Tein juuri M50b25 koneeseen kansiremontin ja laitoin koneeseen nesteen 5w40 öljyt. No nyt näyttäisi siltä kun kone on kylmä niin öljyt pysyy sisällä mutta kun lämpiää niin puskee jostain läpi tiputtaen pakoputken päälle.. näyttäisi vuotavan venakopan takapäädystä mutta en ole sata varma vielä?! Ennen oli koneessa 10w60 öljyt ja ei ollut ongelmia. Olisikohan öljyt liian ohuet? kaikki pultiti ja mutterit on kireällä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Liian ohuet öljyt?
Collapse
X
-
Originally posted by visa e36Tein juuri M50b25 koneeseen kansiremontin ja laitoin koneeseen nesteen 5w40 öljyt. No nyt näyttäisi siltä kun kone on kylmä niin öljyt pysyy sisällä mutta kun lämpiää niin puskee jostain läpi tiputtaen pakoputken päälle.. näyttäisi vuotavan venakopan takapäädystä mutta en ole sata varma vielä?! Ennen oli koneessa 10w60 öljyt ja ei ollut ongelmia. Olisikohan öljyt liian ohuet? kaikki pultiti ja mutterit on kireällä.
-
-
Kysytään paremminkin, että oliko Mobilin öljyt?
On jo parinkin koneen (opelin ja bemarin) kanssa käynyt niin että mobilin öljyt ei pysy sisällä, tulevat joka tiivisteestä ulos ja kone alkaa savuttaa + syö öljyä. Vika on korjaantunut heittämällä mobilit mäkeen ja Castrolit tilalle...
Toisaalta nuo vanhat tiivisteet tahtoo alkaa vuotamaan jos niillä kasaa koneen remontin jälkeen.Last edited by energy; 13-07-2005, 00:06.
Comment
-
-
Originally posted by HemiToisaalta...mitähän se kertoo öljyistä jotka eivät tunkeudu edes rikkinäisten tiivisteiden läpi?
Comment
-
-
pakoputken päälle.. näyttäisi vuotavan venakopan takapäädystä
ensimmäisenä tulisi mieleen että se venttilikopan tiiviste vaihtoon,ei varmaankaan ole mallia ensimmäinen joka irtiotonjälkeen ei enää pidä.
Jos olet osannut kone remontinkin tehdä niin varmaankin myös tuo venttiilikopan ristiinkiristyskin on tullut tehtyä?
Comment
-
-
Originally posted by energyKysytään paremminkin, että oliko Mobilin öljyt?
On jo parinkin koneen (opelin ja bemarin) kanssa käynyt niin että mobilin öljyt ei pysy sisällä, tulevat joka tiivisteestä ulos ja kone alkaa savuttaa + syö öljyä. Vika on korjaantunut heittämällä mobilit mäkeen ja Castrolit tilalle...
Toisaalta nuo vanhat tiivisteet tahtoo alkaa vuotamaan jos niillä kasaa koneen remontin jälkeen.
Comment
-
-
Siitähän tässä lähetään että jossain on nyt sattunut moka kootessa tai joku stefa/tiiviste vuotaa.
Koska moottorihan pitäisi olla suhteellisen uuttavastaava tiivistyksiltään jos ne on huolella remontissa tehty, ja uudet tiivisteet pitävät aivan 100% varmasti öljyt sisällä vaikka laittaisit juurikin luirumobilit.
Se taas johtuu siitä että ralliformula on tosi notkeeta kuumana ja se tuntuu kyllä hyvin helpolla tulevan läpi jos on tiivisteissä sanomista, toisin kun esm joku 10w 60 tws esm koska se on kuumanakin paljon jäykempää tavaraa..
Itsellä tulee mieleen entinen rst escort missä oli alkuperänen moottori aika remonttikunnossa ja siellä ei tuntunut oikein mikään kestävän sisällä.
Kun moottorin remppasi alkoi mobilitkin kiltisti kestämään sisällä, tosin niiten käyttänyt kun sisäänajon aikana ja sitten TWS koneeseen.
Se onkin ainut öljy mitä tollasissa korkeeviritteisissä ahdetuissa koneissa uskallan käyttää.
535 nykysin kestää ainaskin hyvin castrolin 5w 40 löröt sisällä..
Comment
-
-
Tuo venttiilikopan vuoto on aika yleistä monessakin autossa ja se tahtoo sotkea sitten enemmältikin paikkoja. Tuli viikonloppuna laitettua uudet tiivisteliimat kopan vanhan tiivisteen väliin kun säädin venttiilien välykset, vuoto loppui saman tien eikä ollut mitenkään vaikea homma. Öljynä Mobil RF1 5W-50.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
Comment