maksaa työn tilaaja. Kenen puolella se kuluttaja-asiamies oikein on?


                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Mistähän kummasta sellainen ajatusmalli edes tulee että 10v 150tkm autosta jonkun hajotessa maksaja löytyy muualta kuin ko auton omistajasta? Ne on niitä riskejä mitä autoiluun sisältyy, jos ei semmoista kestä niin kannattanee pysyä takuunalaisissa laitteissa tai hylätä yksityisautoilu :think

                        Tuommoinen 3-5v vanha huoltohistorian omaava auto voisi saada jotain goodwilliä maahantuojalta mutta noin vanha tuskin saa enää mitään. Ja merkkiliikkeessä sen korjaaminen omaan piikkiin ei kovin fiksua ole.

                        Vaihtokone jostain ja nyrkkipajalla kiinni, tai myyntiin tuollaisenaan. Auton arvo nyt ei ehjänäkään montaa tonnia enää ole.
                        Juurikin näin. Kyllä pitää pokkaa olla että 3 vuotta ostamisen jälkeen lähtee myyjäliikkeelle valittamaan rikkoutuneesta autosta. Maahantuojalta voi aina koittaa mutta hyvin epätodennäköistä tässä tapauksessa.

                        Vanha käytetty auto johon voi tulla vikaa jos monenmoista. Järki käteen ja kättä taskuun tai kuten nixu ehdotti että myyntiin rikkinäisenä ja toyota kaupoille.
                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        • markku55
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2015
                          • 200
                          • Hanko

                          #13
                          Kuten sanoin, niin vaikka auton valmistaja olisi laaduttomuuden aiheuttaja, ei asiakkaan tarvitse hoitaa asiaa valmistajan vaan myyjän kanssa.
                          Itselläni on 520da, myös vm 2008, jonka ketjunkiristäjässä todettiin oikeasti valmistusvirhe ja BMW otti yhteyttä omistajiin koska ketjunkiristäjän kapasiteetti ei riittänyt auton eliniän verran kiristämään sinä aikana tapahtunutta venymistä. Minunkin autoni piti kuulua "takaisinkutsun piiriin", eli vaihtamaan kiristäjä uuteen ja riittävän pitkän kiristyspituuden kiristimeen, mutta koska auto oli vaihtanut omistajaa juuri niihin aikoihin jolloin ongelmasta tiedoitettiin, niin jäin ilman tiedoitetta. Nyt on hanskalokerossa uusi ketjunkiristäjä, mutta senkin vaihto maksaa aika paljon, eli olen tarkkana ja kuuntelen kaikkia ääniä mitä mistään kuuluu, jotta voisin reagoida kun mahdollinen ongelma alkaa.
                          Voisin toisaalta sanoa, että eihän nuo KAIKKI ns ongelmabemarit saa "tartuntaa", jos saisi, kukaan ei enää ostaisi bemaria, eli ongelman osuus lienee mieluummin muutama prosentti kuin vaikkapa kymmeniä prosentteja.
                          Olisi siis suorastaan ihme jos 2 litran koneet olisi todellisia ongelmia ja jotkut kutenkin ajaa niillä 4-500.000km???

                          Comment

                          • markku55
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2015
                            • 200
                            • Hanko

                            #14
                            Originally posted by Bullitt View Post
                            Mun mielestä kuluttaja-asiamieheltä ihan älytön ehdotus lähteä hinauttelemaan autoa jollekin toiselle korjaamolle ja teettämään siihen vielä lisää tutkimuksia, kun se on ihan satavarma asia, että mikään merkkiliike ei ilmaiseksi tee tuollaiseen autoon yhtään mitään, eli hinauksen ja auton tutkimisen maksaa työn tilaaja. Kenen puolella se kuluttaja-asiamies oikein on?
                            Eli Sinä BMW ammattilaisena olet sitä mieltä, että 150.000km ajetun Bemarin nokkaketjun kiristäjän tai itse ketjun ongelmat on ihan ok ja hyväksyttävää?
                            Helvata, pitääpä nopeasti vaihtaa tuo oma Bemari johonkin halvempaan mutta kestävämpään ranskalaiseen?

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by markku55 View Post
                              Eli Sinä BMW ammattilaisena olet sitä mieltä, että 150.000km ajetun Bemarin nokkaketjun kiristäjän tai itse ketjun ongelmat on ihan ok ja hyväksyttävää?
                              Helvata, pitääpä nopeasti vaihtaa tuo oma Bemari johonkin halvempaan mutta kestävämpään ranskalaiseen?
                              Se mitä mieltä ongelmasta joku täällä foorumilla on toissijaista, tuossa puhuttiin järkeä päähän. Ei tuolle keissille löydy muuta maksajaa kuin auton omistaja, turha aiheuttaa itselleen lisäkuluja hinauttamalla autoa kalliisiin lisätutkimuksiin.

                              Ja todellakin omistat riskiryhmään kuuluvan konetyypin auton. Se kannattaa korjata ajoissa, tai sitten ajaa riski tiedostaen ja tilannetta seuraten. Tai vaihtaa autoa/merkkiä.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎