Onko iskarit varmasti kiinni?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko tietoa perän pomppimisesta?
Collapse
X
-
Originally posted by NorthstarÖö, mikäs nyt mättää? Mikä kohta menee niin persiilleen?
Originally posted by tenutappiTuota.. oonko nyt ymmärtäny ihan vikaan vai mitä mut mun käsittääkseni camber erillisjousitetussa autossa lisääntyy jouston aikana, kääntäen pyörän ulkolaitaa sillon irti kitkapinnasta huonontaen vetopitoaElämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by ZouiOlisiko tuo ollut yksi (?), vrt -->
Mutta lisäkommenttina/kysymyksenä miksi sitten ne pyörät rata-autoissa on kallellaan (puoltaa minusta esitteiden kertomaa kuvaa hyvyydestä)?
Onhan se hyvä mennä henkilökohtaisuuksiin, eikö selittää asiaa, jos on varmaa faktatietoa asiasta (onko?). Se on OIKEA tapa miten boardilla tulee toimiakin!sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Originally posted by NorthstarItse olen antanut esitteistä itseäni valistaa, että se kallistus lisäisi pitoa..(?) Tosiaan en ole mikään autosuunnittelija, en tiedä tekeekö se oikeasti niin vaiko ei (lisääkö vaiko ei pitoa).
Mutta lisäkommenttina/kysymyksenä miksi sitten ne pyörät rata-autoissa on kallellaan (puoltaa minusta esitteiden kertomaa kuvaa hyvyydestä)?
Originally posted by tenutappiMä kun luulin et siks kilpa-autoissa käännetään sadekelillä pyörät pystyyn et saadaan suurempi kitkapinta-ala pyörälle -> parempi vetopito
Kun taas kuivalla kelillä camberia voi huoletta antaa sen -3 astetta melkein, eli kun paino on reilusti ulomman renkaan puolella, on kitkapinta-ala suurin mahdollinen, jolloin mahdollistetaan kova sivuttaiskiihtyvyys mutta vastaavasti huonompi vetopitoElämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Erillis jousitettussa camberi lisääntyy (negatiiviseen suunntaan) mitä enemmän perä painuu alaspäin ja tarjoo tällä tavalla paremman pidon kurveissa. Kun taas jäykkä taka-akseli tarjoaa paremman pidon suoralla, kuten joku jo maitsi, kyseinen jousitus kumminkin on avuton kurveissa = hidas, luisuu muttei kulje.
Itellä tuo e30 325 pomputtelee samanlailla jos ei kaasua tarjoile, omassa tapauksessa kumminkin uskon tuohon tehonpuutteeseenF11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Ok, kiitoksia valistuksesta! Hyvä oppia aina uutta.
Minusta asia olisi pitänyt silti kirjoitella ylläolevasti (Bnito, tenutappi) suoraan eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, kuten arvoisa Maza viisaudessaan teki ja jättää silti kertomatta mikä on niin päin prinkkalaa, se ei auttanut edes alkuperäistä kysyjää pätkääkään.sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Rata autoissahan
Eikös rata autoissa etitä maksimaalista pitoa kaarre ajoon, niin sen takia taka rattaat on kampperissa? Eihän siellä tuu ku se yx kiihytys paikaltaan ja sen jälkeen mennään lujaa loppu aika mutkiin.. Ja eikös ajo ominaisuuksia saadan karvan paranettua jos rattaat on hiukan kamperissa? Moniko kiihytys auto on varustettu erillisjousituksella? Ainut et bemarit saattaa olla.. mut noi kaikki rakenetut on tietääkseni jäykällä akselilla.(kaikki mitä minä olen nähnyt)
Pitäis tieten katsoa nuo iskarin yläpään kumet jos ne on paskat.. Mut ei mikään kolise.. Iskarit on kiinni.. Voihan se olla että ne on liian löysät iskarit? Mut ei viitsis ostaa uusia ton takia. Ei sitä kumminkaan tuu sutattua joka päivä..
Pystyykös muuten tossa ämmäläisessä säätää kampperia takana? Olin katsovivani että siellä olisi epäkesko pultti siellä ripustuksissa ja jos sitä säätäis ni kampperin pitäis minun mielestä muuttua? Pitääkö asia paikkaansa? Onkohan tuolla kampperilla jotain tekemistä pomppimisen kanssa? Rattaat näyttää olevan karvan vinossa? Mut ei syö oikeen renkaitakaan, Pikkusen enemmän on vänkärin puoli kulunnu sisä reunasta.. Mut ei paljoa..
Tää on kumma palsta ku puheen aihe muuttuu melkeen aina toiseen..ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
Comment
-
-
Originally posted by M5 talviautonaEikös rata autoissa etitä maksimaalista pitoa kaarre ajoon, niin sen takia taka rattaat on kampperissa? Eihän siellä tuu ku se yx kiihytys paikaltaan ja sen jälkeen mennään lujaa loppu aika mutkiin.. Ja eikös ajo ominaisuuksia saadan karvan paranettua jos rattaat on hiukan kamperissa? Moniko kiihytys auto on varustettu erillisjousituksella? Ainut et bemarit saattaa olla.. mut noi kaikki rakenetut on tietääkseni jäykällä akselilla.(kaikki mitä minä olen nähnyt)
..
Comment
-
-
Originally posted by VanquishRata-autoilussa pitää tehdä kompromissi kaarrepidon ja vetopidon välillä. Hitaista mutkista ulos tultaessa tarvitaan jälleen vetopitoa -paljon rengaspinta-alaa (pieni kulma)- kun taas kaarteessa tarvitaan kallistusta, jolloin rengas painautuu rataa vasten painonsiirtymän myötä -> kaarrepito paranee. On tietysti paljon muitakin muuttujia, mitkä vaikuttavat kaarrepitoon, mutta kulmien osalta se menee noin pääpiirteissään. Formuloissa vetopitoa tarvitaan sateella, joten mutkat ajetaan jyrkemmillä ohjausliikkeillä ja kiihdytetään ratti suorassa. Tällöin renkaat on säädetty pienelle-camper kulmalle.Nykyiset
-63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Comment
-
-
kilpa autoissa, jos säännöt sallii muutoksen käytetään erillisjousitettua taka-akselia uniball tukivarsilla, elikkä perä murikka laitetaan putkesta tehdyn kehikon sisälle joka on pultattu koriin kiinni, josta lähtee uniball tukivarret pyörän-navoille, josta lähtee vielä yksi tukivarsi pr.puoli eteen päin pitämään edes takiaset voimat. uniball tukivarsista voidaan säätä kaikkia pyörän kulmia. tääläisellä taka-akselilla saadan pyöran pystykulma pidettyä halutuissa arvoissa, kun bmw:een orkkis taka-akselissa pysty kulma muuttuu koko ajan jousituksen liikkuessa.
tästä taka-akselista on kahta kuppikuntaa toiset sanoo että jäykkä-akseli nelilinkilla ja toiset tuota yllämainittua erillisjousitettua taka-akselia.
itse rakennan justiin yllämainittua erillisjousitettua taka-akseli.
toi jäykkä-akseli nelilinkillä on hyvä kiihdytys autoihin
Comment
-
-
mulla pompottaa kanssa jos ihan suoraan 235/40/18 kumeilla sudittaa.
uusin sisimmät vetonivelet, ei vaikutusta.
tuli syksy ja ensi lumet tielle, kesärenkailla kun kokeili ajaa niin ihan kävelyvauhdissa kun pitoa ei ollut mitään niin pompotti kun yritti päästä eteen päin.
takakelkan puslat uusittu ja väljää ei ole.
talvirenkailla ei pompota yhtään.
sitten hitsasin kaksimassa vauhtipyörän kiinteäksi niin pompotus väheni huomattavasti.
kardaanin tukilaakeri on ehjä.
Comment
-
Comment