Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 venttiilinvälys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tapani K.
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 423
    • Tampere

    m10 venttiilinvälys?

    Paljonko tollasen e28 518i:n m10 koneen venttiilinvälys kuuluisi olla kylmänä? Oon unohtanut sen ja nyt pitäis säätää...tietoa kaivataan!
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    0.20 muistaakseni kylmänä
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Tehdas antaa arvoiksi 0,15-0,20 ja kuumanahan näitä EI SITTEN SÄÄDETÄ.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • peinooo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 93

        #4
        Kiire!

        Paljonko m20b25 venttiili välys? Ja miten se säätö tapahtuu? Milloin mikäkin pitää säätää?
        Last edited by peinooo; 16-07-2005, 20:03.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by peinooo
          Paljonko m20b25 venttiili välys? Ja miten se säätö tapahtuu? Milloin mikäkin pitää säätää?
          0,25-kylmänä. Mitataan venttiilin ja säätöepäkeskon välistä. Avataan se pieni mutteri ja sitten käännetään epäkeskoa siihen sopivalla tapilla/tikulla. Säätöjärjestys 1,5,3,6,2,4 Mitataan/säädetään silloin kun venttiilit täysin kiinni, eli "nenät" osoittavat alaspäin.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Bavaria
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2002
            • 494

            #6
            Originally posted by T3
            Tehdas antaa arvoiksi 0,15-0,20 ja kuumanahan näitä EI SITTEN SÄÄDETÄ.
            Hyvä tietää, nyt voi hyvällä omallatunnolla säätää 0,15 seuraavalla kerralla. Valmistaja ei ilmeisesti ole antanut kuuma-arvoja, vai kuinka? Mistähän nämä epävirallisten korjausmanuskojen tekijät ne on sitten keksinyt .

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by peinooo
              Paljonko m20b25 venttiili välys? Ja miten se säätö tapahtuu? Milloin mikäkin pitää säätää?
              Tuo moottori löytyy myös E34:sta, joten E34 FAQ...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • peinooo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 93

                #8
                Kuinka usein m20 pitää välykset säätää? Onko jotain muuta joka pitäis tehdä tuossa säädön yhteydessä. Ja onko m20 moottorissa jotain öljyputkea kuten ainakin m30 koneessa on jonka kireys pitää tarkistaa samalla, että ei nokka-akseli mene pilalle?
                Last edited by peinooo; 17-07-2005, 17:34.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by peinooo
                  Kuinka usein m20 pitää välykset säätää? Onko jotain muuta joka pitäis tehdä tuossa säädön yhteydessä. Ja onko m20 moottorissa jotain öljyputkea kuten ainakin m30 koneessa on jonka kireys pitää tarkistaa samalla, että ei nokka-akseli mene pilalle?
                  Välykset säädetään M20/M30 moottoreissa joka inspection I ja II:ssa, eli n.20tkm välein (omassa 535:ssa tarkistan välykset n.15tkm välein). M20:n öljyputken kiinnitys on erillainen kuin M30:ssä ja M20 moottorissa ei tuota öljyputken löystymisongelmaa ole.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • peinooo
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 93

                    #10
                    Kuuleeko sen jo äänestä kun on säädön tarpeessa?

                    Comment

                    • peinooo
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 93

                      #11
                      Niin säädetäänkö ne venttiilit siten että rakotulkki laitettaan siihen venttiilin ja epäkeskon väliin ja sitten käännetään epäkeskoa ja sitten mutteri takaisin kiinni? Pitääkö sen rakotulkin liikkua helposti siinä välissä?

                      Itse en näistä pahemmin ymmärrä

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by peinooo
                        Niin säädetäänkö ne venttiilit siten että rakotulkki laitettaan siihen venttiilin ja epäkeskon väliin ja sitten käännetään epäkeskoa ja sitten mutteri takaisin kiinni? Pitääkö sen rakotulkin liikkua helposti siinä välissä?

                        Itse en näistä pahemmin ymmärrä
                        Juuri noin, mutta rakotulkki ei saa liikkua helposti siinä välissä, eli silloin on tiukka 0,25mm välys. Ja kyllä sen kuulee kun venttiilit on säädön tarpeessa, tosin harvassa on ne M20:t jotka ovat hiljaisia venttiilikoneistoltaan...

                        Tuossa yksi kuva omasta M30:n venttiliensäädöistä.

                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • djd1mm
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 123
                          • Salo

                          #13
                          Juu, tuossa vähän aikaa sitten kyselin noista välyksistä..

                          Niin, eli pistin tuossa vähän aikaa sitten M10B18:sta venttiilit säätöön ja laitoin Alfa-Mer:n ja muutaman netti artikkelin ohjeiden mukaan 0.20mm.. Mitenköhän se sitten on. Onko se virallisesti 0.15mm vai 0.20mm?

                          M30B34:n tarttis uusia ainakin kampiakselin päätytiivisteet, kannen hilut, ketjun sälät ja kytkin, pitäiskö öljypumppu uusia ~160tkm ajettu? kannattaisko inspection 2:n yhteydessä tehdää muutakin? Ajatuksissa pyörii kunnon alustaremppa ja V12 :think:

                          Tuo M30 kone sitten E28:n tai E30 keulalle.. E30 varmaan saa riittävästi puhtia M10B18:sta tosin.
                          Last edited by djd1mm; 21-06-2008, 16:34.
                          Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎