Paljonko tollasen e28 518i:n m10 koneen venttiilinvälys kuuluisi olla kylmänä? Oon unohtanut sen ja nyt pitäis säätää...tietoa kaivataan!
m10 venttiilinvälys?
Collapse
X
-
0,25-kylmänä. Mitataan venttiilin ja säätöepäkeskon välistä. Avataan se pieni mutteri ja sitten käännetään epäkeskoa siihen sopivalla tapilla/tikulla. Säätöjärjestys 1,5,3,6,2,4 Mitataan/säädetään silloin kun venttiilit täysin kiinni, eli "nenät" osoittavat alaspäin.Originally posted by peinoooPaljonko m20b25 venttiili välys? Ja miten se säätö tapahtuu? Milloin mikäkin pitää säätää?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Hyvä tietää, nyt voi hyvällä omallatunnolla säätää 0,15 seuraavalla kerralla. Valmistaja ei ilmeisesti ole antanut kuuma-arvoja, vai kuinka? Mistähän nämä epävirallisten korjausmanuskojen tekijät ne on sitten keksinytOriginally posted by T3Tehdas antaa arvoiksi 0,15-0,20 ja kuumanahan näitä EI SITTEN SÄÄDETÄ.
.
Comment
-
Tuo moottori löytyy myös E34:sta, joten E34 FAQ...Originally posted by peinoooPaljonko m20b25 venttiili välys? Ja miten se säätö tapahtuu? Milloin mikäkin pitää säätää?
Comment
-
Kuinka usein m20 pitää välykset säätää? Onko jotain muuta joka pitäis tehdä tuossa säädön yhteydessä. Ja onko m20 moottorissa jotain öljyputkea kuten ainakin m30 koneessa on jonka kireys pitää tarkistaa samalla, että ei nokka-akseli mene pilalle?Last edited by peinooo; 17-07-2005, 17:34.
Comment
-
Välykset säädetään M20/M30 moottoreissa joka inspection I ja II:ssa, eli n.20tkm välein (omassa 535:ssa tarkistan välykset n.15tkm välein). M20:n öljyputken kiinnitys on erillainen kuin M30:ssä ja M20 moottorissa ei tuota öljyputken löystymisongelmaa ole.Originally posted by peinoooKuinka usein m20 pitää välykset säätää? Onko jotain muuta joka pitäis tehdä tuossa säädön yhteydessä. Ja onko m20 moottorissa jotain öljyputkea kuten ainakin m30 koneessa on jonka kireys pitää tarkistaa samalla, että ei nokka-akseli mene pilalle?
Comment
-
Niin säädetäänkö ne venttiilit siten että rakotulkki laitettaan siihen venttiilin ja epäkeskon väliin ja sitten käännetään epäkeskoa ja sitten mutteri takaisin kiinni? Pitääkö sen rakotulkin liikkua helposti siinä välissä?
Itse en näistä pahemmin ymmärrä
Comment
-
Juuri noin, mutta rakotulkki ei saa liikkua helposti siinä välissä, eli silloin on tiukka 0,25mm välys. Ja kyllä sen kuulee kun venttiilit on säädön tarpeessa, tosin harvassa on ne M20:t jotka ovat hiljaisia venttiilikoneistoltaan...Originally posted by peinoooNiin säädetäänkö ne venttiilit siten että rakotulkki laitettaan siihen venttiilin ja epäkeskon väliin ja sitten käännetään epäkeskoa ja sitten mutteri takaisin kiinni? Pitääkö sen rakotulkin liikkua helposti siinä välissä?
Itse en näistä pahemmin ymmärrä
Tuossa yksi kuva omasta M30:n venttiliensäädöistä.
Comment
-
Juu, tuossa vähän aikaa sitten kyselin noista välyksistä..
Niin, eli pistin tuossa vähän aikaa sitten M10B18:sta venttiilit säätöön ja laitoin Alfa-Mer:n ja muutaman netti artikkelin ohjeiden mukaan 0.20mm.. Mitenköhän se sitten on. Onko se virallisesti 0.15mm vai 0.20mm?
M30B34:n tarttis uusia ainakin kampiakselin päätytiivisteet, kannen hilut, ketjun sälät ja kytkin, pitäiskö öljypumppu uusia ~160tkm ajettu? kannattaisko inspection 2:n yhteydessä tehdää muutakin? Ajatuksissa pyörii kunnon alustaremppa ja V12 :think:
Tuo M30 kone sitten E28:n tai E30 keulalle.. E30 varmaan saa riittävästi puhtia M10B18:sta tosin.Last edited by djd1mm; 21-06-2008, 16:34.Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni
Comment
Comment