Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liian ohuet öljyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    Liian ohuet öljyt?

    Tein juuri M50b25 koneeseen kansiremontin ja laitoin koneeseen nesteen 5w40 öljyt. No nyt näyttäisi siltä kun kone on kylmä niin öljyt pysyy sisällä mutta kun lämpiää niin puskee jostain läpi tiputtaen pakoputken päälle.. näyttäisi vuotavan venakopan takapäädystä mutta en ole sata varma vielä?! Ennen oli koneessa 10w60 öljyt ja ei ollut ongelmia. Olisikohan öljyt liian ohuet? kaikki pultiti ja mutterit on kireällä.
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by visa e36
    Tein juuri M50b25 koneeseen kansiremontin ja laitoin koneeseen nesteen 5w40 öljyt. No nyt näyttäisi siltä kun kone on kylmä niin öljyt pysyy sisällä mutta kun lämpiää niin puskee jostain läpi tiputtaen pakoputken päälle.. näyttäisi vuotavan venakopan takapäädystä mutta en ole sata varma vielä?! Ennen oli koneessa 10w60 öljyt ja ei ollut ongelmia. Olisikohan öljyt liian ohuet? kaikki pultiti ja mutterit on kireällä.
    no ei pitäisi kyllä olla todellakaan liian löysät öljyt...melkeimpä parhaimmat mitä tolle koneelle voi suositella! stefojen vaihto jos ei vuoto lopu...saattaa olla kovettunu jos auto on joskus esim autoliikkeen pihassa seisonu pitkään paikallaan

    Comment

    • energy
      BTCF Member
      • May 2003
      • 1694
      • Haukipudas, Oulu

      #3
      Kysytään paremminkin, että oliko Mobilin öljyt?

      On jo parinkin koneen (opelin ja bemarin) kanssa käynyt niin että mobilin öljyt ei pysy sisällä, tulevat joka tiivisteestä ulos ja kone alkaa savuttaa + syö öljyä. Vika on korjaantunut heittämällä mobilit mäkeen ja Castrolit tilalle...

      Toisaalta nuo vanhat tiivisteet tahtoo alkaa vuotamaan jos niillä kasaa koneen remontin jälkeen.
      Last edited by energy; 13-07-2005, 00:06.
      :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
      :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
      :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #4
        Mobil (5W-50) pysyy hienosti sisällä. EI laske tikussa yhtään 10tkm matkalla. Saattaa autolla olla enempi vaikutusta kuin öljyllä?
        Last edited by Kilpuri; 13-07-2005, 00:21.
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • energy
          BTCF Member
          • May 2003
          • 1694
          • Haukipudas, Oulu

          #5
          Originally posted by Kilpuri
          Mobil (5W-50) pysyy hienosti sisällä. EI laske tikussa yhtään 10tkm matkalla. Saattaa autolla ola enempi vaikutusta kuin öljyllä?
          Siis tokihan autolla on vaikutusta, ongelma näyttäs olevan näissä vähän enemmän työnnetyissä koneissa joilla on se 300tkm rikottu jo
          :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
          :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
          :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Toisaalta...mitähän se kertoo öljyistä jotka eivät tunkeudu edes rikkinäisten tiivisteiden läpi?

            Comment

            • energy
              BTCF Member
              • May 2003
              • 1694
              • Haukipudas, Oulu

              #7
              Originally posted by Hemi
              Toisaalta...mitähän se kertoo öljyistä jotka eivät tunkeudu edes rikkinäisten tiivisteiden läpi?
              Eihän tässä rikkinäisistä tiivisteistä puhuttu, ellei sitten esim. hieman kovettunutta tiivistettä lueta "rikkinäiseksi"? Kun taas toisaalta... itseäni ei ainakaan kiinnostaa tehdä täydellistä koneremonttia paljon ajettuun koneeseen vain siksi, että saisin mobilit sisään. Kuitenkin Castrolin öljyt täyttävät mm. BMW Longlife laatuvaatimukset ja niillä kone ei savuta, syö öljyä eivätkä tiivisteet vuoda. Ainahan se on hyvä että öljy tunkeutuu joka paikkaa mutta rajansa kaikella
              :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
              :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
              :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Jos öljyt ei pysy koneessa on jokin tiiviste/stefa AINA jostain rikki...tämä on kuitenkin fakta.

                Comment

                • takahiki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 203
                  • home

                  #9
                  pakoputken päälle.. näyttäisi vuotavan venakopan takapäädystä


                  ensimmäisenä tulisi mieleen että se venttilikopan tiiviste vaihtoon,ei varmaankaan ole mallia ensimmäinen joka irtiotonjälkeen ei enää pidä.
                  Jos olet osannut kone remontinkin tehdä niin varmaankin myös tuo venttiilikopan ristiinkiristyskin on tullut tehtyä?

                  Comment

                  • DiisseliKiisseli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 550
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by energy
                    Kysytään paremminkin, että oliko Mobilin öljyt?

                    On jo parinkin koneen (opelin ja bemarin) kanssa käynyt niin että mobilin öljyt ei pysy sisällä, tulevat joka tiivisteestä ulos ja kone alkaa savuttaa + syö öljyä. Vika on korjaantunut heittämällä mobilit mäkeen ja Castrolit tilalle...

                    Toisaalta nuo vanhat tiivisteet tahtoo alkaa vuotamaan jos niillä kasaa koneen remontin jälkeen.
                    Mulla on kans kokemuksia 300tkm ajetusta bensa Mazdasta jossa Mobilit ei pysyneet sisällä. Vei siis öljyä hieman enemmän kuin joillain toisilla öljyillä. Ei ne tulleet tiivisteistä ulos vaan ilmeisesti paloivat bensan seassa ja menivät pakoputkesta pihalle. Täyssynteettiset Mobilit oli vain liian ohuet sille koneelle. Kai ne venttiilivarren kumeista meni läpi.

                    Comment

                    • visa e36
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 753
                      • Järvenpää

                      #11
                      Tottakai olen koneeseen uudet tiivisteet laittanut jokapaikkaan eikös se ole ihan perus juttu! Täytyy vielä kokeilla castrollilla. Pultit ja mutterit on ristiin kiristetty.
                      Nykyiset
                      -63 Pontiac Catalina convertible
                      -05 E53 X5 3.0d

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        #12
                        Siitähän tässä lähetään että jossain on nyt sattunut moka kootessa tai joku stefa/tiiviste vuotaa.
                        Koska moottorihan pitäisi olla suhteellisen uuttavastaava tiivistyksiltään jos ne on huolella remontissa tehty, ja uudet tiivisteet pitävät aivan 100% varmasti öljyt sisällä vaikka laittaisit juurikin luirumobilit.

                        Se taas johtuu siitä että ralliformula on tosi notkeeta kuumana ja se tuntuu kyllä hyvin helpolla tulevan läpi jos on tiivisteissä sanomista, toisin kun esm joku 10w 60 tws esm koska se on kuumanakin paljon jäykempää tavaraa..


                        Itsellä tulee mieleen entinen rst escort missä oli alkuperänen moottori aika remonttikunnossa ja siellä ei tuntunut oikein mikään kestävän sisällä.
                        Kun moottorin remppasi alkoi mobilitkin kiltisti kestämään sisällä, tosin niiten käyttänyt kun sisäänajon aikana ja sitten TWS koneeseen.
                        Se onkin ainut öljy mitä tollasissa korkeeviritteisissä ahdetuissa koneissa uskallan käyttää.

                        535 nykysin kestää ainaskin hyvin castrolin 5w 40 löröt sisällä..

                        Comment

                        • jay73
                          Newbiemmer
                          • May 2005
                          • 24

                          #13
                          Mul ei ainakaan omegassa pysyny mobilit sisällä. Sama vika oli täs 535:ssa, mut en tiedä mitä öljyy siinä oli. Itse olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen Valvolinen MaxLife -öljyyn. Tuntuu toimivan oikein hyvin tässä Bemussakin.

                          Comment

                          • HarzaTheMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 458
                            • Sawo

                            #14
                            Tuo venttiilikopan vuoto on aika yleistä monessakin autossa ja se tahtoo sotkea sitten enemmältikin paikkoja. Tuli viikonloppuna laitettua uudet tiivisteliimat kopan vanhan tiivisteen väliin kun säädin venttiilien välykset, vuoto loppui saman tien eikä ollut mitenkään vaikea homma. Öljynä Mobil RF1 5W-50.
                            ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Nesteen öljyt = Paskaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎